Jump to content
Jann - Ove

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Recommended Posts

Hvorfor kan jeg ta meg et par pils, og høre på gammel musikk for bare å kjenne at følelsene og minnene strømmer på? Jeg holder følelsene i sjakk, alle tenker på meg som en sindig person, kanskje til og med kald. Men når følelsene kommer, så er de så sterke at jeg ikke takler dem rett og slett. Mister pusten. Tankene om barndommen og savnet er helt enormt, selv om det for lengst er forbi, og jeg har kommet langt i livet. Så langt som foreldrene våre da jeg var barn. Savnet og følelsene er på en måte avgrunnen, og overflaten er hverdagslivet, mens veien ned tror jeg er alkohol og rus. Ikke at jeg bruker noe annet enn alkohol. Depresjon kan også være en vei dit. Jeg føler at jeg har så mange sider, så mange minner, følelser at jeg ikke helt vet hvem jeg er. Bare i det daglige så ser jeg ting på en annen måte enn de fleste. Der folk ser en vegg som må males, så ser jeg en livssituasjon som er så bra at jeg er misunnelig selv om jeg er i samme bås selv, og selvfølgelig også en praktisk offansiv foran et gjemt indre som vil fargelegge sjelen sin med et midlertidig strøk, og en hjerne som ikke har nått sitt optimale nivå av div kjemikalier på bakgrunn av en restriktiv livsstil og holdning, vanligvis nedarvet fra oppvekstmiljøet.

Guest 6a636...48e

Er i et forhold som hangler litt. Så klikker jeg tilfeldig inn på en ukjent på Twitter i går og blir helt fascinert av bildet og den lille teksten som står der. En sånn følelse "wow, deg har jeg lyst til å bli kjent med!".

Bare å klikke seg videre. Gresset er grønnest der du vanner det og alt sånt. Men det gjør jo at man tenker litt. Hvordan vet man at det er riktig å prøve å fikse det man har? Hvordan vet man at det ikke er noe igjen? Hvordan vet man om det er mest riktig å bli eller gå videre?  

Hvordan ville ungene tatt et eventuelt brudd? 

Nei. Kan ikke bryte opp. Vil ikke. 

Men lurer jo på hvordan livet kunne vært. 

Anonymous poster hash: 6a636...48e

Annonse

Ensomheten tar over mer en jeg hadde trodd.
Hadde gitt opp folk for lenge siden, men faen. Jeg er jo helt idiot.

Savner noen så forbanna mye nå.
Hva faen gjør jeg. 

Skogslik skrev (1 time siden):

Ensomheten tar over mer en jeg hadde trodd.
Hadde gitt opp folk for lenge siden, men faen. Jeg er jo helt idiot.

Savner noen så forbanna mye nå.
Hva faen gjør jeg. 

Dette høres ikke bra ut :( 

Har du snakket med noen? 

Om du trenger å snakke med noen så er det flere tjenester som har døgnservice: 

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

https://www.kirkens-sos.no/om-kirkens-sos

Vi har også en tråd hvor du kan snakke med folk: