Gå til innhold

Spill pc til noe under 6000... bygges på komplett


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

NÅ er det på tide med ny pc. Med bluescreen og en pc som er 8 år gammel så må man gjøre noen tiltak.

 

Jeg har sett på komplett sin mulighet til å bygge pc og legge til deler:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394

 

Standard oppsettet koster ca 4400,-

 

Ettersom jeg ikke har greie på hva av prosessor og skjermkort som er bra om dagen så kunne jeg trengt hjelp med det.

Eneste jeg vet er at jeg skal gå for 4GB ram.

 

Noen som kan bistå med tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bump

Chieftec Super Series 650W som strømforsyning, fordi da vil pc bli mer framtidsrettet.

 

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz eller Intel Core™ 2 Duo E8400 Dual Core, 3.0Ghz. Personlig ville jeg valgt en AMD quad prosessor her, men ingen alternativ.

 

Når jeg ser ned over her, så er egentlig alt ganske DRITT. Her sitter du med en PC som skal ha DDR2, noe som er mye dårligere enn DDR3. Så hvis jeg var deg, så ville jeg bestilt alle delene fra www.netshop.no og så ville jeg bygd min egen.

 

Kan komme tilbake med forslag angående det, men du burde også lese noen av trådene. Folk tar opp det samme hele tiden. Nesten så enkelt at jeg kan copy + paste på de fleste av trådene..

Lenke til kommentar

bump

Chieftec Super Series 650W som strømforsyning, fordi da vil pc bli mer framtidsrettet.

 

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz eller Intel Core™ 2 Duo E8400 Dual Core, 3.0Ghz. Personlig ville jeg valgt en AMD quad prosessor her, men ingen alternativ.

 

Når jeg ser ned over her, så er egentlig alt ganske DRITT. Her sitter du med en PC som skal ha DDR2, noe som er mye dårligere enn DDR3. Så hvis jeg var deg, så ville jeg bestilt alle delene fra www.netshop.no og så ville jeg bygd min egen.

 

Kan komme tilbake med forslag angående det, men du burde også lese noen av trådene. Folk tar opp det samme hele tiden. Nesten så enkelt at jeg kan copy + paste på de fleste av trådene..

 

Hepp,

 

Takk for svar.

Enig i det du sier med lignende tråder. Utfordringen for min del er at jeg ikke lenger har oversikt over hva som er bra og ikke, samt hvilke komponenter som fungerer sammen.

 

Hvis du hadde giddi å komme med et forslag til pc til noe under 6000,- så hadde det vært glimrende.

 

Har en kompis jeg tror kan hjelpe meg med å bygge pc'en så den biten skal gå fint.

Lenke til kommentar

Forslag 5900,-.AMD 630 kan normalt låses opp slik at Cachen blir mer enn 2 mb (hvis du liker å teste litt). HD5830 velges fordi HD5850 ikke finnes på lageret. Finner du HD5850 til rundt 2K så velger du det isteden.

 

Takker :)

 

Nå har ikke jeg noe grunnlag for å si om dette er et bra eller dårlig forslag, men ser både AMD prosessor og DDR3 ram :)

 

Jeg liker ikke å teste litt, da jeg har ok minus peiling på pc ;)

Endret av sjom
Lenke til kommentar

bump

Jornboss sitt forslag var veldig bra. Hvis ikke det var noe du syntes om, så ville jeg gått for mitt oppsett som jeg kjøpte nå til jul for 6000kr på www.netshop.no :)

 

XFX Radeon HD 5770 1GB @ 925/1350 | Western Digital Caviar GP 1TB S-ATA IIM | ASUS M4A77TD PRO | Lancool PC-K56 | OCZ DDR3 4 GB 1333MHz | AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.2GHz @ 3.6GHz | Chieftec Super Series 650W

 

Bare søk deg selv fram til mine komponenter på Netshop :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...