Gå til innhold

Reduksjon av sperrefrist. Hva skal jeg skrive?


Pixl.

Anbefalte innlegg

Hei, gutt på 19 her: jeg mistet lappen 9.november pga 132 i en 90 sone.

Skulle få 3 måneder men fikk 6 pga 2 prikker på lappen fra før.

 

Jeg fant ut først nå at en kunne be om reduksjon, og hvorfor ikke? jeg har ingenting og tape.

 

Men ha skriver jeg i denne søknaden? Har planer om og skrive at dette går utover sosial-livet mitt ettersom alle mine venner bor bor ett stykke unna, minst 20 min med biss til nærmeste kamerat. Har alt mistet ett par av mine venner ettersom vi ikke sees lenger.

Kan si det ødelegger for jobben min ettersom det tar 20 min med buss og komme seg dit og.

Kommer til og ta fram alkohol og festing ettersom jegikke er noen stor fan av alkohol men uten lappen er det vanskligere og ikke drikke ettersom jeg ikke har noen unskyldning:(nei kan ikke, jeg kjører i kveld)

Kan også si si jeg har lært leksa min og angrer noe sykt og slikt(noe jeg gjør.)

 

Noe annet en bør dra fram for og øke sjansen for og få godkjent søknaden?

Endret av Pixl.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nesten garantere deg at du ikke får gjennomslag med den søknaden.

Utrolig tynne poenger, 20 min buss til jobben eller for å besøke venner er ikke noe problem.

Hadde du hatt en jobb der du var avhengig av å kjøre I jobben så kansje det hadde blitt tatt til overveining.

Lenke til kommentar

Politiet bryr seg fint lite om at du "mister" kontakten med vennene dine fordi du ikke har lappen. Og bruke alkohol som en begrunnelse for å få tilbake lappen fortere? Skjerp deg.

 

Skal du søke om å få lappen tilbake bør du komme med tunge argumenter som Politiet faktisk bryr seg om:

- syk kone som ikke kan kjøre selv og som trenger regelmessig eller uplanlagte besøk hos lege/sykehus

- eneste jobben du kan få krever lappen og du har 5 munner å mette

 

Dog, det er ikke alltid det fører frem. Du kjørte tross alt 132km/t(noe redusert pga måling tenker eg?) samt at du på et tidligere tidspunkt også har fått 2 prikker.

Lenke til kommentar

Hei, gutt på 19 her: jeg mistet lappen 9.november pga 132 i en 90 sone.

Skulle få 3 måneder men fikk 6 pga 2 prikker på lappen fra før.

 

Jeg fant ut først nå at en kunne be om reduksjon, og hvorfor ikke? jeg har ingenting og tape.

 

Men ha skriver jeg i denne søknaden? Har planer om og skrive at dette går utover sosial-livet mitt ettersom alle mine venner bor bor ett stykke unna, minst 20 min med biss til nærmeste kamerat. Har alt mistet ett par av mine venner ettersom vi ikke sees lenger.

Kan si det ødelegger for jobben min ettersom det tar 20 min med buss og komme seg dit og.

Kommer til og ta fram alkohol og festing ettersom jegikke er noen stor fan av alkohol men uten lappen er det vanskligere og ikke drikke ettersom jeg ikke har noen unskyldning:(nei kan ikke, jeg kjører i kveld)

Kan også si si jeg har lært leksa min og angrer noe sykt og slikt(noe jeg gjør.)

 

Noe annet en bør dra fram for og øke sjansen for og få godkjent søknaden?

 

Denne threaden er jo samme som min thread like nedfor.

 

Anyway, angående sosial problemet du drar opp. Politiet vil spørre der spørsmål som:

-Hadde du ingen venner før du fikk førerkort?

-20min busstur er vanelig for de fleste for å komme seg til og fra jobb og skole

 

Angående alkohol problemet du drar opp:

-Du innrømmer pirattaxi drift, som strengt tatt er ulovelig

-Alkolisme problemet ditt har ikke politiet noe med, de vil henvise deg til alkoproblem telefon greia

 

Det at du angrer blir ikke å fungere, allt angrer når de mister førerkorte. Tviler sterkt på at noen ikke angrer. Men du kan derimot komme med at du har lært av episoden. Men du må begrunne hvorfor du syntes at din straff er for lang.

Lenke til kommentar

ikke p.g.a jobb heller? isåfall måtte jeg bare kjørt uten hvis jeg hadde mistet den. hvordan skal man klare seg uten jobb?

 

 

Det bør man tenke på før man blir tatt. Jeg ble selv tatt på jobb i å kjøre for fort, og mistet lappen i 9 mnd og jobben i 12 mnd, ettersom de tar kjøreseddelen lengre enn lappen.

 

Veit det er dritt at jobben ikke teller. klagde jo selv på dette til politet, og sa jeg ikke hadde inntekt lengre osv. De bare lo litt og sa at jobb ikke var grunn nok. Hensynet til likebehandling veier vist mer....

 

jeg måttte ut å søke jobb igjen og meldte meg arbeidsledig, så staten taper jo bare penger på meg uansett.....

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å få forkortet tapsperioden må du kunne dokumentere etterfølgende forhold, det vil si, forhold som har oppstått etter at du mistet førerretten. Alle forhold som har oppstått før tapet og forhold som er en naturlig følge av tapet er allerede tatt hensyn til i tapsperioden.

 

At du ikke kan kjøre bil er en naturlig følge av at du mister førerretten. Slik loven ser på det tok du en kalkulert risiko når du kjørte for fort, og du tapte. Sosiale forhold (tap av venner) er inkludert i denne risikoen, det samme er økonomiske forhold (tap av jobb) - man regner det slik at dette måtte du ha visst at kunne komme til å skje.

 

Å prøve seg på en gisselsituasjon, "hvis dere ikke gir meg lappen blir jeg alkoholiker", fungerer ikke. Dette burde være innlysende.

 

Staten fungerer heller ikke slik at du burde slippe straff slik at du ikke koster staten så mye. Det koster en halv million i året å ha en innsatt i fengsel i Norge - hvis vi unnlater å straffe drapsdømte sparer vi staten for (i snitt) 4 millioner kroner! Woo, the logic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...