Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lage massasjeolje?


Ripcurl87

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg, eller gi meg en enkel oppskrift på å lage massasjeolje? Og hvor enn evt får kjøpt ingridienser? hva enn trenger? osv? Har lett overalt, men greier ikke å finne svar. Finner bare kurs på kosmetikk laging. Dessuten finner jeg ikke noe massasje forumer? Er det noen her som veit om noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jah, ikke værst.. Men veit om mange steder det går ann å kjøpe massasjeoljer. Kjøper en del, men funnet ut at det hadde vært artig å kunne mikse litt selv. Ser jo at det er mange steder som selger disse essensene, men skulle vite hvordan man lager basisen. Veit at det å bløtlegge blomster også blir mye brukt.. Men skulle gjerne hatt noe konkret.. Sånn som " bruk kokos olje som basis.. osv osv osv"

Lenke til kommentar

Funker fint med bare vanlig oliven-olje e.l. Oljen er til for å senke friksjonen, men slike oljer lukter som regel ikke så bra som ordentlige massasje oljer. Så da er det bare å tilsette ting som lukter bra og eksperimentere seg frem med forskjellige blomster/urter/osv.

edit: Ja, og salt kan være fint å ha i, det hjelper til med å fjerne dødt skinn og så killer det litt. Hadde en miks av grovt og fint salt da jeg dreiv å masserte litt mer seriøst enn det jeg gjør nå, men er jo viktig å finne ut om den du skal massere liker killinga. Grovt salt killer mer.

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...