Gå til innhold

Apps til HTC Desire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

koster det ikke å laste ned nettsider da ?

har jo en viss mb grense i mnd

 

Det er gratis å laste ned data over WiFi, da denne tilkoblingen benytter det trådløse nettet du har hjemme, på jobb eller skole. Hvis du derimot laster ned data over mobilnettet, koster det penger. Prisen avhenger av ditt abonnement/kontantkort.

Lenke til kommentar

de fleste som har trådløst nett hjemme, har et passord på det. skal være bare å taste innn dette, og du er tilkoblet.

 

 

Men hva om man har et sånn trådløst nettverkskort fra netcom, hvor flere brukere kan koble seg til? Da betaler man vel for antall mb? eller er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar

Her var det mye bærtur ja...

 

WiFi er lokal, trådløs tilgang til internett. Antagelig har over halvparten av norske husstander satt opp en WiFi-sone hjemme. Til dette bruker man for eksempel en trådløs router. Denne kobles til bredbåndsmodemet og gir trådløs tilgang til boligens bredbånd. Dette bredbåndet betaler man selvsagt for, men prisen her er uavhengig av hvor mye man laster ned og det er uavhengig av hvor mange PC'er, iPod'er eller mobiltelefoner man kobler på.

 

De fleste avanserte mobiltelefoner har støtte for WiFi. Når du søker etter trådløse nettverk så vil du helt sikkert få inn en lang liste med nettverk du kan velge mellom. Dette skyldes at de trådløse routerne har en rekkevidde som er lang nok til å dekke naboens bolig. Listen du ser er dermed de trådløse nettverkene til hele nabolaget.

 

Som regel er det et passord man må taste inn for å koble seg til det trådløse nettverket. Dette setter man opp for å hindre at naboen snylter på ditt bredbånd.

 

Lykke til :)

 

Men hva om man har et sånn trådløst nettverkskort fra netcom, hvor flere brukere kan koble seg til? Da betaler man vel for antall mb? eller er jeg på bærtur?

 

Dette er avhengig av hvilket abonnement man velger. Man kan godt betale for fri bruk, da er prisen den samme uansett hvor mye man laster ned. Sjekk nettsidene til NetCom, så finner du prisinformasjon.

Lenke til kommentar

Er jo rett og slett håpløst å bruke en android-telefon uten å ha den koblet til nettet. Hele systemet er bygd på at den synces mot en google-konto. Her synces både kontakter, mail, kalender, innstillinger etc. Det finnes mange gode abonnement der det er ihvertfall noe inkludert datatrafikk, men selv med prisene i dag skal det gått gjøres betale mange kronene i måneden for at den syncer mot google-kontoen.

Lenke til kommentar

...........er det mulig.

 

Dette var artig lesning.

 

Kompis, om du tror wlan koster penger og du ikke vil ha telefonen på 3G fordi 'det kan bli dyrt i lengden' SÅ HAR DU KJØPT DEG FEIL TELEFON.

Selg den. Kjøp deg noe annet. Mitt beste tips.

 

Gud bedre. Bare fordi det er en bra og avansert telefon, betyr det ikke at enhver tulling trenger å kjøpe den...

Lenke til kommentar

...........er det mulig.

 

Dette var artig lesning.

 

Kompis, om du tror wlan koster penger og du ikke vil ha telefonen på 3G fordi 'det kan bli dyrt i lengden' SÅ HAR DU KJØPT DEG FEIL TELEFON.

Selg den. Kjøp deg noe annet. Mitt beste tips.

 

Gud bedre. Bare fordi det er en bra og avansert telefon, betyr det ikke at enhver tulling trenger å kjøpe den...

 

selv om den kanskje har en litt bratt læringskurve i begynnelsen vil trådstarter etterhvert (og med ålreite og konstruktive svar på spm) helt sikkert få dreisen på det. Sånne svar som du kommer med her burde man ikke kaste bort tid på å lese. Plutselig står du der og trenger svar på noe (for andre) banalt.

Lenke til kommentar

...........er det mulig.

 

Dette var artig lesning.

 

Kompis, om du tror wlan koster penger og du ikke vil ha telefonen på 3G fordi 'det kan bli dyrt i lengden' SÅ HAR DU KJØPT DEG FEIL TELEFON.

Selg den. Kjøp deg noe annet. Mitt beste tips.

 

Gud bedre. Bare fordi det er en bra og avansert telefon, betyr det ikke at enhver tulling trenger å kjøpe den...

 

selv om den kanskje har en litt bratt læringskurve i begynnelsen vil trådstarter etterhvert (og med ålreite og konstruktive svar på spm) helt sikkert få dreisen på det. Sånne svar som du kommer med her burde man ikke kaste bort tid på å lese. Plutselig står du der og trenger svar på noe (for andre) banalt.

Enig i at formulering til @Eisim kanskje er i krasseste laget, men poenget står. Android er ikke det beste valget for alle, og vet du ikke hva WLAN er, vil jeg bli overasket om det ikke finnes telefoner der ute som gir deg en bedre hverdag enn Android-telefoner vil gjøre.

Lenke til kommentar

Beklager krass formulering, det kunne/burde vært tonet noe ned..

 

Jeg blir bare utrolig forundret over at det finnes folk som ikke vet hvordan WLAN fungerer, og at disse samme menneskene bestemmer seg for å kjøpe den mest avanserte mobiltelefonen som finnes på markedet idag..

 

Vel. Får håpe han lærer seg dette og får glede av telefonen sin etterhvert, eller at han har nok egeninnsikt til å kjøpe seg en telefon som passer litt bedre til hans behov..

Lenke til kommentar

...........er det mulig.

 

Dette var artig lesning.

 

Kompis, om du tror wlan koster penger og du ikke vil ha telefonen på 3G fordi 'det kan bli dyrt i lengden' SÅ HAR DU KJØPT DEG FEIL TELEFON.

Selg den. Kjøp deg noe annet. Mitt beste tips.

 

Gud bedre. Bare fordi det er en bra og avansert telefon, betyr det ikke at enhver tulling trenger å kjøpe den...

ting må læres en gang.. regner med at du ikke kunne alt fra første stund...

Lenke til kommentar

ting må læres en gang.. regner med at du ikke kunne alt fra første stund...

 

Ting må helt klart læres en gang, og den enkleste og beste måten å lære på er å finne ut av ting selv, prøve og feile, lese bruksanvisninger, lese forum, søke og finne på nettet.

Hvordan har du lært deg det du kan? Ved å spørre om _alt_ på et forum og regne med du får svar? Neppe. Du har helt sikkert fått hjelp med ting du står fast på, kanskje enkle ting også - det har jeg, men jeg vedder på at du aldri har spurt om ting du ikke har forsøkt å finne løsningen på selv før du spør på et forum.

 

Om jeg ikke visste hva WLAN er for noe så ville jeg ikke kjøpt meg en Android telefon. Om du vil stå for fullstending opplæring av en fyr som har kjøpt seg Desire og ikke vet hvordan WLAN fungerer, be my guest.

 

Poenget mitt er bare at telefonen/operativsystemet ikke er riktig valg for denne personen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...