Gå til innhold

Legge lydbøker inn på ipoden?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en lydbok på pcen i mp3, men problemet er at når jeg legger de i lydbok mappen på ipoden er at de blir riktig sortert. Greia er at de er fordelt på 16 forskjellige albumtitler, CD1-CD16, og innafor der heter de track 1-track 17 og når jeg legger de inn på ipoden så blir de sortert etter navnene i alfabetisk rekkefølge, så track 1 av vær cd spilles først, så track 2.

 

Hvordan kan jeg fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det ann å endre filnavnet på 20 filer samtidig, men uten å slette det gamle navnet, liksom bare legge til noe? F.eks legge til CD01 i starten av filnavnet på alle filene i CD01

 

itunes er gay!, hvorfor kan de ikke beholde de orginale filnavnene, filene heter orginalt Dan Brown - Iskaldt Bedrag - CD01-01 osv, men i itunes blir de navna om til Audiotrack 01 osv.

 

Blåbær, jo, ipods har spilellister, men også en lydbk funksjon slik at lydbøkene ikke skal komme sammen med sangene dine..

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er ikke itunes som er "gay" men du som ikke kan å tagge lydfiler. Filnavn har ingenting å si for de fleste musikkspillere på markedet i dag, fordi det ikke er noen skikkelig informasjon i filnavnet. Musikkfilene har små "merkelapper" innebygd hvor ting som albumbilde, tittel, album, artist etc ligger lagret. Grunnen til at det dukker opp som "audiotrack 01" er fordi filene ikke har noen tittel, bare filnavn, og filnavn driter stort sett alle musikkspillere lang marsj i. Du kan fikse det ved å høyreklikke på filene- enten en og en eller markere flere om gangen- og så ta "vis info" hvor du så kan redigere alt mulig. Informasjon som er felles for filene, slik som CD nummer, kan du tagge til flere filer samtidig. individuelle titler må du tagge en og en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nå var det ikke det han spurte etter da. Uansett, det er massevis av muligheter for å organisere filer, men det er strengt talt ikke itunes sin skyld at du ikke har tagga filene riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...