Gå til innhold

Sjøforsvaret juli 2010!


Diamond01

Anbefalte innlegg

Du tar 3000 meteren med vanlige treningsklær og joggesko, ingen ekstra vekt. Løypa går rundt leiren på asfalt og grus.

 

Du må springe på under 15 min for å komme på båt. De som er i sjøforsvaret skal også svømme 100 meter, men det er uten tidskrav. Disse to øvelsene må du klare for å komme inn på båt.

 

Rekrutten har også mange andre øvelser som er tungt, men så lenge du er ok trent skal det gå veldig fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du må springe på under 15 min for å komme på båt. De som er i sjøforsvaret skal også svømme 100 meter, men det er uten tidskrav. Disse to øvelsene må du klare for å komme inn på båt.

 

Ikke helt sant. Vi hadde et krav på 3 min eller noe sånt.

Jævlig tungt, men de fleste klarte det med glans

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva du velger av tjenester.

De fleste får ca det de vil ha, men ikke alle. Er flere ting som spiller inn. Forsvarets behov, din innsats på rekruttskolen, din kompetanse og dine ønsker.

 

Okii. Skal på sesjon om litt over en uke.. Var du på sesjon i år og skal du inn i forsvaret i år?

Lenke til kommentar
Ikke helt sant. Vi hadde et krav på 3 min eller noe sånt.

Jævlig tungt, men de fleste klarte det med glans

 

 

Det var nok befalet ditt som bestemte at det skulle være slik :p , vi hadde iallefall ingen tidskrav på svømmingen.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva du velger av tjenester.

De fleste får ca det de vil ha, men ikke alle. Er flere ting som spiller inn. Forsvarets behov, din innsats på rekruttskolen, din kompetanse og dine ønsker.

 

Okii. Skal på sesjon om litt over en uke.. Var du på sesjon i år og skal du inn i forsvaret i år?

 

Jeg har vært inne i 7-8 måneder allerede, dimmer til skolestart ca når dere skal inn :)

Så det er bare å spørre om det er noe mer.

 

 

 

Elensar: Kan være fordi vi var et ganske stort kull, og mange ville på fartøy. De som ikke klarte svømmetesten fikk ikke velge fartøy.

Var idretten på Madla som bestemte det tror jeg. De andre troppene på kompaniet hadde også tid.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Jeg trenger litt tips til flere tjenestested..

er jo ikke bombesikkert jeg kommer inn i saniteten og da må jeg ha 2. og 3. valg også =)

 

- jeg ønsker ikke en veldig fysisk krevende avdeling..

- ønsker også at det er en avdeling med jenter..altså at det er vanlig at jenter velger den avdelingen.

- har ikke så veldig lyst til sånn mekaniske oppgaver..

 

hehe nei his noen bare er snill og gir meg noen tips så blir jeg superglad =)

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt tips til flere tjenestested..

er jo ikke bombesikkert jeg kommer inn i saniteten og da må jeg ha 2. og 3. valg også =)

 

- jeg ønsker ikke en veldig fysisk krevende avdeling..

- ønsker også at det er en avdeling med jenter..altså at det er vanlig at jenter velger den avdelingen.

- har ikke så veldig lyst til sånn mekaniske oppgaver..

 

hehe nei his noen bare er snill og gir meg noen tips så blir jeg superglad =)

 

Akkurat det samme som meg det!! Hehe!!

 

Vil så sinnsykt inn på sanitet.. Men som sagt, er det ikke helt sikkert at jeg kommer inn der.. Så igår, eller dagen før der.. Så fant jeg ut at jeg skal ta meldingstjenesten og operasjonromtjeneste, radar og navigasjon på 2. og 3. valget mitt.. Om det er lurt.. Aner jeg ikke... Men jeg bare MÅTTE velge noe..

 

Nå er det ikke lenge til jeg skal på sesjon: D Gleder meg!!

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt tips til flere tjenestested..

er jo ikke bombesikkert jeg kommer inn i saniteten og da må jeg ha 2. og 3. valg også =)

 

- jeg ønsker ikke en veldig fysisk krevende avdeling..

- ønsker også at det er en avdeling med jenter..altså at det er vanlig at jenter velger den avdelingen.

- har ikke så veldig lyst til sånn mekaniske oppgaver..

 

hehe nei his noen bare er snill og gir meg noen tips så blir jeg superglad =)

 

Akkurat det samme som meg det!! Hehe!!

 

Vil så sinnsykt inn på sanitet.. Men som sagt, er det ikke helt sikkert at jeg kommer inn der.. Så igår, eller dagen før der.. Så fant jeg ut at jeg skal ta meldingstjenesten og operasjonromtjeneste, radar og navigasjon på 2. og 3. valget mitt.. Om det er lurt.. Aner jeg ikke... Men jeg bare MÅTTE velge noe..

 

Nå er det ikke lenge til jeg skal på sesjon: D Gleder meg!!

 

Så fint du har funnet flere valg =) men hvor fant du det? prøver å lete etter en side hvor det står litt om de forskjellige, men finner ikke ? =)

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt tips til flere tjenestested..

er jo ikke bombesikkert jeg kommer inn i saniteten og da må jeg ha 2. og 3. valg også =)

 

- jeg ønsker ikke en veldig fysisk krevende avdeling..

- ønsker også at det er en avdeling med jenter..altså at det er vanlig at jenter velger den avdelingen.

- har ikke så veldig lyst til sånn mekaniske oppgaver..

 

hehe nei his noen bare er snill og gir meg noen tips så blir jeg superglad =)

 

Akkurat det samme som meg det!! Hehe!!

 

Vil så sinnsykt inn på sanitet.. Men som sagt, er det ikke helt sikkert at jeg kommer inn der.. Så igår, eller dagen før der.. Så fant jeg ut at jeg skal ta meldingstjenesten og operasjonromtjeneste, radar og navigasjon på 2. og 3. valget mitt.. Om det er lurt.. Aner jeg ikke... Men jeg bare MÅTTE velge noe..

 

Nå er det ikke lenge til jeg skal på sesjon: D Gleder meg!!

 

Så fint du har funnet flere valg =) men hvor fant du det? prøver å lete etter en side hvor det står litt om de forskjellige, men finner ikke ? =)

 

Hei Diamond!

 

Først vil jeg si jeg er litt skuffet.. For jeg fikk vite at jeg ikke kommer inn i år, OM jeg blir godkjent tjenestedyktig. Men kan ha en mulighet i Januar.. Men men.. Da kan jeg jo bare jobbe, trene og glede meg så lenge: P

 

For å lese om de forskjellige valgene går du først inn på vpv.mil.no, så trykker du på førstegangstjeneste, så trykker du tjeneste muligheter, så kan du da finne deg frem i margen til venstre!

Lenke til kommentar

Så kjedelig da =/ er du helt sikker på du ikke kommer inn i år? leste om en som fikk innkallelse i januar men fikk byttet til nå i høst.. vet du når du får innkallelsen i så fall?

Skader jo ikke å prøve å ringe vpv når du får den hvertfall da =)

 

hvordan gikk sesjon ellers da?

 

...aha tusen takk! skal ta en titt =) =)

men har en følelse at det kun er saniteten jeg vil! =)

Lenke til kommentar

Så kjedelig da =/ er du helt sikker på du ikke kommer inn i år? leste om en som fikk innkallelse i januar men fikk byttet til nå i høst.. vet du når du får innkallelsen i så fall?

Skader jo ikke å prøve å ringe vpv når du får den hvertfall da =)

 

hvordan gikk sesjon ellers da?

 

...aha tusen takk! skal ta en titt =) =)

men har en følelse at det kun er saniteten jeg vil! =)

 

Har ikke vært på sesjon enda.. Hehe, skal dit om en uke og en dag:D

 

Jeg ringte til vpv og spurte(fordi jeg skal reise i August og må vite når de som er blir godkjent tjeneste dyktig vil starte i forsvaret). Jeg hadde så klart lyst til å starte til høsten.. Men neida.. Fikk beskjed om at det var veldig FULLT! De hadde utrolig mange søkere.. Men han sa jeg antagelig vil få plass i Januar eller seinere om jeg ville.

Ja, skjønner hva du mener.. Jeg jobber innen helsevesenet og er ganske sikker på at det er sanitet jeg også vil: D

Når var du på sesjon daa? Og hvor lang tid tok det før du fikk resultatet?

Lenke til kommentar

Så kjedelig da =/ er du helt sikker på du ikke kommer inn i år? leste om en som fikk innkallelse i januar men fikk byttet til nå i høst.. vet du når du får innkallelsen i så fall?

Skader jo ikke å prøve å ringe vpv når du får den hvertfall da =)

 

hvordan gikk sesjon ellers da?

 

...aha tusen takk! skal ta en titt =) =)

men har en følelse at det kun er saniteten jeg vil! =)

 

Har ikke vært på sesjon enda.. Hehe, skal dit om en uke og en dag:D

 

Jeg ringte til vpv og spurte(fordi jeg skal reise i August og må vite når de som er blir godkjent tjeneste dyktig vil starte i forsvaret). Jeg hadde så klart lyst til å starte til høsten.. Men neida.. Fikk beskjed om at det var veldig FULLT! De hadde utrolig mange søkere.. Men han sa jeg antagelig vil få plass i Januar eller seinere om jeg ville.

Ja, skjønner hva du mener.. Jeg jobber innen helsevesenet og er ganske sikker på at det er sanitet jeg også vil: D

Når var du på sesjon daa? Og hvor lang tid tok det før du fikk resultatet?

 

Ja studerer sykepleie jeg så sanitet er ypperlig =)

Jeg var på sesjon i november i fjor :) da var det litt annerledes sesjon enn nå.. er ikke sånn del 1 og 2. Men jeg fikk innkallingen rett før påske =)

Lenke til kommentar

Først, til RK1: Det kan være det er plass i September-kullet ;)

Det er helt sikkert en del som trekker seg pga skole og utdanning osv. Da blir det nok flere steder tilgjengelig. Så det er bare å dra på sesjon, snakke emd offiserene der om ønskene dine og eventuelt prøve å bytte senere viss du blir innkalt i Januar.

Jeg ble innkalt til Januar også, men ringte inn og byttet tiL September uten problemer, fordi Juli var helt fylt opp.

Og tjenester som navigasjon, radar ol er fylt opp og har begrenset med plasser. Men det er nok lov å prøve seg. Jeg tror at meldingstjenesten og operasjonromtjeneste er litt ensomt og kjedelig, med mindre det er på fartøy da. Er litt usikker på hvordan det er på selve fartøy.

 

 

Jeg trenger litt tips til flere tjenestested..

er jo ikke bombesikkert jeg kommer inn i saniteten og da må jeg ha 2. og 3. valg også =)

 

1 jeg ønsker ikke en veldig fysisk krevende avdeling..

2 ønsker også at det er en avdeling med jenter..altså at det er vanlig at jenter velger den avdelingen.

3 har ikke så veldig lyst til sånn mekaniske oppgaver..

 

hehe nei his noen bare er snill og gir meg noen tips så blir jeg superglad =)

 

1. Det skal du ikke være så bekymret for. De fleste avdelinge i førstegangstjeneste i Sjøforsvaret innebærer minimalt med fysisk tjeneste. Det fordi de fleste tjenester går ut på å opprettholde og drive basene og fartøyene.

 

2. Det er nok jenter i de aller fleste avdelinger. Men det er ganske populært å velge Sanitet, velferdstjenester eller Fartøy for jenter.

 

3. Det får du ikke med mindre du har kompetanse til det :)

 

PS: Det er lavere fysiske krav til jenter på rekrutten. Og jeg føler at jenter får flere fordeler i forsvaret og får valgene sine litt lettere. Virker ihvertfall sånn iblant. Og forsvaret er veldig opptatt av at flere jenter skal søke seg inn.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...