Gå til innhold

Lage partisjon i win7


Anbefalte innlegg

Hei. Sitter med en fersk pc fra komplett, men komplett leverer jo ikke pc'er ferdig partisjonert. Så det jeg lurer på er hvordan får jeg partisjonert disken i win7? Har sett på diskbehandling, men finner ingen måte å partisjonere på der, kun minimere disk c er et valg :S

 

Hvis jeg må bruke et annet program, hva anbefales? det må støtte 64-bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke diskbehandling. du må bare minimere disken først også må lager du ny partisjon av den ledige plassen du har seperert vekk.

 

Som du kansje ser på bildene, så har jeg alleder seperet den ene harddisk en min opp i 4 forskjelli partisjoner. Det tok meg ikke mer en kansje 5 minutter å gjøre det, så det skal ikke være så vanskelig.

Dwm 2010-03-26 15-19-45-71.bmp

Dwm 2010-03-26 15-19-50-61.bmp

Dwm 2010-03-26 15-20-03-17.bmp

Dwm 2010-03-26 15-48-28-90.bmp

Dwm 2010-03-26 15-48-45-52.bmp

Endret av chriss10an
Lenke til kommentar

chriss10an: ser du har lagt inn 5 bilder, i BMP format og tilsammen 30 MB!

Da trengs et lite kurs i valg av bildeformater. PNG kan anbefales. http://www.dinside.no/780747/slik-velger-du-rett-bildeformat

 

MVH Forumveileder

 

klarer fint å velge fil format og konvertere bilder! Hvis du har lyst at jeg skal lagre dem i nytt filformat så kan jeg gjøre det? Jeg orket bare ikke skifte filformat når jeg tok screenshotene.

Lenke til kommentar

Jeg bare antok at en som lagrer .bmp ikke har tenkt over hvor uhensiktsmessig det er. Uansett hvordan man tar screenshot så bør man lagre direkte som .png eller .gif. Skjønner ikke helt hvordan man ikke kan 'orke' det?

 

Jeg bruker et program til å ta screenshots, og jeg tok noen screenshots i farten for å hjelpe noen, og her kommer du og sier at det uhensiktsmessig å legge de ut bildene i .bmp?...

Lenke til kommentar

Har du ikke lest den artikkelen jeg linket til? 

Den begynner med: "Det finnes etter hvert mange bildeformater med hver sine fordeler og ulemper. Men - alt for ofte ser vi dem misbrukt. Noen sender skjermdumper på e-post som unødvendig store .BMP-filer ..."

 

Jeg har nok åpnet linken og jeg har også spurt deg om du absolutt vil at jeg skal skifte ut bildene med et annet bildeformat?

 

Så hva blir det til?

Lenke til kommentar

Når du gjør noe idiotisk, og en prøver å hjelpe deg, så er det svært tåpelig å bli furt.

Ta det til deg og unngå det neste gang.

 

Men on-topic er "diskpart" enkelt og greit å bruke.

 

Noe alla:

list disks

select disk #

create partition primary align=64

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...