Gå til innhold

Har kjøpt brukt-pc -er i tvil om installert prosessor er T2400 eller T1400


kjaks

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en brukt Lenovo/IBM Thinkpad T60, og i selgers salgsannonse står det at denne har en Core Duo T2400 CPU. Jeg mottok pc'en i dag og startet å tvile da jeg bare kunne se grafen for èn kjerne i Oppgavebehandling->Ytelse->Logg for bruk av CPU.

 

Har prøvd å sette i strømadapter og sette strømmodus til "alltid på", men fortsatt vises kun èn kjerne. Utifra dette skulle en tro at prosessoren kun har èn kjerne.

 

På Systemegenskaper->Generelt står det derimot:

 

Genuine Intel® CPU

T2400 @ 1.83GHz

1.83GHz

 

CPU-Z sier derimot at den kun har èn kjerne, èn tråd, og er en Core Solo T1400, selv om det står at den er spesifisert som en T2400:

(link til validering)

 

Er jeg rett og slett blitt lurt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo litt rart ja..

 

Du kan teste ut et program jeg har laget for moroskyld som henter ut det meste 'basic' info om PCen din. Men siden CPU-Z mener at du har et annet merke enn det som ble sagt i annonsen så er det vel noe muffins her.

 

Her er iallefall screenshot av programmet

24March_Wednesday_3c7d5d.jpg

 

Om du vil teste så finner du programmet her!.

 

Veldig synd om du har blitt lurt. Mulig det er noen andre her med litt efaring som kan kanskje hjelpe deg bedre

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Etter litt romstering her og der, fant jeg ut at "enable multi processing" ikke var påslått i BIOS. Nå som dette er påslått vises den som en fullverdig Core Duo. Selger som i sin tid kjøpte den brukt av et firma var ikke klar over dette. Det ble en noe anstrengt telefonsamtale til selger inntil jeg litt ut i samtalen oppdaget dette.

 

Edit:

 

Merkoen, programmet ditt opplyser at prosessoren er en Core Duo T2400 med to cpu-kjerner, så jeg satser på at det stemmer : )

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...