Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 1/23/2021 at 10:11 PM, idleman_2 said:
On 1/23/2021 at 10:04 PM, N o r e n g said:

Det er skikkelig tregt, skikkelig dyrt, og jeg tror ikke noen hovedkortprodusenter faktisk har testet og validert ECC-minne.

Dark Hero støtter ikke ECC forøvrig

Du tar feil...  bios_42-copy.jpg

https://www.techpowerup.com/review/asus-rog-crosshair-viii-dark-hero-c8h/5.html

 

Asus Rog Crosshair VIII Dark Hero Bios har 'DRAM ECC Enable' option -> Dette bekrefter ECC støtte...   men hvilken funksjonalitet dette har vet jeg ikke, 1-2 bit error detection... Og ikke minst error meldinger fra systemet mangler ofte på standard pc.

https://serverfault.com/questions/5817/would-you-use-ecc-ram-in-a-workstation

Linus Torvalds kommentar til slutt nederst i siste lenke er jeg helt enig i...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et ThermalTake view 91 RGB kabinett... skal ha en radiator i (3x 140) front og en i (4x120) toppen..  begge med vifter som blåser luft inn i kabinettet.. og en stk 140 vifte i bakkant og 2 eller 3 stk 140 vifter i bunn som blåser ut... samt at kabinettet har åpninger rundt glasspanelene..

Blir vel god nok luftgjennomstrøming når så og si alt blir kjølt med vannblokker ?

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Drunkenvalley said:

Heilt ærleg er det litt potet om kor varmen går så lenge boksen ikkje er direkte forseglet. Blir nok varmere i kassa med alt blåsende inn, men eg trur ikkje akkurat det vil vera verdens ende med såpass mykje radiator og såpass mange vifter involvert.

Hos meg er det iallefall dryktelig forskjell om jeg har frontradiator inn i forhold til ut. Asus Rog Helios kabinett. Bakplata, rammen, ja alt blir glodvarmt i forhold til jeg setter den utover. Har man ikkje vannkjøling på rammen, så er man garantert at rammen blir ALT for varm :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (På 13.2.2021 den 16.21):

Er det noen av dere som har Aquacomputer sine vanntank produkter med 'nano coating'  ? Hvilken effekt har dette?   Antar som jeg har forstått det noe som hindrer vanndråper/dugg på innside av glass over vann nivå ?

Det skal gjøre at dråper ruller av glasset i steden for å feste seg og bli hengende. Hvor godt det fungerer i praksis over glass uten dette belegget vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...