Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Har siklet litt over denne tlf siden jeg først hørte den kom ut! Så må slenge denne tråden i mine tråder :D Største negative med denne er at det ikke er flash :( Vandt med LG kc910 som har relativt greit kamera og flash, tar brukbare bilder på fylla... Så får se hvordan denne kommer til å bli på bilder. Men tipper jeg går for tlf etter sommeren uansett :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung bruker en 1GHz Cortex A8 Hummingbird CPU med en kraftigere GPU-del, istedetfor Snapdragon som Desire/N1 bruker.

 

Motorolashadwobenchmarknexusone_thumb.png

Her kan du se en liten demonstrasjon. Se nå for deg Galaxy S med 2.2 ;) Jamfør med N1 med 2.1 og 2.2 i denne grafen.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Android 2.2 Froyo gir 2-3 gange raskere ytelse enn 2.1 i eks. Javascript motoren. Men det har ingenting med CPUen å gjøre.

 

Ergo, er det en missforståelse at CPUen i i9000 er noe spesielt kraftigere? Merkelig sammentreff med "2-3 ganger raskere" her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Denne telefonen ser helt fantastisk ut egentlig! Men hvordan er størrelsen sammenlignet med Desire og iPhone? Skal den ikke også være svært lett?

En ting til. Samsung har jo vært veldig sløve med oppdateringene sine. Vil dette forbedres i å med at den kjører android? Eller er den nødt til samkjøres med Samsung sitt eget menysystem slik som HTC Sense?

 

Var sikker på å kjøpe Desire, men om prisen på denne ikke blir avskrekkende tror jeg neimen at jeg ombestemmer meg!

Lenke til kommentar

Hentet fra GSM Arena... http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478p3.php

 

"Finally, we ran the usual benchmarks on the Samsung I9000 Galaxy S and weren’t really surprised to see it get the best scores yet. The 1GHz Hummingbird processor isn’t miles ahead of the Snapdragon inside the Sony Ericsson XPERIA X10 and HTC Desire but it does have a slight edge."

 

Testbildene viser at Galaxy S er hakket foran på CPU delen, men gruser alle andre telefoner når det kommer til GPU delen. Dette er dog i Android 2.1.

 

Telefonen veier ca 119g. HTC Desire veier 135g så ikke mye å slå ned på.

Når det gjelder Samsungs eget Touchwiz system er jeg usikker på om man kan slå det av på Galaxy S. Kanskje vet å bytte ut launchern, men ifølge tester har Touchwiz blitt ekstremt forbedret på denne telefonen og folk velger heller å bruke det.

Endret av Albatron
Lenke til kommentar

Hmm, gikk lenge å siklet på Desire, men så kom jo denne saken. Usikker på hva jeg skal gjøre:

Gå for Desire - avansert og har det meste, dog noen småting. Grei pris og utseende

Gå for Galaxy S - trolig den beste på markedet når den kommer(til mitt bruk)har alt, digg skjerm. Ingen erfaringer fra mannen i gata enda, stiv pris.

Gå for den nye Iphone - avansert denne også, enormt mye apps. Blir sikkert svindyr, og man låser seg litt til apple.

 

Noen som har noen kloke ord å komme med?

Lenke til kommentar

Hmm, gikk lenge å siklet på Desire, men så kom jo denne saken. Usikker på hva jeg skal gjøre:

Gå for Desire - avansert og har det meste, dog noen småting. Grei pris og utseende

Gå for Galaxy S - trolig den beste på markedet når den kommer(til mitt bruk)har alt, digg skjerm. Ingen erfaringer fra mannen i gata enda, stiv pris.

Gå for den nye Iphone - avansert denne også, enormt mye apps. Blir sikkert svindyr, og man låser seg litt til apple.

 

Noen som har noen kloke ord å komme med?

 

Ikke lett å komme med noen kloke ord rundt den nye Iphone, siden den ikke er kommet ut i butikken enda, så du får nesten vente til den kommer, for så å bestemme deg hva som passer deg best, Desire, Galaxy S eller Iphone.

Lenke til kommentar

Nei, det har de nok ikke, men det vil muligens være noe lettere for Samsung å realisere enn f.eks de som bruker eksterne komponenter, som de med snapdragon(vil jeg tro). GPU delen i denne telefonen er jo vesentlig bedre, uansett hvordan man vrir og vender på det. Vil du kjøpe Desire så gjør nå det, men jeg venter på Galaxy, det er en bedre telefon for meg og mine behov.

vurderte tom. vente på droid 2, men spesielt skjermen og at telefonen for meg virker å være ganske fremtidsrettet er nok til å få meg på kroken :)

 

Edit: kan være verdt å nevne at S8500 Wave er highest rated på gsmarena fra brukerne. Såvidt jeg kan skjønne ihvertfall

- Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe noe fra Apple på grunn av måten de markedsfører f.eks iPhone på. Jeg nekter å betale en viss sum i mnd, bare for å få lov til å bruke telefonen jeg selv har kjøpt. Utover dette synes jeg iPhone og spesielt iPad er enormt overdrevet, og prisen forsvarer jo på ingen måte hva du får. Men de som har penger til det får bare kjøpe ;)

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar

Men det er vel først i Froyo at vi får utnyttet GPU delen skikkelig? Har Samsung noen offisiell informasjon på når Froyo vil komme til i9000?

 

Det vet jeg ikke. Tester som er utgitt nå viser at Galaxy S kan "rendere" 3 ganger så mye andre telefoner, altså 90 mill polygons. Ettersom testene er gjort nå regner jeg med dem er gjort i 2.1, men som sagt, ikke ta meg på ordet.

Samsung bekrefter at Froyo vil komme til Galaxy S i den nære fremtid. Enn så lenge får vi krysse fingrene for at det skjer asap.

Endret av Albatron
Lenke til kommentar

nei nei... 8gb og 16gb intern minne aka innebygd. 512mb er RAM aka hurtigminne. Mens opptil 32gb minnekort aka "ekstern" minne.

 

Noe som også er spennende er første tlfen med Bluetooth 3. Opptil 24mbps. Hva skal man med ledning lissom? :D

Endret av Albatron
Lenke til kommentar

Vurderer selv å kjøpe denne telefonen, skal vente til 07. juni og se hva Apple/ iPhone kommer med før jeg bestemmer hva jeg skal gå for.

 

Denne telefonen har jo nydelig skjerm, og jeg har veldig lyst til prøve Android (aldri hatt Android tlf før). Lurer på om det er mulig å skru av TouchWiz og bruke Androids egen ''skin''?

 

Jeg håper ikke vi må vente 1. år på 2.2 oppdateringen fra Samsung.

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar

Samsung har vært veeeldig hemmelighetsfulle med denne telefonen når det kommer til hva og hvordan. Man kan håpe at det går ann å skru av, evt. er jeg nesten sikker på at man bare kan endre loader(det fungerte hvertfall slik på milestonen). Synes egentlig touchwiz ser helt greit ut, brukervennlig meny og ikke mye dilldall.

 

Er det forresten noen som har funnet noen HD-video samples utenom de fra gsmarena?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...