Gå til innhold

Skjerm med flerberøringsmulighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Teknologien egner seg spesielt godt med demonstrasjonsskjermer på messer eller salgsmøter.

 

Det egner seg vel i praksis kun til slikt. Jeg hadde i hvertfall fått oksenakke relativt fort om jeg skulle jobbe lenge med en slik skjerm istedenfor mus, mangelen på håndleddstøtte ville blitt prekær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja så traileren til Ruse med en sånn tuch skjerm..så ja lurte på om det fungerer med spillet :)

Jeg tipper det.

 

Antar skjermen simulerer vanlig I/O (f.eks ctrl+ScrollWheel for zoom) via fingergymnastikken sånn at den fungerer på alle apps. som mottar slike events. Det ville også være tåpelig av Ubisoft å ikke støtte disse vanlige tastekomboene i PC varianten av spillet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det egner seg vel i praksis kun til slikt. Jeg hadde i hvertfall fått oksenakke relativt fort om jeg skulle jobbe lenge med en slik skjerm istedenfor mus, mangelen på håndleddstøtte ville blitt prekær.

 

Nja, det kommer ann på hvordan du bruker den det vel? Se for deg at den ligger flatt, evn. litt skrått justert, på en arbeidsbord-flate? Med onscreen tastatur så man slipper å få plass til den mellom brukeren og skjermen, og så man slipper å flytte hendene så langt, så kan det nok kunne være praktisk, eller til spesielt bruk der tastaturet normalt ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Mennsket sliter litt med å holde armene/hendene oppe over tid. Derfor vil en mus/touchpad være bedre egnet for å hindre belastningskader enn en berøringskjerm enten den ligger flatt, skrått eller er vinkelrett på bordplaten.

Vi må hvile armene på noe, hvis ikke sliter det på oss, enten vi vil eller ikke. :)

Lenke til kommentar

bestilte en slik for noen dager siden. Skal bruke den i stua på egen stand, som interface for å kontrollere XBMC og kjøre spotify på fester o.l. Tror det blir rått. Feil å si at de kun egner seg på messer og presentasjoner.

 

Har allerede en touchskjerm på kjøkkenet også for å se film, spotify mens jeg lager mat, kokebøker online og værmelding o.l

 

Noen som klarte å tolke om denne er dual-touch eller om den støtter flere touch punkter. Og om det er kun Windows 7?

 

Ja den har multitouch, ja multitouch fungerer kun i win7. Nei skjermen krever ikke bare win7 :) Kan også kjøre vista/xp uten multitouch biten

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar
Teknologien egner seg spesielt godt med demonstrasjonsskjermer på messer eller salgsmøter.

 

Det egner seg vel i praksis kun til slikt. Jeg hadde i hvertfall fått oksenakke relativt fort om jeg skulle jobbe lenge med en slik skjerm istedenfor mus, mangelen på håndleddstøtte ville blitt prekær.

 

Funker fett til endel design-tjafs også, selv om det der finnes enda bedre verktøy. Det er noe eget å tegne med penn fremfor mus.

 

Samt at det er godt supplement, å ha muligheten til bare kjapt å bruke fingrene. Har en slik "all in one multi-touch", primært til ungene, som er langt bedre for å stimulere de yngre enn en pc hvor de ikke kan sitte å tegne og annet direkte på skjerm.

 

I sum er det bedre å ha touch enn ikke å ha det, enda bedre når det støtter flere berøringer. Musen er jo like brukandes som før uansett, det er snakk om et enkelt supplement.

 

Noe paradigme-skifte er det derimot ikke, men det skader ikke. :)

Lenke til kommentar

Til å styre f.eks Spotify på fest og lignende er den nok glimrende til, samt lettere bruk f.eks i tillegg til mus/penn.

 

Presentasjoner er jeg litt reservert mot da ikke liker at de bruker berøringskjermer i f.eks nyhetssendinger for å vise frem ting.

De står jo i veien for skjermen mens de flytter på ting, og det blir litt som å gå tilbake i tid til da de ikke hadde mulighet for fjernkontroll :)

Lenke til kommentar

I forhold til presentasjoner, ser jeg heller for meg at du bruker skjermen som en stor fjernkontroll, du får opp notatene til powerpoint tingen din samsung skjer, også trykker på du skjermen når du ønsker å gå videre til neste bilde, mens folk som følger med ser alt via f.eks en projektor. Er vel uansett fåtall av folk som holder presentasjon på en 21" skjerm.

 

Mulig jeg går til innkjøp til å ha på servern om prisen synker litt, slipper jeg å ha tastatur hengende, vil i utgangspunktet være til systemstatus og enkel management uansett. Synd det krever windows7 i bakgrunn per i dag, burde klare å lage en applikasjon som ligger å emulerer det hele opp mot f.eks 2008 server.

 

Sånn på toppen av hodet, ser jeg 4-5 bruksområder det kan være aktuelt å sette den inn i for min egen del, men å betale 12k for 4stk blir litt voldsomt, i det minste så lenge den krever windows7.

Lenke til kommentar

Flerberøring? Er dette en ny type seksuelle overgrep? Hvorfor ikke bare la multi-touch være multi-touch?

Sørvis, kårner, tøtsj, pøbb, lønsj, skjermskudd, platerytter, osv.. hater Norskifisering.. [/rant over] :!:

 

Enig med lain over her, denne skjermen har potensiale ved PowerPoint-fremvisninger, jeg hater å stå med en mus og klikke. Det ser dumt ut, og tar fokuset vekk fra temaet. Bedre å bare klikke på skjermen, hvis PP'en er satt opp på en hensiktsmessig måte. Det kan åpne for en del nye muligheter, særlig hvis man setter menyene i PP opp på en måte som gjør at man kan gå inn og ut av menyer, etter som spørsmålene hagler inn.

 

En slik skjerm i samarbeid med Logitech's ypperlige Presenter R400/R800 gjør nok susen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Flerberøring? Er dette en ny type seksuelle overgrep? Hvorfor ikke bare la multi-touch være multi-touch?

Sørvis, kårner, tøtsj, pøbb, lønsj, skjermskudd, platerytter, osv.. hater Norskifisering.. [/rant over] :!:

 

Enig med lain over her, denne skjermen har potensiale ved PowerPoint-fremvisninger, jeg hater å stå med en mus og klikke. Det ser dumt ut, og tar fokuset vekk fra temaet. Bedre å bare klikke på skjermen, hvis PP'en er satt opp på en hensiktsmessig måte. Det kan åpne for en del nye muligheter, særlig hvis man setter menyene i PP opp på en måte som gjør at man kan gå inn og ut av menyer, etter som spørsmålene hagler inn.

 

En slik skjerm i samarbeid med Logitech's ypperlige Presenter R400/R800 gjør nok susen.

 

Blir flerberøring oversatt til amerikansk også.

 

Vet ikke om folk har insett det men det meste har veldig dumme navn egentlig. Slik som Hardvare og Mykvare. Men det er jo det dette betyr også.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...