Gå til innhold

The Rothschild family


Anbefalte innlegg

Hei jeg lagde en tråd for noen dager siden & spurte hva folk kan om penger generelt.

Og det viste seg at de få svarene jeg fikk stemte ganske bra, men var også en del feil.

 

Men for de menneskene her på forumet som ikke skjønner hvordan penge systemet fungerer på verdens basis så ønsker jeg å vise & forklare det.

 

Du tror sikkert at jeg lyger eller er gal når jeg sier dette til deg/dere, men jeg skal også bevise det for deg/dere!

 

Tråden her heter (The Rothschild Family) og det er blandt annet denne familien jeg vil lære deg/dere mer om & diskutere.

 

Vist jeg sier til deg at dette er verdens rikeste familie, & at denne familien eier over halve verden & har en kappital på verdens basis på over 500 trillioner usd ville du trodd meg?

 

Eller vist jeg hadde sagt at denne familien finansierte verdens krigen?

 

For de som ikke vet dette eller ikke har hørt om denne familien så er hovedgrunnen den at siden denne familien eier det meste av media på verdens basis så bestemmer de hva som skal presenteres i media det sier jo seg selv.

 

Men vist dere ønsker å lære mer om denne familien & penger så anbefaler jeg på det sterkeste at dere ser en dokumentar som heter The Money Masters: http://video.google....18677860424204#

 

Eller ser wikipedia om The Rothschild Family: http://en.wikipedia....thschild_family

 

Håper dere lærer noe!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les bøkene til Niall Fergusson:

 

- Ascent of Money

- The House of Rothschild: Volume 1: Money's Prophets: 1798–1848

- The House of Rothschild: Volume 2: The World's Banker: 1849–1999

 

så kan du komme med konspirasjonsteoriene dine senere når du har litt mer kjøtt på beina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les bøkene til Niall Fergusson:

 

- Ascent of Money

- The House of Rothschild: Volume 1: Money's Prophets: 1798–1848

- The House of Rothschild: Volume 2: The World's Banker: 1849–1999

 

så kan du komme med konspirasjonsteoriene dine senere når du har litt mer kjøtt på beina.

 

Se the money masters du og bli lært =) Jeg kan det meste om the Rothchilds

Lenke til kommentar

Jeg har sett den, men hvilken innvirkning har Rothchilds på nordmenns hverdag? Hvilke selskap eier de i Norge? Hvilken politisk makt har de i dagens Norge? Eller har du sett en video på nettet. Hvis du kan det meste om Rothchilds, skriv en avhandling, en rapport eller en bok (på norsk) og jeg kjøper den gjerne!

 

Er så utrolig lei alle disse youtubefanatikerene som dukket opp i kjølvannet av finanskrisen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har sett den, men hvilken innvirkning har Rothchilds på nordmenns hverdag? Hvilke selskap eier de i Norge? Hvilken politisk makt har de i dagens Norge? Eller har du sett en video på nettet. Hvis du kan det meste om Rothchilds, skriv en avhandling, en rapport eller en bok (på norsk) og jeg kjøper den gjerne!

 

Er så utrolig lei alle disse youtubefanatikerene som dukket opp i kjølvannet av finanskrisen...

 

Det er jo ingen konspirasjonsteori. Sannheten ligger der for de som åpner øynene, men selvfølgelig blir den ikke reklamert for. Rothschild's eier både Citigroup, Goldman Sachs, JP Morgan og en rekke andre banker over hele verden. Du kan tenke deg hvor mye de igjen eier og kontrollerer. Desverre er nok ikke verdens rikeste mann Bill Gates selvom du tror alle de rike er listet opp på Forbes.

 

Så da kan du jo spørre deg selv nå, hvilken innvirkning dette har på Norge og nordmenns hverdag (Viser til blandt annet finanskrisen siden du nevnte det). Bankene er private, regjeringer spiller etter deres noter og det er dine og mine penger de sirkulerer rundt med og lager profitt av, og dette kun i egen interesse(selvfølgelig), derfor kan du kalle det en djevelsk makt bak det om du vil.

 

Det er en grunn til at en liter melk kostet noen få øre noen år tilbake og noen blir rikere mens resten blir fattigere. Alle ser på finanssystemet som noe helt genialt komplisert, men bak det ligger det kun noen jøders grådige og simple tanker. Så der fikk du svaret på hvorfor jødene har blitt hatet i flere tusen år og hvorfor Hitler ville utrydde dem for å ta over deres finansielle makt, ikke fordi de ikke var av "rent blod" (dette var propaganda for å få med en hel nasjon i sin kamp", men akkuratt dette kan du kalle en konspirasjon fra min side.

 

Løsning: Alle tar ut pengene sine fra bankene og krever at all bankvirksomhet skal kontrolleres 100% av staten. Grunn: Det blir ingen som handler i egen interesse. Resultat: En mye mer jevn rikdom fordelt over menneskeheten.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

En jeg vet om har rothschild etternavnet, etter det jeg har hørt er faren hans rimelig velstående,fordi han skal være en slags oljebaron. Sikkert bare vissvass, men ble litt overrasket når jeg så wiki linken. Kan jo være en connection, langt ut i slekten såklart.

Lenke til kommentar

Rothschild's eier både Citigroup, Goldman Sachs, JP Morgan og en rekke andre banker over hele verden.

Innlegget ditt er sprøyt fra ende til annen, det meste for dumt til å kommentere, men la meg ta den ene konkrete uttalelsen:

Citi

GS

JPM

 

Jada. Rotschild eier sikkert alt, og oljesektoren er selvsagt kontrollert av Rockefeller-familien.

Lenke til kommentar

Rothschild's eier både Citigroup, Goldman Sachs, JP Morgan og en rekke andre banker over hele verden.

Innlegget ditt er sprøyt fra ende til annen, det meste for dumt til å kommentere, men la meg ta den ene konkrete uttalelsen:

Citi

GS

JPM

 

Jada. Rotschild eier sikkert alt, og oljesektoren er selvsagt kontrollert av Rockefeller-familien.

 

Du viser til en liste med de største aksjonærene. Du må jo forstå at det ikke er "sprøyt fra ende til annen" og "for dumt til å kommenteres", når jeg forteller deg ting jeg har lest i bøker, om ting som er allment kjent for de som har studert det. Du er ikke tilbakestående du heller.

Lenke til kommentar

Norges bank er blandt annet privat eid vist du prøver å finne ut hvem som eier banken så kommer du bare til ett fond, men det står ikke hvem som eier fondet.

 

The rothchilds har nok noe med det fondet å gjøre vil jeg tro.

Hvordan tror du det fungerer når norge trenger mer penger i omløp?

Da ringer finans ministeren til norges bank og sier for eksempel vi trenger 100 milliarder i omløp, da sier banken det er klart dere skal få det, men med renter selvfølgelig. Da lager banken penger fra luft og ingenting og får en gyldig kontrakt fra staten som sier at staten har lånt de 100 milliardene & at de må betale beløp pluss renter av det tilbake til banken.

 

Og hvem er staten jo det er jo "folket", det vil si at det egentlig er vi som låner pengene pga at når banken spør staten hva de kan gi som sikkerthet for lånet så sier staten at lånets sikkerhet blir beskattning av folket og slik fungerer penge systemet vårt i dag også & det har fungert sånn i 3 generasjoner allerede, men det virker som regjeringer er fornøyd med dette gale systemet på verdensbasis, og de som har gått imot disse "Money Changersene" har blitt myrdet som Jon. F. Kennedy & Benjamin Franklin.

Endret av 1337n00b
Lenke til kommentar

Rothschild's eier både Citigroup, Goldman Sachs, JP Morgan og en rekke andre banker over hele verden.

Innlegget ditt er sprøyt fra ende til annen, det meste for dumt til å kommentere, men la meg ta den ene konkrete uttalelsen:

Citi

GS

JPM

 

Jada. Rotschild eier sikkert alt, og oljesektoren er selvsagt kontrollert av Rockefeller-familien.

 

Du viser til en liste med de største aksjonærene. Du må jo forstå at det ikke er "sprøyt fra ende til annen" og "for dumt til å kommenteres", når jeg forteller deg ting jeg har lest i bøker, om ting som er allment kjent for de som har studert det. Du er ikke tilbakestående du heller.

 

SÅ KOM MED KILDER SOM BACKER OPP PÅSTANDENE DINE DA MANN!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvem eier Norges Bank?

Norges Bank er et eget rettssubjekt som eies av staten. I sentralbanklovenstår det at: "Banken skal utøve sin virksomhet i samsvar med de økonomisk-politiske retningslinjer som er fastlagt av statsmyndighetene, og med de internasjonale forpliktelser landet er bundet av."

http://www.norges-bank.no/templates/article____67664.aspx

 

Vil det da si at rothchild eier Norge?

Lenke til kommentar
Hvem eier Norges Bank?

Norges Bank er et eget rettssubjekt som eies av staten. I sentralbanklovenstår det at: "Banken skal utøve sin virksomhet i samsvar med de økonomisk-politiske retningslinjer som er fastlagt av statsmyndighetene, og med de internasjonale forpliktelser landet er bundet av."

http://www.norges-bank.no/templates/article____67664.aspx

 

Vil det da si at rothchild eier Norge?

 

Vist Norges bank hadde vært 100% statseid hvordan kan da "Den norske stat" komme igjeld til banken? Kunne ikke vi bare laget pengene uten problemer da ta en liten research om norges bank se litt på børsen hvilke internasjonale avtaler den har & hvordan den er knyttet til the world bank så finner du sikkert noe gøy informasjon

Endret av 1337n00b
Lenke til kommentar

 

Vist Norges bank hadde vært 100% statseid hvordan kan da "Den norske stat" komme igjeld til banken? Kunne ikke vi bare laget pengene uten problemer da ta en liten research om norges bank se litt på børsen hvilke internasjonale avtaler den har & hvordan den er knyttet til the world bank så finner du sikkert noe gøy informasjon

 

Hehe, tror nok det er du som bør gjøre litt research på enkel øknomi ;)Du som har bevisbyrden på din side for å si det mildt :) Men hvis du vil leve i den deilige verden av konspirasjonsteorier, så kan jeg godt vise vei. Hva med å google 2012 og Maya. Kommer mye bra da også ;)

Lenke til kommentar

Hvordan tror du det fungerer når norge trenger mer penger i omløp?

Da ringer finans ministeren til norges bank og sier for eksempel vi trenger 100 milliarder i omløp, da sier banken det er klart dere skal få det, men med renter selvfølgelig. Da lager banken penger fra luft og ingenting og får en gyldig kontrakt fra staten som sier at staten har lånt de 100 milliardene & at de må betale beløp pluss renter av det tilbake til banken.

 

 

Ja, du kan vel kanskje forklare dette i detalj? Akkurat hva som får renta til å gå opp og ned og mengden penger i omløp? :)

Lenke til kommentar

Vist Norges bank hadde vært 100% statseid hvordan kan da "Den norske stat" komme igjeld til banken? Kunne ikke vi bare laget pengene uten problemer da ta en liten research om norges bank se litt på børsen hvilke internasjonale avtaler den har & hvordan den er knyttet til the world bank så finner du sikkert noe gøy informasjon

Her roter du fælt. Staten eier Norges Bank, og har gjort det etter at private aksjonærer ble løst ut i 1949. Om du ønsker å lese mer om Norges Banks tidlige historie og opprinnelsen til en privateid seddelbank med monopol kan jeg anbefale Nicolai Ryggs tobindsverk Norges Banks Historie.

 

Staten kan både ta opp lån i og plassere innskudd i Norges Bank. Å trykke penger kunne Finansdepartementet gjort uten videre organisering, men det har vist seg at en (relativt) uavhengig sentralbank er nødvendig for å skape en velorganisert økonomi.

 

---

 

Hvorfor trekker du Oslo Børs inn i dette? Hypotese, om jeg får lov til å være så arrogant: du har ikke peiling, og ønsker ikke ta inn over deg informasjon som ikke støtter ditt standpunkt. Alle konkrete påstander du har kommet med har blitt kontant tilbakevist, da er det mildt sagt liten grunn til å stole på konklusjonene du trekker.

Lenke til kommentar

Vist Norges bank hadde vært 100% statseid hvordan kan da "Den norske stat" komme igjeld til banken? Kunne ikke vi bare laget pengene uten problemer da ta en liten research om norges bank se litt på børsen hvilke internasjonale avtaler den har & hvordan den er knyttet til the world bank så finner du sikkert noe gøy informasjon

Her roter du fælt. Staten eier Norges Bank, og har gjort det etter at private aksjonærer ble løst ut i 1949. Om du ønsker å lese mer om Norges Banks tidlige historie og opprinnelsen til en privateid seddelbank med monopol kan jeg anbefale Nicolai Ryggs tobindsverk Norges Banks Historie.

 

Staten kan både ta opp lån i og plassere innskudd i Norges Bank. Å trykke penger kunne Finansdepartementet gjort uten videre organisering, men det har vist seg at en (relativt) uavhengig sentralbank er nødvendig for å skape en velorganisert økonomi.

 

---

 

Hvorfor trekker du Oslo Børs inn i dette? Hypotese, om jeg får lov til å være så arrogant: du har ikke peiling, og ønsker ikke ta inn over deg informasjon som ikke støtter ditt standpunkt. Alle konkrete påstander du har kommet med har blitt kontant tilbakevist, da er det mildt sagt liten grunn til å stole på konklusjonene du trekker.

 

Hvorfor står det ikke hvem som eier fondet som styrer eier andelene i norges bank da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...