Gå til innhold

CPU-kjøler i butikk (Oslo) Trenger i dag


Lloyd

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg klarte å ødelegge cpu-kjøleren som fulgte i7-920 i går under montering.

 

Har et sterkt ønske om å få maskinen klar til i kveld, så jeg rekker ikke vente på levering fra nettbutikk. Har tenkt å stikke innom Datakjeden og Digital Impuls i Møllergata etter jobb, men etter å ha sjekket nettsidene deres er jeg ikke sikker på om de har noe på lager.

 

Er det flere butikker i byen som kunne tenkes å ha en 1336-vifte på lager?

 

Jeg kan forøvrig ikke ha en alt for stor sak, siden den skal inn i et relativt lite kabinett.

 

L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg fant i farten er:

 

http://www.datakjeden.no/oslo/PartDetail.aspx?q=p:2225684;c:36231

Vet ikke om den blir for stor, men den bør være veldig effektiv og stillegånde.

 

Ja, intel viftene er dårlige, så å ødlegge plasten (festemekanismen) er ikke overraskende.

 

Vil anbefale bare at du kjøper vifter med skruer og muttere, så skal du ikke kunne ødlegge viften så lett.

 

Tror ikke du kommmer til å bytte i7 prosessoren din med det første.

 

Det kreves nok en litt større kjøler for å kunne kjøle ned en 125 watt prosessor, men kanskje en mere flat kjøleribe med vifter på siden kan hjelpe? Datakjeden kan sikkert hjelpe deg å velge.

 

Bare husk å ha målene på insiden av kabinettet, eller spør om du får åpen kjøp hvis kjøleren ikke skulle passe.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da får jeg satse på at sankt Isidore (Patron of Geeks) er med meg, når jeg tar turen innom Møllergata i dag. Ellers blir det å stirre tomt på kabinettet mitt over helgen.

 

Jeg tok faktisk et lite søk og fant ut at St. Isidore er helgen for bl.a internett. 4 april blir derfor ny helligdag i huset mitt.

 

St. Isidore of Seville

Born: c.560 in Cartagena, Spain

Died: April 4, 636

Canonized: pre-Congregation

Feast Day: April 4

Patron Saint of: computers, computer users, computer programmers, Internet

Lenke til kommentar

kjøp deg Corsair H50 cpu vannkjøling hos Digitalimpuls. den er konge.

 

Det var akkurat den det ble. Hadde egentlig ikke så mange alternativer med begrensningene jeg hadde ift kabinettet. Er foreløpig strålende fornøyd. Ble et kraftig tilfelle av Tourettes syndrom når jeg skulle få alle godsakene inni det lille Li-an kabinettet, men hvem bryr seg vel om sidelokket må være av?

 

Takk for god hjelp uansett. Nå er det Bad Company 2 på full oppløsning med max på alle innstillinger. Yay!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...