Gå til innhold

Blir en Phenom X6 1090T Black Edition flaske hals for 2x5970?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Skal lage ett oppsett for en ganske så grei pc for en kompis. Satt å luktet på både i7 samt AMD's nye Phenom II X6 cpu'er.

 

Sliter også med å finne ett godt hovedkort med 890 amd chipsett og med 2x16 pci express kortplasser. De fleste klarer kun å kjøre på 2x8 pci express. Vil ikke dette hendre 5970 kortene å få maksimal ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja blir kanskje det. La meg spørre slik da, er en phenom II 965 overklokket til 3, 7 en flaske hals for 2 5970 i crossfire?

I 1024x768 i Civilization 4, ja absolutt. Med eyefinity i 5700x1200 og 8xAA i Bad Company 2 og Metro 2033, neppe. Blir vanskelig å svare helt generelt på dette.

 

For en slik løsning blir eyefinity uansett nærmest et must for at det ikke skal bli for overkill.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

detta är något som även jag sitter och funderar på ..medan jag väntar till över helgen på mina asus 5970 och min 1090t...

 

det ska bli riktigt intressant att jämföra min 955 mot en 1090t med dessa 5970 och mina asus 4890!

 

anyway ..om du inte redan är i mål kan du kolla in denna artikeln.

Endret av nothinq
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye dette er til hjelp, men for i7 er flaskehalsen for et 5970 på ca. 3,0ghz. Og når du går over på oppløsninger som 1920x1080/1200 og høyere blir flaskehalsen mindre (lavere oppløsninger betyr at cpu'en må jobbe mer for å korrigere og plassere pixler), men jeg ser absolutt ingen grunn til å anskaffe seg 2 stk. 5970 uten eyefinity med mindre pcen bare skal brukes til benchmarks og crysis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...