Gå til innhold

Mulig å hoppe inn i førstegangstjeneste?


Anbefalte innlegg

Er 89 modell men hadde to friår så når sesjonen var gikk jeg på skole å går på skole frem til i sommeren. Ble erkjent tjenestedyktig men gikk jo på skole. Fikk en melding i fjor om at de ikke hadde bruk for meg med det første. Men nå er jeg straks ferdig på VGS å har virkelig alt for liten peiling på hva jeg vil studere videre. Jeg har jo to friår fra før av så fler vil jeg ikke ha. Så tenkte at militæret hadde passet meg perfekt nå!

 

Men, vil de ha meg?

Er det mulig å komme seg inn på så kort varsel?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måten dette fungerer på er helt elendig i Norge. Det er masse folk som sier fra på sesjon om at de ikke vil inn, og likevel blir innkalt, samtidig som det er mange mennesker som ønsker seg inn og som aldri hører noe mer. Men jeg anbefaler deg å ta kontakt og si at du ønsker deg inn ihvertfall, det kan være et fantastisk morsomt, sosialt og krevende år om du kommer inn på en plass som passer deg! :)

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail nå for å se om det i hele tatt er mulig. For må jo nesten var i 2010.

 

Hei!

Søkte meg selv inn, for å være sikret plass i forsvaret.

 

Fikk innvilget søknaden, og skal inn i HMKG august 2010.

 

:: REDIGERT :: skrev først at jeg ikke skulle inn : )

 

Send en søknad til vernepliktsverket.

Endret av Steffenso
Lenke til kommentar

VIl ha litt action, det er ikke bare for å gjøre noe. Vil få noe ut av det. Også greit om det er mulighet for utenlandstjeneste etterhvert, da dette er noe jeg har hatt lyst til lenge.

 

Vet ikke når telemarksbetaljonen har innrykk? I alle fall, så har de fleste avdelingene muligheter for utenlandstjeneste. Dessuten så er det viktig å selv vite HVA du ønsker av din tjeneste. Ta kontakt med vernepliktsverket fortest mulig. Vet at den avdelingen jeg skal inn i, hadde 19 plasser igjen på tirsdag. Da er innrykket i august.

Lenke til kommentar

TMB er en proff enhet å må jo da ha fullført førstegangstjeneste?

Jeg har nå sendt mail så får vel ringe på mandag da. Håper jeg klarer å surre meg inn! :)

 

Ja det kan så godt hende, beklager : )

Kan ikke så mye annet enn spørsmål rundt HMKG. 2. bataljonen kunne nok også ha vært en fin tjeneste.

 

Tjenestene til VPV er veldig greie. Bare å trykke en tast på telefonen, så ringer de deg opp når de får mulighet.

Lenke til kommentar

TMB er en proff enhet å må jo da ha fullført førstegangstjeneste?

Jeg har nå sendt mail så får vel ringe på mandag da. Håper jeg klarer å surre meg inn! :)

 

Jeg hadde tjeneste som STING-soldat (minerydder) i ingeniørbataljonen. En meget variert tjeneste, og med et stort behov for soldater for utenlandstjeneste. Det anbefaler jeg deg å søke på.

Lenke til kommentar

Beste du kan gjøre er å ringe de. Har opplevd veldig god service hos dem via telefonen.

Ble innkalt i januar 2010, men ringte inn og fikk flyttet det til September, pga studiene etter militæret. Fikk til og med forslag om å bytte til andre gren i sommertidene, men gikk for samme som jeg ble innkalt i, bare flyttet tilbake til Sept.

 

Ring og spør.

Lenke til kommentar

Skal du inn på ein spesiell dato så er det ofte ikkje så mykje å velge mellom.

 

Når eg var i ein liknande situasjon så berre ringte eg og fekk då velge mellom alle tre våpengreinene som alle hadde forskjellige oppstartstider.

Alternativet ditt vil være å sjå kva som er tilgjengelig rett etter skuleslutt. Ulempen då er at du "mister" sommerferien, men det betyr berre at du er ferdig med fyrstegongstjenesta rett før sommaren neste år.

 

Panser, logistikk og samband høyrest ut som ein bra tjeneste det, kanskje du til og med kan lage ein tråd her for å høyre om det er noken forumbrukere som har erfaring fra panser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...