Gå til innhold

nettverkskort som kan motta nett på 5ghz bandet


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg Netgear WNDR 3700. kjøpte denne fordi jeg tenkte at den skulle ha bedre range.

Det virker det for meg som den har også, men ikke på 2,4Ghz båndet. På ruteren så har jeg også mulighet til å sette opp et nettverk som bruker 5Ghz båndet.

På min stasjonære så har jeg D-Link DWA-547. Det støtter tydeligvis ikke mottak av nettverk på 5Ghz båndet.

Jeg har tittet litt rundt, og jeg kan ikke finne noen trådløse nettverkskort til stasjonære pc'er som støtter dette i det hele tatt.

 

Er det noen som vet om noen trådløse nettverkskort til stastjonære med PCI eller PCI-Express grensesnitt som har støtte for mottak på 5Ghz bandet?

(med støtte for N nettverk)

Endret av frostern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo synd.

Da skal jeg i protest bare la den ruteren stå å spy ut pakker på 5Ghz båndet.

Synes forøvrig at det da er litt merkelig at IBM/lenovo laptoppene vi benytter på jobben de er i stand til å finne og koble seg til 5ghz nettverket hjemme hos meg, det betyr jo at der så har man nettverksort med støtte for dette, men det skal være umulig å få tak i til en stasjonær PC.

 

LOL

Endret av frostern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lærerboka i data og elektronikksystemer...

Informasjon i bøker har en tendens til å bli utdatert over tid. Om det er feil i ei forholdsvis ny bok bør du gi beskjed til forlaget. Er det ei gammel bok bør du ta en del som står der med ei klype salt. Eller ei stor skje. Kildekritikk tror eg det heter så fint.

 

Til trådstarter: Du kan jo prøve denne. Den skal støtte n-standarden(som også inkluderer 5GHz) samt gi bedre rekkevidde på 2.4GHz. Men ta kontakt med de først for å bekrefte/avkrefte støtte for 5GHz.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg sansen for Cisco-produkter som Linksys, men har den siste tiden gått over til DLink sine produker grunnet godt stabilitet og ytelse.

 

Har selv en DIR-855 Router (2,4/5 Ghz - 802.11a/b/g/n) og DWA-160 (USB Adapter - 802.11a/b/g/n)

og er meget fornøyd med denne løsningen. DWA-160-adapteret gir meg en reell hastighet på rundt 160 mbit/s av teoretisk 300 mbit/s.

 

Vil nok kanskje tatt en kikk på følgende nettverkskort også:

 

- http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Nettverk/Kort,_tr%C3%A5dl%C3%B8s_PCI/D-Link-RangeBooster-N-650-Desktop-AdapteDWA-547-889612.aspx

 

- http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Nettverk/Kort,_tr%C3%A5dl%C3%B8s_PCI/D-Link-Xtreme-N-PCI-Express-Desktop-AdapDWA-556-889613.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...