Gå til innhold

Hvilken SE smartphone passer for meg?


cFc

Anbefalte innlegg

Da må jeg ha ny telefon.. Den andre døde, batteriet og mobilen hadde en rød indikator som vistnok betydde fuktskade. Ikke umulig da den lå 1-2 min på vått kunstgress påskrudd i går kveld. Det var en tapper W890i som varte i 11 måneder.

 

Det jeg vil ha er en telefon som kan lese PDF-filer, har bra internett, kan spille spotify og gjøre annet samtidig uten at det går villt sakte. Multitasking er bra. Touchscreen er greit, og god skjerm er greit å ha, men ikke et must.

Den skal også ha GPS, dette er viktig. Geotagging er kult, men ikke noe jeg må ha i det hele tatt. Det å kunne tilpasse menyen er greit, men ikke et must. Jo lavere pris, jo bedre. Økonomi er viktig.

 

Hvilken mobil passer for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8rOh9Y6a

Da må jeg ha ny telefon.. Den andre døde, batteriet og mobilen hadde en rød indikator som vistnok betydde fuktskade. Ikke umulig da den lå 1-2 min på vått kunstgress påskrudd i går kveld. Det var en tapper W890i som varte i 11 måneder.

 

Det jeg vil ha er en telefon som kan lese PDF-filer, har bra internett, kan spille spotify og gjøre annet samtidig uten at det går villt sakte. Multitasking er bra. Touchscreen er greit, og god skjerm er greit å ha, men ikke et must.

Den skal også ha GPS, dette er viktig. Geotagging er kult, men ikke noe jeg må ha i det hele tatt. Det å kunne tilpasse menyen er greit, men ikke et must. Jo lavere pris, jo bedre. Økonomi er viktig.

 

Hvilken mobil passer for meg?

 

Sony Ericsson X-serien har pene og kloke smarphone-telefoner :thumbup: anbefaler noen av de ;)

Lenke til kommentar

Android OS ser ut som og vere noe for deg, der kan du fikse skjermen akkurat som den passer deg, og de har alle de andre behovene dine.

htc hero/dream/tattoo vil eg anbefale du sjekker litt på nettet, dream og tattoo er de billigste og du får mye ut av pengene, men de har ikke kapasitiv skjerm i motsetning til hero, vet hero ligger på ca 3100,- og de andre ligger på rundtom 2000-2500.

Dette er sant nok ikke SE, men sjekk dem ut :)

Lenke til kommentar

Sony Ericsson X10 er telefonen for deg. (Om den virker for stor saa er X10 Mini og X10 Mini Pro greie alternativer)

X10 er vel perfekt bortsett fra at den koster nærmere 5000 kr - ikke akkurat så passende når trådstarter håpet på et litt mer økonomisk alternativ. Da må han isåfall vente på X10 Mini, som forhåpentlig vis vil vil ha en mer overkommelig pris, eller vurdere mobiler fra andre fabrikanter enn SE.

Lenke til kommentar

Vil x10 mini være helt lik, med like muligheter, bortsett fra mindre skjerm og mindre kraftig prossessor? Samme muligheter for applikasjoner og lignende?

Det er en del problemer med HTC Tattoo, som pga. mindre skjerm ikke kan bruke en del applikasjoner. Men dette var vel og den første Android mobilen som ikke hadde HVGA oppløsning, og ting skal ha blitt bedre siden den gang, med bedre støtte i Android for å tilpasse applikasjonene forskjellige oppløsninger, og mer bevissthet blant utviklerne at de må støtte et vidt spekter av skjermer.

 

Men til syvende og sist, ja, det vil nok være noen applikasjoner, enkelte spill f.eks., som trenger en viss skjermplass for å få med alt, og som det ikke vil være praktisk å tilpasse dem en mindre skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...