Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjenner en jente som virkelig trenger hjelp


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

hei, jeg kjenner en jente paa 18 aar som jeg er veldig glad i som virkelig trenger hjelp. alt startet da hu var i 10 aar aldren da hennes far provde aa voldta hu men hu kom seg unna. hu sa det ikke til noen for etter noen aar. men naa har hu sprekt helt aa ikke har det bra. hu har begynnt aa royke hasj og forrandret seg helt. og vil ta livet sitt. men naa har hu innromt at hu virkelig trenger hjelp. hu har provd aa snakke med sykolog for men hu syntes ikke det funker. alt hu haper paa er aa bli lagt inn aa faa den hjelpen hu trenger. aa jeg har lovet hu at jeg skal prove aa finne en maate aa hjelpe hu saa hu kan bli den jenta jeg kjenner fra for. jeg elsker virkelig denne jenta, hu betyr alt for meg. saa jeg haaper at det er noen der ute som kan hjelpe meg med aa finne noen som kan hjelpe henne.

 

Takk paa forhand for alle svar, det betyr mye for meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller PUT - Psykiatrisk Ungdoms Team

Eller Psykisk helse - Tror de reklamerer på MTV tilogmed

Eller Helsesøster på skolen - Det burde finnes på alle skoler

Eller Røde Kors Telefonen for ungdom - Ring helt anonymt om du vil

 

Veldig stor fokus på ungdom og psykisk helse om dagen så det er nok av steder å henvende seg til, det som er vanskelig derimot er å betro seg til noen og stole på at noen kan hjelpe. 18 +/- er sikkert en av de vanskeligste årene også der problemer og utfordringer kan virke mye mye større enn hva de er. Ikke dermed sagt at en slik sak er liten...heller tvert i mot, men løsningen er ikke selvmord og tanker i den rettningen. Poenget er at når man står midt i fustrasjonen selv så er det vanskelig å se en utvei, og da kan det være godt at noen andre ser for deg en liten stund. Viktigst av alt er å kunne prate med noen :)

 

En annen ting som er viktig å huske på er at du, som en venn, ikke bærer alt ansvaret for en annen person... samme hvor god venn du er så kan det være en stor belastning å oppleve at ting blir lagt over på deg, selv om du tror du er forberedt.

 

EDIT:

Kjenner du noen som sliter? heter vel den reklamen.. mer om den HER

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...