Gå til innhold

Refusjon av utgifter til et reseptbelagt legemiddel - kvitteringer?


Frank_K

Anbefalte innlegg

Jeg samler på kvitteringer fra apoteket om dagen. Disse skal jeg snart skal sende til NAV, for å få refusjon på utgiftene jeg har hatt til å kjøpe et reseptbelagt legemiddel.

 

Jeg har blitt fortalt at kvitteringene fra apoteket må være spesifiserte. Det passer jeg på at de er. Her om dagen glemte jeg imidlertid å be om spesifisert kvittering. Jeg oppdaget det på vei hjem, og kjørte rett tilbake og fikk en ny kvittering som var spesifisert. På denne kvitteringen står det imidlertid KOPI. Og av en bekjent ble jeg fortalt at dette ikke er nok - jeg må sende ORIGINALkvitteringen til NAV. Originalen (den uspesifiserte) har jeg imidlertid rotet bort.

 

Noen som vet om en spesifisert kvittering som er merket KOPI - men som er stemplet og hele pakka - er nok til å få refusjon fra NAV (etter folketrygdloven § 5-22)?

 

(Hvis jeg eventuelt trenger den originale kvitteringen, kan jeg gå tilbake til apoteket, vise dem kopien og få en ny original?)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...