Gå til innhold

Spill datamaskin - vudering


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et ønske om en ny datamaskin som skal klare kjøre spill som Call of Duty Modern Warfare, World of Warcraft, TrackMania med tung grafikk, i tillegg ønsker jeg at den skal kunne kjøre spill de nærmeste årene ok også.

 

Budsjettet er på 10.000-14.000 uten at jeg har noe stort behov for å presse prisen helt til maks, hehe :)

 

Her er det nåværende handlelisten, legg merke til at det ikke er med RAM. Den enkle forklaringen er rett og slett at jeg vurderer disse rambrikkene :)

 

 

Setter pris på alle tips og råd, kabinettet er etter eget ønske og siden det er Maxi håper jeg at skjermkortet får plass. Hovedkortet er fordi overklokking med OC genie er kjempe enkelt og har god erfaring med det fra før. Er egentlig mest usikker på totalpakken og dvd drevene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ville tipse om at den hardisken du har valgt ut ikke er no særlig, gå heller for en WD CAVIAR BLACK på 1TB du ;) du trenger heller ikke så stor PSU, Corsair 750w,

kabinettet Antec nine hundred er et billigere valg og ikke minst får du plass til 2x 5970 i det! noctuanen min går fint inn der og!

GIGABYTE GA-P55-UD3r gir deg også USB3 muligheter og er et penere HK å se på og, men da kan du like gjerne kjøpe Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1333 6 GB!

men det velger du helt selv! det passer perfekt sammen ;D

Endret av Antec900
Lenke til kommentar

hvorfor så treg harddisk?

da er det liten vits å ha radeon HD 5870 og en i5 når disken tar 100 år å laste et spill..

kan anbefale Samsung F3 1TB i stedet, rask og stille disk :) og heller ta en 750W eller 650W strømforsyning og en LG GH22 DVD Brenner :)

 

selv har jeg

WDC VelociRaptor 150GB + Samsung F3 1Tb

AMD Phenom II 965

Sapphire Radeon HD 5870 1GB

LG GH22 DVD Brenner

Corsair 620HX 620W

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Hei, ville tipse om at den hardisken du har valgt ut ikke er no særlig, gå heller for en WD CAVIAR BLACK på 1TB du ;) du trenger heller ikke så stor PSU, Corsair 750w,

kabinettet Antec nine hundred er et billigere valg og ikke minst får du plass til 2x 5970 i det! noctuanen min går fint inn der og!

GIGABYTE GA-P55-UD3r gir deg også USB3 muligheter og er et penere HK å se på og, men da kan du like gjerne kjøpe Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1333 6 GB!

men det velger du helt selv! det passer perfekt sammen ;D

 

Hei, har nå skiftet hardisken og strømforsyningen til en mindre variant (750w). Kabinettet er rett og slett bare for min egen del :) Men jeg lurer litt på hovedkortet du nevner der, i seg selv ser det ganske greit ut, men fordelen med GD80 er den enkle overklokkingsfunksjonen. Og dessutten så tror jeg ikke den rammen du nevner er ment for hovedkortet som ser ut til å være dual channel minne, mens rammen er triple channel.

 

hvorfor så treg harddisk?

da er det liten vits å ha radeon HD 5870 og en i5 når disken tar 100 år å laste et spill..

kan anbefale Samsung F3 1TB i stedet, rask og stille disk :) og heller ta en 750W eller 650W strømforsyning og en LG GH22 DVD Brenner :)

 

selv har jeg

WDC VelociRaptor 150GB + Samsung F3 1Tb

AMD Phenom II 965

Sapphire Radeon HD 5870 1GB

LG GH22 DVD Brenner

Corsair 620HX 620W

 

Hei, har skiftet strømforsyning og dvd drev. Angående hardisk så er jeg litt usikker på hva jeg burde velga av Samsung F3 og WD caviar black..

 

Nåværende oppsett

Og takk for svarene :-)

Lenke til kommentar

Hei, ville tipse om at den hardisken du har valgt ut ikke er no særlig, gå heller for en WD CAVIAR BLACK på 1TB du ;) du trenger heller ikke så stor PSU, Corsair 750w,

kabinettet Antec nine hundred er et billigere valg og ikke minst får du plass til 2x 5970 i det! noctuanen min går fint inn der og!

GIGABYTE GA-P55-UD3r gir deg også USB3 muligheter og er et penere HK å se på og, men da kan du like gjerne kjøpe Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1333 6 GB!

men det velger du helt selv! det passer perfekt sammen ;D

 

Hei, har nå skiftet hardisken og strømforsyningen til en mindre variant (750w). Kabinettet er rett og slett bare for min egen del :) Men jeg lurer litt på hovedkortet du nevner der, i seg selv ser det ganske greit ut, men fordelen med GD80 er den enkle overklokkingsfunksjonen. Og dessutten så tror jeg ikke den rammen du nevner er ment for hovedkortet som ser ut til å være dual channel minne, mens rammen er triple channel.

 

hvorfor så treg harddisk?

da er det liten vits å ha radeon HD 5870 og en i5 når disken tar 100 år å laste et spill..

kan anbefale Samsung F3 1TB i stedet, rask og stille disk :) og heller ta en 750W eller 650W strømforsyning og en LG GH22 DVD Brenner :)

 

selv har jeg

WDC VelociRaptor 150GB + Samsung F3 1Tb

AMD Phenom II 965

Sapphire Radeon HD 5870 1GB

LG GH22 DVD Brenner

Corsair 620HX 620W

 

Hei, har skiftet strømforsyning og dvd drev. Angående hardisk så er jeg litt usikker på hva jeg burde velga av Samsung F3 og WD caviar black..

 

Nåværende oppsett

Og takk for svarene :-)

spiller ingen rolle, bare at det er enten F3 eller Caviar Black :p

alt kommer ann om du vil prøve samsung eller western digital,

http://www.bit-tech....f3-1tb-review/5

F3 1TB er til og med raskere en topmodellen 2TB av caviar black serien til western digital i mange ting ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...