Gå til innhold

[PS3][FIFA10] FIFA SuperCup XIV


Anbefalte innlegg

post-142804-1269528805,6961_thumb.jpg

 

Informasjon om påmelding:

 

 

Da var den forrige SuperCupen ferdigspilt, og vi kan gratulere W3eser med sin første seier i SuperCupen! Gratulerer :)

 

Det ble en del rot i den forrige cupen. Jeg skal ta deler av ansvaret, ettersom det ikke var klart da cupen startet opp at det ville bli gjennomført et B-Sluttspill. Derfor informerer jeg allerede nå, før cupen har startet, at det vil bli spilt et B-Sluttspill også i denne cupen.

 

Jeg håper at aktiviteten blir bedre denne gangen enn hva den var sist gang. Jeg tror aldri det har vært et så stort problem noen gang før at brukere ikke får spilt kampene sine. Det til tross for at fristen i noen tilfeller var lengre enn tidligere! Jeg ber alle som ønsker å melde seg på om å tenke gjennom om de har tid til å sette av en halvtime i ny og ne til fifa. Hvis ikke er det ingen vits i å melde seg på ettersom en da ødelegger for resten.

I tilelgg håper jeg at vi kan få en litt hyggeligere tone i tråden enn hva som var tilefellet sist. Dette har heller ikke vært et problem tidligere. Jeg vet ikke om det skyldes at så mange nye har deltatt i de siste cupene eller hva som er årsaken. Jeg tror jeg snakker for alle oss som har spilt i denne cupen siden starten at vi trives best når tonen er hyggelig. Vis litt respekt for motstanderne!

Jeg nevner dette fordi jeg håper at dette vil bedre seg i denne cupen. Det er utrolig lite hyggelig å arrangere en slik cup når en må ta avgjørelser om hvem som skal gå videre fordi de påmeldte ikke har spilt kampene sine. Det er ikke lett å måtte sende ut spillere som du egentlig synes stiller likt med dem du sender videre. Når det atpåtil slenges dritt i alle retninger lurer en på om det er verdt bryet å arrangere cupen?

 

Tidligere har cupen starter opp så snart vi var 16 påmeldte. Forrige gang ble cupen utvidet, med noe blandet hell. Konklusjonen jeg drar er at cupen ble litt uoversiktelig ettersom det var så mange som ikke stilte opp etter de hadde meldt seg på. Jeg synes allikevel dette ble satt litt i skyggen av gleden over å få spille i en større turnering. Spesielt det nye mellomspillet var utrolig underholdende og vanvittig intenst! Jeg vil dermed prøve ut det samme oppsettet en gang til. Dvs at det er 24 ledige plasser. Hvis det allikevel skulle være flere som ønsker å delta så er det gode muligheter for det. Alle nye brukere er velkomne til å delta!

 

Vennligst oppgi både ønsket lag og PSN når dere melder dere på! Det er ikke gitt av jeg husker alles PSN navn!

 

Jeg ønsker alle lykke til i den nye cupen! :)

 

 

 

Diverse informasjon:

 

 

Hall of Fame:

 

 

1. Steen Jådd: SuperCup II, IV, VI & XI

2. Tc47: SuperCup I, III & X

3. TeeJaySunde: SuperCup VIII & IX

4. Aunron: SuperCup V

5. Kriss: SuperCup VII

6. Grandi0sa: SuperCup XII

7. W3eser: SuperCup XIII

 

 

 

Seedingsystem er fortsatt gjeldene og blir regnet ut på bakgrunn av prestasjonene i de siste fem turneringene:

 

 

post-142804-1269896531,4702_thumb.jpg

(Jeg har ingen anelse om hvorfor bildet ser svart ut. Trykk på bildet for å se listen.)

 

 

 

Jeg ber nye deltakere om å lese gjennom reglene:

 

Et lag gjennom hele turneringen.

 

Kampene spilles rangert. Om spillerne ikke lykkes i å møtes på denne måten skal kampen spilles via BAP metoden.

 

Om forbindelsen blir brutt under en kamp så skal en ny kamp "arrangeres". Det vil si at en ikke begynner å spille før tiden og resultatet er det samme som da forrige kamp ble brutt.

 

Det gis en kamp karantene for rødt kort. Spillerne er selv avsvarlige for å rapportere om røde kort.

 

24 lag deltar og det spilles 4 grupper med seks lag. Alle lag møtes to ganger.

 

Gruppene trekkes basert på seedingpoengene hver spiller har opparbeidet seg.

 

Alle spillere får videre til mellomspillet. De tre beste i hver gruppe går videre til A-Sluttspillet, resten til B-Sluttspillet.

 

Mellomspillet består av 6 grupper med seks lag. Alle lag møtes to ganger.

 

De to beste lagene går videre til semifinaler.

 

Om to lag har lik poengsum i et gruppespill avgjøres avansement på innbyrdes oppgjør og deretter eventuelt målforskjell. Om det forsatt skulle være likt avgjøres det på flest scorede mål.

 

Om en spiller trekker seg i gruppespillet strykes alle spilte kamper mot denne spilleren.

 

Om det står likt i en knock-out kamp spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger.

 

I finalen spilles kun en kamp.

 

Det deles ut seedingspoeng. Seedingen blir basert på de 5 siste spilte turneringene.

 

Om en kamp ikke spilles innenfor tidsfristen, og kampen(e) er av avgjørende betydning, vil jeg ta en avgjørelse basert på aktivitet i tråden om hvem som går videre. Det vil si at om en prøver å få spilt kampene, men motstanderen ikke møter opp, vil en ikke ryke ut. Jeg vil ta min avgjørelse på aktiviteten i denne tråden. Dvs. at jeg ikke tar hensyn til aktivitet på PM, MSN, Skype o.l.

 

 

 

Guide i hvordan sette opp spilløkt:

 

Sende spillinvitasjon:

1. Motstanderen din må være lagt til i vennelisten.

2. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSERi hovedmenyen.

3. Velg deretter MITT FIFA 10 ONLINE.

4. Velg så SE SPILLERHUBB.

5. Hold inne L1 og velg Adressebok.

6. Finn motstanderen din på lista, og trykk X.

7. Velg Inviter til spill.

8. Trykk pil høyre to ganger. Da skal Spilltypevære lik "rangert", og Privat økt skal være satt på "ja". Trykk X når ferdig.

9. Du vil nå befinne deg i menyen for en vanlig spilløkt. Nå er det bare å vente på at motstanderen dukker opp. Motstanderen vil forøvrig få en spillinvitasjon i sin Hovedmeny.

 

 

Utfordre i lobby:

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg deretter ONLINeLOBBYER.

3. Velg så OPPSETT AV FIFA 10-KAMP.

4. Gå inn på ONLINELOBBYER.

5. Trykk pil høyre/venstre for å bla i menyen. Bla til du finner menyen SALONGER.

6. Trykk pil opp/ned for å bla i lobbyene. Trykk X for å gå inn i avtalt lobby.

7. Du vil nå kunne se de andre spillerne som befinner seg i den valgte lobbyen. Finn motstanderen din på listen og trykk X når markøren er på motstanderens navn.

8. Velg INVITER TIL SPILL.

9. Velg instillinger, i denne cupen spiller vi Rangert. Fullfør ved å trykke på INVITER TIL SPILL.

10. Den som setter opp spillet vil nå befinne seg inne på menyen hvor en velger lag.

11. Den som er blitt utfordret befinner seg ennå inne i lobbyen. Denne spilleren vil nå kunne se et ikon av et lyn ved siden av navnet til motstanderen. Lynet betyr at denne personen har utfordret deg. Trykk X når markøren markerer motstanderens navn.

12. Godta invitasjonen og spill.

 

 

Be A Pro metoden (BAP metoden):

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg ONLINE LAGSPILL.

2. Velg deretter SPILL MED VENNER og trykk X to ganger.

3. Velg motstanderen din fra vennelisten og trykk X.

4. Det skal nå velges lag. Dette gjøres ved å trykke på trekant. Det kan hende det må skiftes drakter. Det gjøres ved å trykke på firkant.

5. Motstanderen vil nå få en spillinvitasjon i sin Hovedmeny.

6. Når dere har valgt ferdig lag og drakter og ingen andre er inne i spilløkten kan dere begge trykke X.

7. Dere setter opp taktikk og lag som vanlig.

8. Når dere kommer til neste meny skal dere velge spiller(e). Her er det viktig at begge velger ALLE. Da vil dere styre hele laget, i stedet for èn enkelt spiller.

9. Hvis noen har problemer med kameravinkel og menyer på skjermen så kan dette forandres i instillinger. Dette er ikke noe vanskelig å forandre på og kan endres permanent i hovedmenyen (anbefales!).

 

 

 

Påmeldte:

 

1. Steen_jadd (Manchester United)

2. man_utd100 (Chelsea)

3. Hamit47 (Fenerbahce)

4. Aunron (Real Madrid)

5. Alt-Ctrl (Real Madrid)

6. Nextlivee (Chelsea)

7. Jgiggs (Barcelona)

8. Z1ndr3 (Real Madrid)

9. Eirzik (Arsenal)

10. Richardinho(Chelsea)

11. Trust47 (Barcelona)

12. Persfival (Manchester United)

13. Kriss_94 (Spania)

14. sprolauk (Brasil)

15. Jea86 (Manchester United)

16. Unavit (Arsenal)

17. Kozybear96 (Valencia)

18. Sigssoft (Real Madrid)

19. Maroc-man (Inter)

20. LunaticFanatic (Barcelona)

21. Danielzu(Italia)

22. Fotball_Fisken (AC Milan)

23. Martindani (Inter)

24. Brann1989 (Brann)

 

 

 

Gruppetabell:

 

 

post-142804-1271627971,8732_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Trykk på bildet for å se tabellene.

post-142804-1272832000,3388_thumb.jpg

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter cupen i eller etter påsken?

Jeg tviler på cupen blir startet opp før tidligst i slutten av påsken. Jeg tørr ikke håpe på at påmeldingen skjer like rask denne gangen som sist gang. Om den mot formodning skulle starte opp tidligere vil jeg uansett gi halvannen ukes frist ekskludert påsken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...