Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Metallet som blir brukt inni kan gi forskjellige egenskaper mtp. korrosjon etc da. Men copper skal være ganske så safe.

 

som oftest er det kobber som blir brukt til selve kjernen osv. men toppen på blokka osv. kan være andre metaller..uansett så har man såpass gode tilsetningstofffer i dag at det er langt ifra like lett og få problemer med det som for nnoen år siden.

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spent på om eg får tid til vasskjølinga (hiver meg på) i helga. Men derimot så ble eg møtt med både skyss og nyryddet/støvsuget/vasket leilighet og en fornøyd kjæreste når eg kom hjem fra ferien i går, så vet ikke hvor mye bestemmelsesrett eg har over helga nå :).

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Dæven, nå gleder jeg meg til ting begynner å ankomme!

 

Følgende er på vei:

  • Swiftech MCP655-pumpe
  • Swiftech GTX /m kobbertopp laget av "Duniek"
  • Danger Den Fillport - 1/2" OD
  • Danger Den Delrin T-Fitting + fire Delrin-vinkler - 1/2" ID
  • 4 fot med Tygon-slange, 1/2"
  • Black Ice SR1 (3*120mm) ("[...] giving it unparalleled performance from sub-800rpm to 2000rpm fans")
  • Feser One UV Black Illusion F1 Coolant (algedrepende antikorrosjon)

+

  • Silverstone SST-ST30NF 300W PSU (vifteløs 80+-sertifisert)
  • Nexus 120mm Vifte Ramme Sort, Ultra-soft silicone * 3
  • Scythe Gentle Typhoon Fan 120mm (119x119x25mm) 500rpm 5dB * 3

Har troen på at dette blir skikkelig bra!

 

Alt skal monteres i/på et bZerk kabinett, Acryl, Transparent :wee:

Lenke til kommentar

Ok, eg brukte gårsdagen på å sjå gjennom diverse vasskjølingsutstyr på diverse nettsider, men eg er framleis ikkje heilt sikker på kva eg er ute etter. Eg skal kjøle CPU, GPU og HK (truleg northbridge, og eventuelt southbridge og mosfets). Dagens CPU er E8400 (mao LGA775), men blokka må også passe til 1156 og spesielt 1366. GPU det er snakk om er atm 9800GTX, men også dette vil nok oppgraderast snart. Hovudkortet er foreløpig Asus P5Q Pro.

 

Dersom nokon har veldig lyst til å hjelpe meg hadde det vore flott med direkte forslag til delar, både blokker og resten av det som trengs. Heile oppsettet kan vel koste opp imot 3000, litt avhengig av kvalitet osv. Kan også gå litt lenger opp i pris om det lønner seg.

 

 

På førehand, takk! :)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Alt skal monteres i/på et bZerk kabinett, Acryl, Transparent :wee:

 

Oooh! Spent på den! :) Handla et Microcool Benchtable for ikke lenge siden. Skal brukes til testbenk. Ligner litt.

 

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p6812_Microcool-Benchtable-Banchetto-101.html

 

*Request;oppsett*

 

Til førstegangsoppsett er LT-blokka til EK helt rå. Passer til alle sokkler også :wee:

Tar en Triple rad, og en enkel pumpe. Det er ikke så fryktelig dyrt, men yter veldig godt - og er fint å bygge videre på ;)

 

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/74abeb068ca5e00b63cc678e1758adf2

 

Utelot GPU-blokk, så det kommer i tilleg.

Lenke til kommentar

Åh, takk skal du ha! Du er min helt! :love:

 

Den blokka og radiatoren var faktisk noko av det eg såg på sjølv også. Dei hadde fått gode tilbakemeldingar frå diverse reviews. Så det spørst om eg ikkje berre bestiller dette + ei GPU-blokk, då. Får sjå kor mykje lommeboka tåler. ;)

 

 

Edit: Oi, det var jo billig! Dette blir jo vel under 1500,- inkl. frakt! :ph34r: (+ GPU-blokk)

 

 

Edit2: Ser denne er sett ned kraftig i pris, 74,99 til 16,90. Er der nokon grunn til å ikkje kjøpe den? :tease: Var liksom så billig.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Ja, spørst, det... Skjermkortet har jo for så vidt veldig god kjøling allereie, med ein Thermalright hr-03 GT og ei musestille mist-vifte. Så kanskje eg berre skal la det vere med CPU foreløpig og heller vasskjøle skjermkortet når eg oppgraderar. Det verkar litt meir fornuftig mtp pris. ;)

 

Ellers, kva med nipplar og kjølevæske? Med nipplane har eg forstått det slik at det ikkje har noko å seie, så lenge det held på plass slangane, men kva med væska? Har jo lest litt om forskjellige typar kjølevæsker, men kva er best?

 

Denne kan vel brukast? Men kor mykje treng eg? Er 1 liter nok?

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...