Gå til innhold

Lærling - og arbeidsoppgaver.


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har diverse arbeidsoppgaver alt fra:

- Installasjon av client pcer

- Installasjon av Windows og Linux servere

- Dokumentere hvordan jeg installerer servere (guide)

- Overvåking av servere ved hjelp av whatsup

- Oppsett av tepmertur sensorer og IP camm's

- Patching av servere.

- Oppsett av routere, oppkobbling , og nedkobling (Routere, dslam, og brannmurer)

- Jeg har ansvar for å følge opp saker mot leverandør i tilfelle feil og mangler...

- Overvåking og kontroll av serverrom

- Ansvar for å holde orden på labben

- Registrere servere (I et server register)

- Registrere nettverksutstyr som kommer i retur

- I tillegg har jeg av og til noen ikke IT relaterte oppgaver

- Ansvar for møtebooking systemet

- LDAP telefonkatalog systemer

+ Noen flere (som jeg ikke kommer på i farten)

______________

 

Spørsmålet er: Til å være IT lærling er det bra arbeidsoppgaver jeg har, eller kan jeg forvente mer i tilfelle hva ? Har godt i lære siden juli 2009.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefalle deg å ta det opp med din fag-ansvarlig, du bør få litt erfaring fra server-delen også.

Lærlingen jeg har driver med en egen VMware lab han kan leke seg med. Å leke seg med prod-servere får han ikke gjøre, men jeg hjelper han med feilsøking og feilretting av prod-servere når det trengs.

Lenke til kommentar

Stemmer.. Er liksom at "firmaet" jeg jobber i hoster en del servere, og er litt strenge på hvem som får gjøre hva. Så skjønner dem på den måten. Jeg kan jo høre om dem kan skaffe en VM labb til meg. Men hva trenger jeg iallefall av hardware og software da ?

 

Jeg har fått være med en som installerte VmWare virtual center, ellers lært litt om routing funksjonen i cmd med tanke på servere.

Er det andre ting du synes jeg bør lære litt mer om ?

Lenke til kommentar

Hvilken måte som er best varierer jo.

Lærlingen jeg har nå gjør det meste selv og spør meg, evt andre, når han står fast eller lurer på noe, jeg mener det er best ihvertfall.

Jeg har verken tid eller lyst til å sitte i timesvis for å lære han om server-os uten at han har prøvd selv først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...