Gå til innhold

Hvordan ser dette ut? Mål : Lavere vekt.


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spørre om hvordan dette Aktivitetsprogrammet ser ut :

Mandag :

 

2 Timer med gåtur, hurtig tempo , ca 12Km.

1 Time med Svømmetrening : Crawl , Bryst , Rygg, totalt ca 2 - 2.5Km.

 

Tirsdag :

2 Timer med gåtur (fram - tilbake jobb) ca 12Km.

Styrketrening med manualer for Bicep, triceps og skulderparti.

 

Onsdag :

2 timer med gåtur 12km

1 Time Svømmetrening.

Torsdag :

2 timer med gåtur 12km

1 Time Svømmetrening.

 

Fredag :

2 timer med gåtur 12km

Styrketrening med manualer brystkasse , armer , rygg og mage.

 

Lørdag : Hviledag.

Søndag : Litt mosjonsgåing , 1-2 timer avhengig av dagsformen.

 

Har opplevd at dette er spesielt tøft til musklene i fotene og at disse kan føles som tømmerstokker , passer på å supplere kostholdet med litt ekstra protein og antioksidanter (noe som hjelper å korte ned tiden jeg trenger for å komme meg).

 

Har relativt lav forbrenning og antar jeg ligger under det som er vanlig , selv med en relativ stor muskelmasse , daglig inntak av kalorier beregner jeg til ca 2000 - 2200 og består som regal av ca :

 

Frokost :

1 Skål med musli i 200ml skummetmelk og 1 skje jordbærsyltetøy

Eller

1 Proteinshake, 40g protein i 250ml skummetmelk.

 

Lunsj :

 

2 Brødskiver med makrelle eller lett kjøttpålegg.

Eller

1 Proteinshake som overnevnt.

 

Middag :

 

1 Stor Porsjon med standard Norsk kost , forsiktig med sauser etc og prøver å få til minst 50% grønnsaker.

 

Kveldsmat :

 

Som regel et par brødskiver eller litt frukt, har jeg ikke tatt en proteinshake i løpet av dagen kommer den på kvelden eller eventuelt før trening.

 

Ellers så spises det bananer som mellommåltid, maks 2 per dag antar jeg , spesielt greit like før jeg skal trene.

 

Så noen innspill på dette? For mye? For lite?

Kan jo også nevne at noen dager jogger jeg i steden for å gå og da kortes tiden ned med ca 20 min tur / retur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Gåturene kan jeg anbefale deg å straks gjøre om til 20 minutter med intervall jogging/løping.

Dette fordi at kroppen din vil justere seg etter gåturene og vil til slutt ikke forbrenne så mye som i f.eks. uke 1 med gåing som i uke 6. om du skjønner?

 

Intervalltrening har også den egenskapen at du får en etterforbrenning som vedvarer i opptil 12 timer :) Ved gåing og jogging så forbrenner du kun i det du utfører dette.

Du vil sef også få mindre "tømmerstokkføtter" :)

 

Styrketreningen er smart fordi det forbrennes mye kalorier ved restitusjon og jo mere muskler jo mere forbrenning når restitusjon er "ferdig" :)

 

Men jeg ser du ikke har føttene i styrkeprogrammet... oioioioioioioi...

 

Når du f.eks. tar knebøy så engasjerer du lårmuskelen og rompemuskelen som er STORE muskler og dette igjen gjør at mere hormoner utskilles, hovedsaklig testosteron. testosteron øker også forbrenningen. :)

 

Bytt ut bananene dine med epler, mye mindre kalorier og du føler deg like mett.

Bytt ut skummetmelken med helmelk, kroppen MÅ ha fett for å kunne forbrenne fett. Tran hjelper også på dette i VELDIG stor grad :)

Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig angående brødmat og frukt da det som regel inneholder mye relativt raske karbohydrater som igjen øker insulinproduksjonen.

 

Det står mye informasjon her uten at jeg skal "pushe" på noen dette, men informasjon er som regel kjekt uansett.

 

Her står det litt om trening og forbrenning.

Lenke til kommentar

Hei!

Når det gjelder joggingen så kan jeg desverre ikke få til dette alltid nettop pga at det ikke er helt optimalt å komme på jobb gjennomsvett, men er nok noe jeg kan få til på tur hjem (Har som personlig mål å gå tur retur jobb i en lang periode).

 

Når det gjelder programmet så føles det i alle fall sånn at beina ikke helt behøves å trenes pga den harde svømmetreninga der jeg passer på å trene spesifikt disse, men skal prøve å få lagt inn disse øvelsene også.

Som regel så blir det sånn at jeg går til jobb , trener så svømming like i etterkant og går hjem igjen, så man kan vel si at svømmetreninga og gåinga hjem blir i ett.

 

Skal sørge for å bytte ut banane med epler , kan også sørge for å få i meg mer fett som foreslått.

Lenke til kommentar

Turene hjem fra jobb ville jeg vurdert å jogge. Kanskje starte med 1min jogg\1min gå, så når du føler du er klar, 2\1 og så vidre. Turene til jobb, 6kmt i snitt er ikke rask gange, lenger skritt og raskere frekvens er tingen, du skal kjenne at pulsen øker ganske bra. Beina kommer raskt til å føle seg bedre, er nok bare en uvandt situasjon du har satt dem i.

Er du sliten etter jobb en dag du hadde planlagt et litt raskere tempo, ta det rolig, hør på kroppen og kjør på hardere når du føler deg bra.

 

For meg virker det også som at du spiser lite, det er noe du må styre selv. Er du mye sliten, kan mer mat gjøre underverker.

 

@ barerobert

Teknikken vil muligens bedres litt(er jo noe op har gjort hele livet), og vekta kanskje gå ned, annet enn det ser jeg ikke hvorfor op vil forbrenne mindre fremover i tid. Som du sier er intervaller vikig, enten om de er lengre eller kortere, det er dog altfor hardt å gjøre dette hver dag, hvile er viktig.

Lenke til kommentar

Turene hjem fra jobb ville jeg vurdert å jogge. Kanskje starte med 1min jogg\1min gå, så når du føler du er klar, 2\1 og så vidre. Turene til jobb, 6kmt i snitt er ikke rask gange, lenger skritt og raskere frekvens er tingen, du skal kjenne at pulsen øker ganske bra. Beina kommer raskt til å føle seg bedre, er nok bare en uvandt situasjon du har satt dem i.

[/Quote]

Det er nok ikke akkurat rask gange, men det er nok til at jeg blir svett og at hjertefrekvensen øker til et akseptabelt nivå , tiden jeg bruker blir gradvis lavere så jeg antar at jeg både går raskere og hurtigere fram til jobb men jeg må passe på at jeg ikke svetter for mye pga ikke dusjmuligheter og det er ikke akkurat en grei løsning å komme gjennomsvett der jeg jobber heller.

 

Men absolutt turene hjem skal jeg legge over til jogging så får vi se hvor bra dette fungerer over tid og om ryggen ikke protesterer alt for mye.

 

For meg virker det også som at du spiser lite, det er noe du må styre selv. Er du mye sliten, kan mer mat gjøre underverker.

 

 

Har veldig lett for å legge på meg, noe jeg antar har med lav forbrenning å gjøre, noe som jeg har hatt uavhengig av muskelmasse (dvs, uansett hvor veltrent jeg har vært så har jeg lagt på meg fort og hatt et lavt behov for mat).

 

Edit : Kommer til å oppdatere neste Søndag med hvordan det har gått med disse forandringene, takker så langt for alle innspill.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...