Gå til innhold

HTC Desire eller SonyEricsson Xperia X10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gizmodo har skjønt det :p

 

"The addition of HTC Sense is a biggie though. It's singlehandedly why I enjoy using Android so much --I just can't imagine owning a device with MOTOBLUR, Mediascape or S-Class"

Haha, indeed :p

 

Gratulerer med valget Hayward, tror ikke du vil angre!

 

Woo, 100 poster! xD

Lenke til kommentar

Har og lurt lenge på kva eg skulle velge av desse to -eg har hatt en HTC Hero, som eg likte men har og hatt mange Sony-Ericssontelefoner tidligere..

 

Uansett, eg valge X10, og akkurat no føler eg meg litt lurt, og har bestillt en Desire og :)

 

Planen er å kunne sammenlikne dei skikkelig -men i først omgang har eg skrive ned nokre tankar rundt X10...

http://www.rundeconsult.no/?p=9

 

Mulig eg er litt negativ/slem, men det er nok relatert til høge forventninger og høg pris...

 

stay tuned for del 2 -test av Desire (når komplett får levert...)

 

jon o

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe en Xperia X10, men er litt usikker; kanskje et dumt spørsmål, men er det brennsikkert at den snart vil kunne oppgraderes til Android 2.1?

Og vil dette løse enkelte ting som folk misliker med den? Hvilke ting? Vil den da f.eks. kunne spille av DivX-filer? Eller er det et problem med Android i seg selv? Jeg er ganske blank på dette...

Er kanskje vanskelig å svare på, for det er vel ting bare SE selv vet, men...

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat bestilt Desire.

Valget falt på Desire på grunn av:

- Sense

- AMOLED

- Gode erfaringer med HTC

- Dårlige erfaringer med SE (men det er all grunn til å tro at X10 er en veldig god mobil)

Det har jeg også gjort. Var innom posten på onsdag og sendte tilbake pakken med X10. :new_woot:

Lenke til kommentar

Sånn rent teknisk er vel disse to telefonene ganske på par med hverandre. Rent bruksmessig ville jeg holde en lite knapp for Desire framfor X10'en. Uten å fått ta på Desire enda, vet jeg ikke hvordan telefonens byggkvalitet er. Har brukt X10 en del og må si at telefonen føles veldig billig ut, jeg er ikke imponert et sekund.

 

Det HTC knuser X10'en er på driftsikkert, SE har vært VELDIG dårlig på dette de siste tre årene. Da jeg har jobber og har jobbet med mobiltelefoni de siste tre årene er mitt utsagn basert på ren statstikk. Disse tallene støttes forøvrig av den siste undersøkelsen gjort av norskgallup, der SE kommer dårligst ut og HTC kommer nest best ut etter Apple iPhone av alle mobilmerker.

 

For mitt vedkommende er det veldig enkelt, HTC Desire er klart mitt valg. Selv om SE hadde vært en overlegen telefon hva det gjelder spesifikasjoner, brukervenlighet osv kommer de ikke unna at kvaliteten på deres produkter ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter for SE. Jeg tipper SE blir S før dette året er omme. Sony har jo antydet at de vil produsere mobiler i tettere integrasjon med sine andre produkter. En mobil som lar deg spille av innhold som ligger lagret hjemme på en ps3 eller ps4 høres veldig forlokkende ut i mine ører.

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest til øynene er store og våte, sett YouTube videoer av begge etc. Og jeg synes det er forbaska vanskelig å velge. De har jo hver sine fordeler. Men det som gjør det ekstra vanskelig er at det er så mange motstridende tilbakemeldinger om X10. Det virker nesten som den kan være helt genial dersom man er så heldig å få et bra eksemplar, mens andre har dårlig erfaring, og deres utgave er treg og med en del småfeil.

 

Så 'overall' virker Desire som et bedre valg for meg nå, fordi den så og si kun får positive tilbakemeldinger og virker mer solid, også softwaremessig. Eneste jeg gjerne skulle hatt X10 for er den litt større skjermen, og kameraet på 8MP (men uten auto-blitz...), og jeg synes designet også er penere, eller i det minste skiller seg litt ut.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg. Jeg har vært igjennom samme prosessen og kommet til nøyaktig samme konklusjon. Også med tanke på at jeg skulle gjerne hatt 4" og designet til X10.

Når det gjelder omtaler av de to så er det jo stort sett bare X10 som har fått brukeromtaler siden Desire ennå ikke er ordentlig ute, men testene som jeg har lest av Desire er jo strålende mot X10's noe mere variert.

Min magefølelse sa Desire til meg tilslutt så da går jeg for det. Har en på bestilling :yes:

Lenke til kommentar

Har X10 og er storfornøyd!

+ Kamra 8.1 MP

+ Timescape

+ Mediascape (Bruker bare bilde og video delen siden jeg har spotify premium :D )

+ Moxier

+ Skjermen er veldig bra selv om det ikke er AMOLED.

+ Veldig rask og min X10 viser ingen tegn til lagg i Timescape/Mediascape

 

- Andorid 1.6

- Ikke AMOLED

 

 

Syncer opp til Google.

 

Android 2.1 kommer i mai og HD-filming kommer i Juni (X10 bruker samme kamera som Vivaz).

 

 

Jeg er ikke noe mobil expert, MEN jeg personlig er STORFORNØYD med X10!!

Vet ikke noe om Desire så kan ikke bedømme eller sammenligne den med X10.

Lenke til kommentar

Bra å høre at du er fornøyd, rayaii. Jeg har ikke bestemt meg helt enda. Heldigvis er det ikke noe hastverk for meg, annet enn "må-ha"-refleksen man får når man leser om spennende dingser. Men rent praktisk MÅ jeg ikke kjøpe nå.

Men jeg må si - til tross for mye 'rart' - så frister X10 meg mye.

 

Fant (en litt merkelig, men bra)

, og der synes jeg den ser ganske kjapp og responsiv ut stort sett.

 

En annen ting er jo at dersom SE faktisk er litt dedikert til denne telefonen og kommer med skikkelige oppdateringer etterhvert som ryktene sier, så kan det jo bli en sjefs-telefon (mer enn nå).

Jeg sitter nok på gjerdet en liten stund til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...