Gå til innhold

Kamptråd: Sandefjord vs. Vålerenga


Raste

Anbefalte innlegg

 

Tippeligaens 6. runde: Sandefjord - Vålerenga

Komplett.no Arena, torsdag 15. april kl. 20.00 (NRK 2)

Vises på: nrk2.gif

 

 

 

I den sjette serierunden tar Sandefjord mot Vålerenga på egent gress (Komplett.no) og denne kampen blir nok jevnspilt selv om Vålerenga er favoritter. Sandefjord ligger på en 12 plass, men kun en seier på de fem første kampene og Vålerenga ligger på en 7 med to seire. Om Vålerenga virkelig skal hevde seg i toppen i år bør Vålerenga slå Sandefjord selv om det er bortebane. En meget spennende kamp!

 

 

1249591603548_674.jpg

 

 

Morten Berre

 

Morten Berre som fyller 35 år den 10 August har vært fast i start 11'ern så langt i år og har bevist mye bra. Mot Molde ble han matchvinner og var en av banens beste. Her vartet han opp med gode raid og effektive driblinger.

 

Martin Andresen har også sagt at det blir endel endringer til morgendagens kamp noe som gjør sikkert at endel av forsvaret, midtbanen og angrepet blir skiftet. Ryktene sier at Moa og Hæstad får hvile. Sæternes skal visst få starte denne kampen.

 

Bojan har blitt skadefri og er med i troppen, mens Lars Iver Strand forsatt er skadet (kne).

Andreas Nordvik er ikke med i troppen. Han ble byttet ut et kvarter før slutt mot Molde på mandag og blir hvilt mot Sandefjord for eventuelt å være klar til søndagens kamp mot Brann.

Vålerengas tropp mot Sandefjord: 1 Lars Hirschfeld, 30 Kristian Krohn-Holm, 4 André Muri, 6 Freddy dos Santos, 11 Morten Berre, 14 Bengt Sæternes, 17 Mohammed Fellah, 19 Dawda Leigh, 20 Mostafa Abdellaoue, 21 Luton Shelton, 22 Birger Madsen, 23 Kristofer Hæstad, 24 Stefan Strandberg, 25 Mohammed Abdellaoue, 26 Bojan Zajic, 28 Harmeet Singh, 31 Kristian Brix, 33 Amin Nouri.

Dommeren er Espen Berntsen som dømte sin første Vålerenga-kamp i 1997 da Elverum var motstander i første runde i cupen. Vålerenga vant kampen 3-0 og endte opp som cupmestere det året.

 

På de første 31 kampene med Berntsen som dommer har Vålerenga vunnet 16, tre har endt uavgjort og 12 ganger har det blitt tap. Sist gang Berntsen dømte en Vålerenga-kamp var i serieåpningen i år da Viking ble slått 2-0, mens i fjor dømte han begge kampene mot Strømsgodset (seier 1-0 hjemme og tap 0-3 borte).

 

Han har aldri dømt oppgjøret Sandefjord - Vålerenga tidligere.

 

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men når Martin Andresen sier det selv i et intervju med Nettavisen ser jeg det som en mere bekreftelse at Moa ikke får startet. Ja, jeg vet at folk kan score mål når de kommer fra benken, men det spørs jo akkurat om Moa kommer inn. Jeg syns han har skapt lite så langt og han burde vise seg litt mere frem snart :)

Lenke til kommentar

Vålerengas lag: 1 Lars Hirschfeld – 6 Freddy dos Santos, 4 André Muri (kpt.), 24 Stefan Strandberg, 31 Kristian Brix – 28 Harmeet Singh, 11 Morten Berre, 17 Mohammed Fellah – 19 Dawda Leigh, 14 Bengt Sæternes, 21 Luton Shelton

 

Benken: 30 Kristian Krohn-Holm, 20 Mostafa Abdellaoue, 22 Birger Madsen, 23 Kristofer Hæstad, 25 Mohammed Abdellaoue, 26 Bojan Zajic, 33 Amin Nouri

Link

Lenke til kommentar

Dette bør gå! :)

Vi må bare få putta sjansene våre og være litt tettere defensivt, så tar vi dette hjem.

Tipper 2-1 til Enga, noe jeg også gjorde før kampen, men rakk aldri skrive det.

Jeg ville tippet på Dawda, men han treffer jo aldri ballen rent hver gang han prøver å skyte. :p

Tror Shelton får en assist idag, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...