Gå til innhold

Overklokket 920, ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettop overklokket min i7, til 3,8Ghz. Legger opp ett bilde av det jeg tror er nok info til og se om det ser greit ut.

 

post-186791-1269280742,2329_thumb.png

 

Bare si ifra om dere trenger litt mer informasjon, siden jeg er ganske nub med dette. Første gang jeg prøvde grillet jeg både prosessor og hovedkort så si ifra om det er gjort noe feil :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjørt 8 timer sited. Max temp ble på 88 grader tror jeg det var. Men så avsluttet jeg det rett før jeg skulla ta screen :ph34r:

 

Tenker og kjøpe noe isopropanol og rense på nytt. Har noe fra shell som har 60-100% isopropanol, tror dere det vil funge for og få ned tempen?

 

edit: Noctua NH-U12 foresten. Setter på ett par timer med prime igjen nå, så får dere se på temperaturen.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål, hva er isoproanol?

 

 

Men med den kjøleren du har, så bør du ikke overstige mer en rundt om 40-50 grader.

Enn at du har ELENDIG luftgjennomstrømning i kabinett å null kjølepasta mellom kjøler og cpu.

 

 

Å jeg likte volten din ganske bra ;) Får du tempen ned så skal jeg ikke se bort ifra at du klarer å klokke nermer 4.5GHz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

aaah, isoproanol for å rense kjølepasta fra cpu ja. Du kan likegodt bruke rødsprit.

nope. Rødsprit legger igjen en hinne på stålet. Beste er å bruke teknisk sprit eller isorpopanol..

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål, hva er isoproanol?

 

 

Men med den kjøleren du har, så bør du ikke overstige mer en rundt om 40-50 grader.

Enn at du har ELENDIG luftgjennomstrømning i kabinett å null kjølepasta mellom kjøler og cpu.

 

 

Å jeg likte volten din ganske bra ;) Får du tempen ned så skal jeg ikke se bort ifra at du klarer å klokke nermer 4.5GHz.

40-50 grader med en TDP på 185 Watt kan han nok bare glemme men.

 

Altså, den kjøleren klarer å holde en prosessor som yter 120 Watt på ca 64 grader. (test fra HW.no) Nå når du neppe TDP med Prime 95, men ikke alt for langt ifra. Jeg ville vel kanskje tippet på en rundt 150-160 Watt kanskje.

 

 

Ellers skal det sies at når jeg selv testet Noctua NH-U12p, så var temperaturen på kjernene ca 67 grader med en Q6600 klokket til 3,6GHz og 1.4V. Dette gir en TDP på 180 Watt. Med andre ord litt under det trådstarter har. Dette var det beste resultatet jeg klarte å oppnå, og ble testet uttenfor et kabinett.

 

Ville vel kanskje trodd Noctua kjøleren klarer å holde prosessoren nede på rundt 72-75 grader. Derfor er nok 80 grader litt varmt, men dette varierer helt etter kabinettemperaturen osv..

 

 

 

 

Okei;)

 

Har bare brukt rødsprit selv.

Å jeg har fått god kjøling fordeom.

 

 

Kan alltids bli bedre vett. Men igjen, er jo ikke snakk om de voldsomme forskjellene her. :)

Selv bruker jeg kun Aceton. Sterkt som fa*n, så bare å passe seg for løsemiddelskade både på hjerne og hovedkort.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sorry, trudde bare den kunne kjøle bedre.

 

Ser bare på min cpu(ja, eg vett det er en amd)

Å jeg vett jeg har coolit domino kjøler, men trudde noctuaen var bedre. Så får jeg ikke mer en 34 grader på 15 timer prime på 3.5GHz og me en volt på 1.528 V.

 

 

Så ikke vett jeg.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Nå må du også huske på at du kun har en TDP på 150 Watt, mens trådstarter har ca 185 Watt.

 

Samt at du har vannkjøling ja. Noctuaen er en meget god kjøler den, men har sine begrensninger den også.

 

34 grader høres mer ut som CPU-temp, mens jeg tenker i hovedsakelig kun på kjernetempen. Usikker på om AMD har sensorer i kjernene. (som jo viser en del høyere temp)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Finnes litt forskjellige måter. Litt etter hvilken prosessor du bruker, og pasta. 

 

Arctic Silver og Quad-core fra Intel så har det vært anbefalt å bare ta en liten stripe med kjølepasta fra den ene siden til den andre, og så presse på kjøleren som igjen fordeler det utover selv. 

 

I kryss har jeg ikke vært borti før, men ka nse for meg at det funker. Ellers har jeg til vanlig også dekket hele overflaten med et tynt lag pasta, og deretter hatt en liten dæsj midt på.  

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...