Gå til innhold

Ny gamer Pc- Budsjett 20K


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp konfirmert meg, så jeg har plenty av cash. Budsjettet mitt er på 20 000 kr(max)!

 

Jeg vil at den nye pc'en skal spille de aller fleste spillene på max. Bad Company 2, MW2 og AVP må kunne kjøres på max. Jeg har nå satt opp en handleliste. Er det noe jeg kan endre på slik at jeg får mer ytelse for mindre penger? Ser oppsettet greit ut? :)

 

Her er listen:

 

 

https://prisguiden.no/profil/lister/113177

 

Det er en stund siden jeg mekket på en PC, så jeg husker ikke helt hvordan man monterer alt. Det er fortsatt like lett som å montere lego?:p

 

Mvh Lachesis

Endret av Lachesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp konfirmert meg, så jeg har plenty av cash. Budsjettet mitt er på 20 000 kr(max)!

 

Jeg vil at den nye pc'en skal spille de aller fleste spillene på max. Bad Company 2, MW2 og AVP må kunne kjøres på max. Jeg har nå satt opp en handleliste. Er det noe jeg kan endre på slik at jeg får mer ytelse for mindre penger? Ser oppsettet greit ut? :)

 

Her er listen:

 

 

https://prisguiden.no/profil/lister/113177

 

Det er en stund siden jeg mekket på en PC, så jeg husker ikke helt hvordan man monterer alt. Det er fortsatt like lett som å montere lego?:p

 

Mvh Lachesis

 

kjøp en bedre cpu kjøler, da kan du overklokke den mye høyere=)

ellers ser det greit ut.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp konfirmert meg, så jeg har plenty av cash. Budsjettet mitt er på 20 000 kr(max)!

 

Jeg vil at den nye pc'en skal spille de aller fleste spillene på max. Bad Company 2, MW2 og AVP må kunne kjøres på max. Jeg har nå satt opp en handleliste. Er det noe jeg kan endre på slik at jeg får mer ytelse for mindre penger? Ser oppsettet greit ut? :)

 

Her er listen:

 

 

https://prisguiden.no/profil/lister/113177

 

Det er en stund siden jeg mekket på en PC, så jeg husker ikke helt hvordan man monterer alt. Det er fortsatt like lett som å montere lego?:p

 

Mvh Lachesis

 

kjøp en bedre cpu kjøler, da kan du overklokke den mye høyere=)

ellers ser det greit ut.

 

 

 

Hvordan Cpu kjøler passer til Core i7, og kjøler bra?

Lenke til kommentar

Hadde selv Noctua NH-U12P i min Antec 1200 kasse, (Bytta til vannkjøling) og det går helt fint. Er ikke så mye klaring til sidedøren, men ingen problem. Bra kjøler om du overlever fargen på viftene, klarte ganske greit en klokk på 3,8 Ghz med den på en i7 920, P6T DLX V2 og 6 GB 1600Mhz Dominator RAM. Du må dog være obs på at kjøleren kun kan settes opp slik at luften blåses ut oppover i kassen, ellers er det ikke plass til høye RAM-stikker. Blir nok ikke noe problem med de du har valgt. En klokk til 3,5 Ghz skal nok gå bra! :)

 

Selv ville jeg absolutt valgt en modulær strømforsyning, det er ikke mye rom bak hovedkortet til å hjemme kabler. Så det kommer nok til å bli en hel haug med kabler du ikke bruker i fronten av kassen, foran den nederste viften. Sparer deg mye slit med å kjøpe en modulær om du liker å ha det ryddig! HX750W er et bra valg for modulær strømforsyning til de komponentene du har valgt. Om du senere vil kjøre Crossfire skal det gå bra.

 

Har mye av de samme delene, og kan ikke gjøre annet enn å rose dem! Spesielt SSD-en. Den er awesome.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

xms3 brikkene er helt greie minnebrikker. For all del aldri kjøp dominator om du ikke tar risken på å måtte bytte de inn gang på gang.

dominator brikkene feiler jo sikkert 9 av 10 brikker

skal du gå for noe solid minne som kjører godt, kjør på med kingston hyperX.

 

Ellers er oppsettet veldig bra.

Du vil ikke trenge snu kjøleren slik at den blåser oppover om du kjører på med xms3 brikkene, og heller ikke med hyperX brikkene fra kingston.

Om du har planer for å overklokke kan du like gjerne spare noen hundrelapper på å kjøpe en i7 920 om du finner den i noen nettbutikker. en D0 stepped 920 klokker like langt som 930. De hundrelappene du sparer kan du eventuelt putte inn i et budsjett på f.eks en blueray spiller:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...