Gå til innhold

Ingen er misfornøyde med Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En telefon som bare fungerer som en flyttbar disk er IKKE enklere for andre enn nerder.....

 

Hæ? Plug in, ctrl+A, drag'n'drop? Er det vanskelig? Virkelig?! Irriterer meg nok over denne "Media Transfer Protocol" som flere andre lommespillere ser ut til å bruke, som "hvistnok" skal være så lett å bruke med fancy wizards og sånne ting, men under XP så nektet dette systemet å fungere etter en stund og kom ikke lengre enn at systemet visste at det var en MTP-enhet. Savner nesten den lille Sandisk-spilleren. Bare en root-mappe som jeg hev filene inn i. Tider....

 

Det å ha muligheten til å organisere filer som man selv vil er ikke akkurat en nerdegreie. Av og til vil man bare ha kontrollen selv. Man hiver ikke akkurat XXX-samlingen rett inn i PICTURES heller. Slikt har man obskure systemmapper til.

 

Dessuten, til sammenligning, halve internett gikk av hengslene når prisen på PS3'n ble asvlørt. Men når Steve Jobs annonserte prisen på fonen sin, var det ikke like mange som reagerte og ikke like sterkt, selv om den også kostet FIVEHUNDREDANDNINETYNINEUSDOLLARS. Altså en spillkonsoll fyllt med masse ny lingo = Mobiltelefon med bra skjerm og multituch?

 

@Zulern: word

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

En telefon som bare fungerer som en flyttbar disk er IKKE enklere for andre enn nerder.....

 

Hæ? Plug in, ctrl+A, drag'n'drop? Er det vanskelig? Virkelig?! Irriterer meg nok over denne "Media Transfer Protocol" som flere andre lommespillere ser ut til å bruke, som "hvistnok" skal være så lett å bruke med fancy wizards og sånne ting, men under XP så nektet dette systemet å fungere etter en stund og kom ikke lengre enn at systemet visste at det var en MTP-enhet. Savner nesten den lille Sandisk-spilleren. Bare en root-mappe som jeg hev filene inn i. Tider....

 

Det å ha muligheten til å organisere filer som man selv vil er ikke akkurat en nerdegreie. Av og til vil man bare ha kontrollen selv. Man hiver ikke akkurat XXX-samlingen rett inn i PICTURES heller. Slikt har man obskure systemmapper til.

Ja, det er vanskelig. Det er enkelt for deg, du kjenner sikkert filsystemet ditt som din egen lomme, du skjønner at den flyttbare disken på skrivebordet er musikkspilleren, du skjønner at du må flytte musikkfilene dine, som du vet hvor ligger og som du har sortert og kategorisert og nøysomt tagget, må kopieres til denne. For vanlige folk er dette en avansert operasjon. Misforstå meg rett, iTunes er ikke Messias, mye kunne vært gjort langt bedre der, men i forhold til å måtte forholde seg til et abstrakt filsystem så er det langt å foretrekke for folk flest.

 

Jeg ser av og til foreldrene mine sitte å jobbe med tekstdokumenter, og når de skal lagre disse så er de omtrent som fisk på land. De har lært seg å trykke på Mine Dokumenter og lagre dokumentene der, og fattern har lært seg å lage en (tungvindt) mappestruktur, men om de egentlig skjønner hva som foregår? Nei det tviler jeg sterkt på.

 

Datamaskiner er generelt alt for kompliserte.

Lenke til kommentar

Alle er misfornøyde med iPhone, unntatt iPhone-brukerne selv.

Og tar du vekk de som mangler vurderingsgrunnlag så står du igjenn med nettop "Ingen er misfornøyde med Iphone".

 

Jeg har gjennomgående erfaring med alle 3 Iphones og aldri eid en, så jeg skjønner ikke helt hva du mener her.

Lenke til kommentar

300000 iPhone-brukere i Norge. 300000 hjernedøde, hjernevaskede idioter uten begrep om hva som er deres eget beste. Reddningen min ble amobil.no.

 

Da jeg for ett drøyt år siden skulle kjøpe meg ny telefon var jeg forberedt på å bruke en del penger for å få noe av det beste markedet kunne tilby på mobilsiden. Jeg er over gjennomsnittlig teknologiinteressert og var (er igrunn fortsatt) en flittig leser av forumet på amobil.no. Konsensus på nevnte fora var at HTC Touch HD var telefonen en skulle ha. iPhone sin Nemesis. Det ypperste av det ypperste.

 

Jeg kjøpte Touch HD og brukte uendelig mange timer på denne. Flashing av rom, leting på nettet etter løsninger på problemer, leting etter programvare. I begynnelsen var det moro og spennende; WM6.5 kom og selv om de første builds var håpløst trege og full i feil fortsatte manien. Det uungåelig intraff etter en stund; jeg ble drit lei. Lei av at ting ikke fungerte, at det gikk tregt, av håpløs tilgang på 3.parts programvare osv.

 

Jeg solgte min Touch HD rundt de tider da HD2 kom ut. HD2 var det en skulle ha nå. Den nye ypperste av det ypperste her på amobil.no. Da jeg ringte og skulle bestille HD2 var Chess tom. Jeg trengte ny telefon så jeg sa "Fan, tar en iPhone da." Det har jeg ikke angret på.

 

Selv om iPhone har sine svakheter, iallefall sett ifra en mobilgeeks ståsted, har den noe ingen andre mobiler jeg har prøvd har hatt; uovertruffen brukervennlighet, god og enkel tilgang på applikasjoner, veldig få feil i programvare, uendelig tilgang på tilbehør.

 

Jeg er ingen Apple-fanboy. Om det står Apple, HTC eller Samsung på telefonen min er jeg helt likegyldig til. Brukervennlighet og at produktet jeg brukt mange tusen kroner på faktisk virker er derimot viktig.

Lenke til kommentar

Denne undersøkelsen er jo veldig innhabil..

TNS Gallup og Norsk Telecom har ringt rundt til eksisterende iphone brukere som har kjøpt og fortsatt bruker iphone.... men ikke kontaktet de som har "hatt" iphone og skiftet til noen annet (som meg bla) og det er jo en grunn til at folk har iphone enda og sier de er fornøyd enten klarer de seg greit med iphonen.. eller så vet de bare ikke om noe bedre som div htc android telefoner..

så vent 2-3 år å ring til alle som fortsatt har Nexus one og Htc desire.. legend hd2 osv.. de tusentals personene som fortsatt eier en av de telefonene vil selvsakt si. ja eg er fornøyd eg ingen problere og telefonen fungerer fint og vipps så var det ingen som ikke var fornøyd meg Htc heller :)og da kommer overskriften alle elsker htc osv blablabla

Lenke til kommentar

Nå kan bare alle hateboys dra frem statistikk som sier noe annet, for nå er bevisbyrden hos dere!

 

Over 90% av brukerne er fornøyd med telefonen.

 

Hva sier det? Jo at Apple har laget et produkt som treffer nmålgruppen midt i blinken.

 

De prøver ikke å lage den mest avanserte smarttelefonen.

De prøver heller ikke å lage den kraftigste smarttelefonen.

De prøver ikke å lage en telefon der brukeren kan gjøre hva han vil.

 

Det de lager, er en telefon som i 90% av tilfellene fungerer prikfritt, og som i de resterende 9,9% fungerer OK.

 

De lager en telefon der brukeren, brukeropplevelsen og "enkelheten" står i sentrum. Ved normal bruk har jeg bare tenkt "gah!" en gang, og det var når jeg prøvde å sende bilder via blåtann mellom telefoner.

 

Jeg er klar over at 80% av brukerne her på forumet kan være blandt dem som liker å fikkle, modde og forbedre tingene sine, det være seg å chippe en xbox, sette opp en custom linuxdistro, bygge maskiner fra grunnen av eller noe slikt. Men, tenk dere om. Dere er ikke i nærheten av målgruppen til Apple. Apple henvender seg til folk som:

- vil på internett på enklest mulig måte via telefonen

- vil sende sms

- vil ringe

- vil høre på musikk

- vil laste ned spill musikk og programmer lettest mulig.

- setter pris på at det funker out of the box.

 

For disse personene er iPhone et praktprodukt. For dere som liker å fikkle suger den balle (om dere ikke jailbreaker da).

Jeg jailbreaket min. Resultatet var at den ble treig, og fungerte meget dårlig. Jeg ville ha en telefon som bare virket når jeg tok den opp av lommen og skulle sjekke bussrutene/kinoprogrammet/værmeldingen. Og jeg er storfornøyd. Så langt er det bare to ting jeg kunne tenkt meg. Bedre kamera, og bedre blåtannstøtte, og kansje en begrenset multitask mulighet (dette regner jeg med kommer med kraftigere hardware i neste generasjon)

 

Så, iPhone er ikke for alle. Men den er for mange.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Det som ville vært interessant ville vært å la disse fornøyde kundene bruke en tilsvarende mobil fra en konkurent i 60 dager, og deretter Iphone i 60 dager igjen for så 30 dager med konkurentens så kunne de velge hvilken de ville fortsette med.

Grunnen til byttingene er at jeg velger å tro at de som sier seg fornøyd her, er fordi det funker helt greit, på samme måte som Windows 98 funker helt greit på en relativt ny PC, men det er langt ifra optimalt.

Lenke til kommentar

Denne undersøkelsen er jo veldig innhabil..

TNS Gallup og Norsk Telecom har ringt rundt til eksisterende iphone brukere som har kjøpt og fortsatt bruker iphone.... men ikke kontaktet de som har "hatt" iphone og skiftet til noen annet (som meg bla) og det er jo en grunn til at folk har iphone enda og sier de er fornøyd enten klarer de seg greit med iphonen.. eller så vet de bare ikke om noe bedre som div htc android telefoner..

så vent 2-3 år å ring til alle som fortsatt har Nexus one og Htc desire.. legend hd2 osv.. de tusentals personene som fortsatt eier en av de telefonene vil selvsakt si. ja eg er fornøyd eg ingen problere og telefonen fungerer fint og vipps så var det ingen som ikke var fornøyd meg Htc heller :)og da kommer overskriften alle elsker htc osv blablabla

Kilder?

 

Og hvordan i F kan det være Apple eller TNS sitt problem at HTC og Nexus eller hva de heter suger i makedsføring?

At kunden ikke kjenner til produktet deres er jo ingen andre en deres egen feil?

Lenke til kommentar

Det som ville vært interessant ville vært å la disse fornøyde kundene bruke en tilsvarende mobil fra en konkurent i 60 dager, og deretter Iphone i 60 dager igjen for så 30 dager med konkurentens så kunne de velge hvilken de ville fortsette med.

Grunnen til byttingene er at jeg velger å tro at de som sier seg fornøyd her, er fordi det funker helt greit, på samme måte som Windows 98 funker helt greit på en relativt ny PC, men det er langt ifra optimalt.

 

For90% av norges befolkning er "helt greit" mer en godt nok. Spesielt når du har et så polert interface og brukeropplevelse som Apple har.

 

Hvor mange Avensiser og Passater kjører på norske veier? Ingen av disse er optimale til noe som hellst, men fremdeles norges mest solgte biler.

Lenke til kommentar

Og hvordan i F kan det være Apple eller TNS sitt problem at HTC og Nexus eller hva de heter suger i makedsføring?

At kunden ikke kjenner til produktet deres er jo ingen andre en deres egen feil?

 

Kilden er vell amobil hvor det står "I en nylig undersøkelse foretatt av TNS Gallup og Norsk Telecom har 1690 Iphone-brukere fått sagt sin mening om epletelefonen"

 

Og eneste telefonen som ikke har serlig god markedsføring er Nexus one Har no sett reklamer på tv av hd2 og masse nettreklame av de andre htc telefonene samt de reklameres for i elkjøp expert lefhdal euronics elprice reklameaviser osv.. men markedsføringen er ikke poenget.. poenget var at om du venter 2 år å ringer til de som da fortsatt har en nexus one htc hd2 desire osv vil sikkert resultatet bli det samme som det er for iphone nå... er en grun til at folk har en telefon i 2-3 år fordi de er førnøyd....

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar

Det som ville vært interessant ville vært å la disse fornøyde kundene bruke en tilsvarende mobil fra en konkurent i 60 dager, og deretter Iphone i 60 dager igjen for så 30 dager med konkurentens så kunne de velge hvilken de ville fortsette med.

Grunnen til byttingene er at jeg velger å tro at de som sier seg fornøyd her, er fordi det funker helt greit, på samme måte som Windows 98 funker helt greit på en relativt ny PC, men det er langt ifra optimalt.

Det er ikke "disse" fornøyde kundene, det er så og si alle kundene (99,7 % eller noe slikt om hoderegningen min står meg bi). Å tro at slike tall oppstår fordi brukermassen ikke kjenner til alternativene er naivt.

 

Edit: Brukere av andre mobiltelefoner ble også spurt, tallene for de andre produsentene var langt (langt, langt, langt) dårligere.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Alle er misfornøyde med iPhone, unntatt iPhone-brukerne selv.

Og tar du vekk de som mangler vurderingsgrunnlag så står du igjenn med nettop "Ingen er misfornøyde med Iphone".

 

Jeg har gjennomgående erfaring med alle 3 Iphones og aldri eid en, så jeg skjønner ikke helt hva du mener her.

 

Og for the record: virkelig, de eneste klare fordelene med Iphone i mine øyne(i forhold til min HTC Hero):

- Hvordan programmer oppdateres

- At ting går noe glattere enn Hero

- Finnes stort utvalg av utstyr og programmer. (Mye er søppel, men utvalg skaper konkurranse og utvikling)

 

Er riktignok kvart over ett om natta, men jeg tror det var alle fordelene i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan jo si såpass at jeg har hatt mange mobiler i min tid, har sikkert hatt 20-25 stykker siden min første i '98. (Er vel ikke mye i forhold til de ekstreme her inne som bytter mobil et par ganger i måneden :p )

 

Og jeg har aldri vært så fornøyd som med den jeg har nå, en iPhone 3GS. Selvfølgelig, den er ikke perfekt, det jeg savner mest på den er bedre batteritid (den sluker strøm om man har på 3g og bruker f.eks spotify) og den kunne med fordel hatt mulighet for multitasking. (Da hovedsaklig p.g.a. spotify for mitt vedkommende)

 

Designet, selv om det ser cleant og minimalistisk lekkert ut, så begynner det å dra på årene. Men alt i alt må jeg si meg veldig fornøyd.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Og hvordan i F kan det være Apple eller TNS sitt problem at HTC og Nexus eller hva de heter suger i makedsføring?

At kunden ikke kjenner til produktet deres er jo ingen andre en deres egen feil?

 

Kilden er vell amobil hvor det står "I en nylig undersøkelse foretatt av TNS Gallup og Norsk Telecom har 1690 Iphone-brukere fått sagt sin mening om epletelefonen"

 

Her er det full skivebom. De rigner til iPhone brukere som bruker iPhone, HTC brukere som bruker HTC, Nokiabrukere som bruker Nokia.

Tror du undersøkelsen går ut på å ringe bare iPhone brukere og spørre dem hva dem synes?

 

Ved å kjøre samme spørsmålsrunde til brukerne av alle telefonene så fikk dem følgende resultat:

Iphone 3GS har fått poengsummen 111 i TNS Gallups poengsystem. [...] Tilsvarende poengsum for Nokia er 47 mens Sony Ericsson ligger rett bak på 42 poeng. HTC legger seg rett over Nokia med 61 poeng, og Samsung rett under Sony Ericsson med 40 poeng.

 

Se der, der har du HTC brukeren som brukte iPhone før. Og sannelig er også han som er godt over til samsung der også!

de har spurt iPhone brukere om iPhone, og HTC bruker om HTC.

 

De som bruker iphone er nesten dobbelt så fornøyd som HTC brukere.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Jeg har hvert fornøyd med min iphone 3g, å jeg kan se hvorfor folk vil fortsette å kjøpe den. Men jeg kan ikke se for meg at apple kommer til å gjøre så mye mere nytt på sin neste tlf uten om å bumpe opp prossesor hastigheten osv litt, å jeg er sugen på noe anerledes å mere åpent en hva jeg får med apple. Så min neste tlf blir htc desire.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...