Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke opp skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei har også prøvd det nå, men kommer ikke opp noe. Har et sånn falskt virusprogram som installerte seg selv, fikk også en blåskjerm som jeg tror gjorde så skrivebordet ble borte. Det er xp professional btw

 

Edit: Har prøvd å stille tilbake pc-en en hel mnd i tid, men det er fortsatt samme leksa. Ender vel med at jeg må ta den med til it avdelinga på skolen. :thumbdown:

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Nei har også prøvd det nå, men kommer ikke opp noe. Har et sånn falskt virusprogram som installerte seg selv, fikk også en blåskjerm som jeg tror gjorde så skrivebordet ble borte. Det er xp professional btw

 

Edit: Har prøvd å stille tilbake pc-en en hel mnd i tid, men det er fortsatt samme leksa. Ender vel med at jeg må ta den med til it avdelinga på skolen. :thumbdown:

Hallo!

 

Via oppgavebehandling kan du skrive inn kommandoen msconfig og enter.

 

Så kan du kjøre en diagnose start. Da vil du se hva som mangler. Du kan også fra dette vinduet pakke ut filer som mangler.

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har prøvd dette, den starta bare opp på vanlig måte uten at det kom oppe noe spesielt som sa at noe var feil, kaster snart hele dritten ut i snøen -.-

Ok, da har jeg et tips til.

 

Om du nå har den originale install-CD fra wind liggende. Sett den i CD skuffa og restart maskinen.

 

Når post har kvittert, så kommer det opp en melding nede som sier at du må trykke en tast for å kjøre cd, da trykker du på en tast og så vil den starte å laste inn windows installasjonen.

 

Dette er et reparasjons tips til deg. Du får beholde alt som er på maskinen. Det du så trenger er Produkt KEY for din win-Installsjon.

 

Gå til denne siden, og følg nøye bruksanvisningen videre:

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=44&t=151

 

Let opp Maskinen vil ikke starte og les nøye. Dette står med fet skrift som topic. GÅ langt nedover, så finner du dette.

 

Om du har flere harddisker på din pc, så anbefales det at du tar strømmen av de HD som ikke benyttes, dvs bare os-disken, vanligvis C.

Men du har sikkert en laptop, så da er det nok bare en, om der ikke er laget partisjoner på den? Da kan det hende at der er C og D f.eks. Og da er det disk C du skal sjekke.

Men normalt skal det ikke by på problemer for intallasjonsprogrammet finner den partisjonen som det er et operativsystem på, uansett.

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Siden dette er en PC som tilhører skolen, så anbefaler jeg deg å ta den med til IT-avdelinga ved skolen, de fikser sikkert dette for deg uten problem.

 

Til dere som sier at det er bare å putte CDen inn i CD-ROMen, så er det et krav om at IT-avdelingen er totalt inkompetent om dette skal fungere, ganske enkelt fordi at alle IT-ansvarlige, med noe mellom øra, fjerner muligheten for å boote fra annet enn HDD før de leverer ut datamaskiner til elevene.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Siden dette er en PC som tilhører skolen, så anbefaler jeg deg å ta den med til IT-avdelinga ved skolen, de fikser sikkert dette for deg uten problem.

 

Til dere som sier at det er bare å putte CDen inn i CD-ROMen, så er det et krav om at IT-avdelingen er totalt inkompetent om dette skal fungere, ganske enkelt fordi at alle IT-ansvarlige, med noe mellom øra, fjerner muligheten for å boote fra annet enn HDD før de leverer ut datamaskiner til elevene.

Ja, om det er skolens eiendom, så forandrer det jo sagen, sa bakeren da han svelgte spikeren. I så fall, skjønner jeg ikke hvorfor noen er så ivrige etter å hente tips her.

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...