Gå til innhold

Minnekortene som ordner det meste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du fleste kamera innebygd wifi (og gps)? Synes "vitsen" med disse kortene er ganske gode jeg. Jeg kan ta kameraet mitt som ikke har noen av delene og faktisk få minst en av de "nye" featurene som de aller nyeste kameramodellene skryter av. Latterlig mye billigere enn å bytte system eller hus vil jeg si.

Lenke til kommentar

En konstruktiv og godt formulert kommentar...

 

Ellers er jeg forsåvidt enig i at det hadde vært ønskelig med mer utfyllende artikler som ikke bare er oversatt fra andre sider. Det greie er dog at man kan jo alltids følge med på disse andre sidene enten istedenfor eller i tillegg til tek.no. Personlig er det forumet og integreringen av dette som gjør at jeg stadig kommer tilbake hit.

Lenke til kommentar
neste blir wifi og mobilt internett i kameraene.... det hadde jo vært genialt om bilder man tok automatisk ble lasta opp på webserver direkte.. slipper å være redd for minnebrikke og backup da!

Er ikke det litt av poenget med disse kortene da? At de kan koble seg til eventuelle Wifi-nettvek i området og automatisk laste opp en backup til serveren din?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ting en lurer på mht. Wi-fi brikker;


  •  
  • Hva med værbeskyttede metall kamerahus (f.eks K10d, K20d og K7). ?
  • Hvor mye batteri spiser disse brikkene ?

Lenke til kommentar

Ting en lurer på mht. Wi-fi brikker;


  •  
  • Hva med værbeskyttede metall kamerahus (f.eks K10d, K20d og K7). ?
  • Hvor mye batteri spiser disse brikkene ?

Gode spørsmål, men dette må jo være rettet mot proff-fotografer som ofte har solide metallhus. Igjen ser vi det hadde vært nyttig med en skikkelig felt-test, for å se hvordan dette funker, og da hadde det vært interessant å se om metallhus påvirker rekkevidden.

 

Og kortet må vel konfigureres via PC, du kan neppe slå av og på via kamera, eller kanskje det er en liten bryter på kortet? Litt unødig å trekke mye strøm hvis du er i skogen, og vil laste opp når du kommer inn til byen etterpå. Da hadde vært kjekt å slå den av.

Men den har kanskje intelligent strømsparing og slår seg av lenge hvis den ikke har noe nett innen rekkevidde.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...