Gå til innhold

HTC Desire eller SonyEricsson Xperia X10


Anbefalte innlegg

X10 kommer til forhandler imorgen og Desire på torsdag........så da ser det ut som jeg blir sittende i samme båt som mange andre.

Men må innrømme at X10 frister, men sliter litt når jeg hører ord som "dårlig byggekvalitet", "bedritent batteri" og "SE, kan ikke gi noe endelig svar på når 2.1 kommer"!!!

 

Men man kan også bli en smule forvirret:

KLIKK.no

http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article560915.ece

 

ITavisen.no

http://www.itavisen.no/839594/dette-er-sony-ericssons-flaggskip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er enig med klikk.no

 

 

finner (nesten) ingen feil med telefon, bortsett fra den selvfølgelig burde hatt android 2.1 fra dag 1, savner live wall papers og flere homescreens

 

kjøpte jo denne fordi desire aldri kom....og var veldig innstilt på å bruke angrefrisen siden jeg har lest så mye merkelig om den, men mer eller mindre ingenting av feilene jeg har lest har jeg ikke på min!

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt vilt at ingen har nevnt det omtrent viktigste argumentet for å gå for Desire istedet for x10; har noen sett hvor laggy x10 er i forhold?! Det i seg selv gjør at Desire (som uansett var bedre sett bort i fra tregheten/uresponsiviteten til x10) vinner, også på andre viktige punkter som skjermen. Ikke bare at den har AMOLED, men også at den har 16,000k farger og ikke 65k.

 

Så spesifikasjonsmessig og med tanke på brukervennlighet mener jeg at de som går for x10 eneten er SE fanboys (finnes de i det hele tatt?) eller noen som bare har bestemt seg for at x10 er bedre.

 

Som dere sikkert har forstått så anbefaler jeg Desire :p Og når den er billigere (1000kr?), er det i realiteten noe valg da?

 

Spikeren i kista: techradars liste over 15 beste mobiler i verden: enjoy!

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/15-best-mobile-phones-in-the-world-today-645440?artc_pg=1

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt vilt at ingen har nevnt det omtrent viktigste argumentet for å gå for Desire istedet for x10; har noen sett hvor laggy x10 er i forhold?! Det i seg selv gjør at Desire (som uansett var bedre sett bort i fra tregheten/uresponsiviteten til x10) vinner, også på andre viktige punkter som skjermen. Ikke bare at den har AMOLED, men også at den har 16,000k farger og ikke 65k.

 

Så spesifikasjonsmessig og med tanke på brukervennlighet mener jeg at de som går for x10 eneten er SE fanboys (finnes de i det hele tatt?) eller noen som bare har bestemt seg for at x10 er bedre.

 

Som dere sikkert har forstått så anbefaler jeg Desire :p Og når den er billigere (1000kr?), er det i realiteten noe valg da?

 

Spikeren i kista: techradars liste over 15 beste mobiler i verden: enjoy!

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/15-best-mobile-phones-in-the-world-today-645440?artc_pg=1

 

Laggy?

Jeg har X10 og den lagger ikke.

 

Og techradars har jo ikke kommet med en FULL review av X10 så hvordan kan de si at den kommer på en 4.plass?

Lenke til kommentar

16 mill farger får den også når android 2.1 kommer

 

eneste jeg er enig med er prisen

 

 

kjøpte en X10 selv til nesten prisen av en Desire....hadde nok ikke gjort det til full pris

 

sitter fortsatt og surrer om jeg skal bruke angrefrist og kjøpe en Desire

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Vanskelig å si uten å prøvd hvilken telefon som er best. Jeg går for Desire fordi den synes mere gjennomtenkt når det gjelder praktisk bruk. Også prisen selvfølgelig. Synes nesten det er litt mistenkelig at den er er så billig......topptelefonen hadde vært X10 design og Desire innmat....:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

 

PS! Ser noen prater for meg her. (Hint, Thorstein) Jeg har indikasjoner på at Android 2.1 kommer i mai, men det kan, av forskjellige grunner, drøye til juni. Det kommer helt ann på tilbakemeldingene under den interne testingen til SE, som vi forbrukere ikke har noe innsyn i. HD-opptak skal være nærtliggende etter dette, men inntil SE sier noe offisielt er mine tidsvinduer som spekulasjoner å anse.

 

Altså Android 2.1 i mai/juni og HD-opptak nærtliggende etter android uppdaten.

Lenke til kommentar

Enig Osmano, med igjennomtenkt vil i hvert fall jeg sikte til multi touch som en fordel for Desire, i hvert fall når det er snakk om så store skjermer så er det veldig kjekt å ha det;)

 

Leste at X10 skulle få flashstøtte for noen måneder siden, har den fått det enda? Dårlige erfaringer med oppdateringer i fra SE :/ Dermed lurer jeg også på hvor lenge X10 brukere må vente på sin 2.1 oppdateringen..

Lenke til kommentar

"Sony Ericsson has created their own zoom shortcuts. Users can long press a zoom area and then slide their finger up and down to zoom." fra androidandme.com

 

 

1:15 har du ett eksempel på det.

 

Det så jo kjempeflott ut. Må da funke helt ok som erstatning for multitouch. Så lenge det funker i nettleser etc også.

Jeg heller mot X10, pga større skjerm, og jeg forelska meg litt da jeg så på den i dag

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har X10 og er fornøyd! venter på 2.1 da blir alt bedre!

Har hatt htc touch hd og den var grei nok. (mye bedre med android) Htc har mye bra, men trenger å forny designet litt! Jeg synes htc hd2 har et flott design med litt mer firkantet form. htc evo blir fin, men siden dette er noen måneder fram i tid blir den litt dårlig uten amoled!

Uansett så er det vanskelig å finne en mobil med "alt" perfekt!!

Lenke til kommentar

Etter å testet X10 og Desire tett ved tett er det ingen tvil

 

Jeg sender X10 tilbake

 

X10 er for stor, den tar veldig bra bilder ute, men inne er det crap og det er et makkverk å skru på lyset

 

Desire er rett og slett en komplett mobil og kamera er ikke så viktig for meg

 

Tok bare noen få minutter fra jeg skrudde på mobil til jeg var google syncet og tilkoblet facebook, twitter og flikr, sykt raskt av en rask guide som viste meg veien......

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en X10 i dag, og har ikke fått pakket den opp enda - men er superspent ! :D

 

Dere som mener den er for stor, hva gikk dere fra? Jeg har hatt Iphone frem til nå, og jeg opplever ikke så veldig stor forskjell? Jeg hadde HD2 en periode, og den derimot opplevde jeg som kantete, stor og vesentlig forskjell i str.

Lenke til kommentar

iPhone i 3 år, også prøvd noen dager med HD2

 

 

Syntes også X10 virket helt OK i størrelse, til jeg fikk prøvd Desire

 

Da virket X10 som en murstein/volvo

 

Ok, men det er vel sånn sett logisk at en telefon med mindre skjerm, er mindre :)

Jeg fikk se Desire i går da jeg kjøpte X10en, de hadde begge inne - men jeg opplevde ikke sånn aha opplevelse ang. str.

Men jeg liker utseende og str på skjermen til x10 bedre enn Desire da.. en av få kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...