Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av scooter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 15 år og blir 16 i Februar neste år. Men jeg har allerede tenkt på å kjøpe scooter.

 

Jeg kikker etter en scooter som er 50cc, og som går raskt på flaten (jeg vil ikke trimme den)

 

Jeg har kikket på bla.a Peugeot Speedfight 2? er dette en bra scooter?

 

Prisen må ikke være mere enn 20 000 kr. Gjerne en del under .. smile.gif

 

- Har dere noen anbefalinger?

 

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en kamerat av meg har den scooteren, funker helt greit. Men jeg anbefaler deg å kjøpe moped med gir.

Scooter er dritkjedelig å kjøre. Men vis du ikke skal trimme kan du sikkert bare kjøpe scooter fordi du må gire og herje så jævli med en original moped. Så vis du ikke skal trimme så går du for PS2. Men vis du ombestemmer deg og vil trimme har du bæsja på leggen.

Lenke til kommentar

hva med aprilia sr50r?

de ser jo bra ut, etter min mening iallefall

og MASSE trim til de

scooter er ikke kjedelig, men er på mange måter bedre med gir

ettersom du ikke kan styre turtall osv så er det ikke noe særlig med trimma scooter om du bor i byen og det blir mer slitasje og drivstoff forbruk om du skal kjøre fram og tilbake til skole/jobb ettersom det er fullt turtall hele tia, men med scooter får man mye råere acs, fint til bakhjulskjøring osv når du slipper gire

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke scooteren til å kjøre til skole og til byen. Jeg bor i Kristiansand, så jeg tar ikke sjansen på å trimme.. Så det blir nok en scooter uten gir, men vil gjerne ha en som er bra uten å trimme..

ingenting er bra uten trim

om du skal kjøre lovlig kjøp lett, 45km/t er livsfarlig og du blir drit lei med engang

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre plombert anbefaler jeg deg å kjøpe scooter. Går mye bedre plombert enn gir-moped.

 

Hva med Yamaha Neos 4-takter? En kamerat av meg har en slik. Den går utrolig godt plombert, med bra drag. Holder så godt som toppfart både på flata og i oppoverbakke. De får du til rundt 20 000,-

Lenke til kommentar

kjøp noe som er bra utvalg av trim til

kan nesten garantere deg at etter 2uker er du drittlei og kjøre i 45 km/t, ikke minst er det livsfarlig med så mange hensynsløse jævler i trafikken

og en 4t er bare drite i og trimmes, med alt du får av trim til den vil den ikke engang holde følge med uplombert 2t

Lenke til kommentar

kjøp noe som er bra utvalg av trim til

kan nesten garantere deg at etter 2uker er du drittlei og kjøre i 45 km/t, ikke minst er det livsfarlig med så mange hensynsløse jævler i trafikken

og en 4t er bare drite i og trimmes, med alt du får av trim til den vil den ikke engang holde følge med uplombert 2t

 

Han sier at han ikke skal trimme.

Lenke til kommentar

les hva jeg skriver da, kan nesten garantere at han finner ut at det er livsfralig og drit kjedelig og kjøre 45 km/t ;)

 

Den er jeg helt enig i ;)

Har selv kjørt moped i over ett år med trim. Politiet og biltilsynet har skjerpet kontrollene kraftig den siste tiden der jeg bor, så nå kjører jeg plombert. Er lei allerede. Fint at du drar fram slike ting, da dette er ting som trådstarter må vurdere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...