Gå til innhold

Ny PC til under 7K


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny PC siden laptopen min døde i går.

 

Prefferanser:

Så lite kabinett som mulig, AMD-prosessor(?), billig, framtidsrettet(longliving), støy er ikke viktig, stor harddisk er ikke viktig, Overklokking kommer jeg aldri til å begi meg ut på.

 

Bruksområde:

starcraft 2 + eldre spill (cs, wc3)

 

Jeg har mus, skjerm og musmatte fra før.

 

Jeg har også en kompis som kan hjelpe meg å skru sammen pc'en.

 

Noen som gidder å prøve seg på å sette sammen et oppsett for meg?

 

Jeg trenger retningslinjer i forhold til hvilke nettbutikker som er billige og hvilke deler jeg bør gå for. (Det er leeeenge siden jeg har kjøpt PC nå).

 

Jeg kommer vel også til å trenge operativsystem.

 

All hjelp settes pris på

Endret av Synx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

les gjennom denne tråden

 

pcen som er anbefalt der er noe av det beste til den prisen.

 

vil du ha mindre kabinett så kjøper du mindre hovedkort og kabinett.

 

HK: denne eller denne

 

Kabinett: er og blir en smakssak, kjøp et du liker og som er stort nok for hk (se etter mikro-atx eller m-atx)

 

du kan godt kutte ned litt på skjermkort siden du ikke skal spille nyere spill, men et bra skjermkort åpner da faktisk muligheten til å faktisk spille nyere spill :p

 

dustinhome.no er kåret til den billigste nettbutikken.

 

skal du ha OS så må du kanskje kutte litt her og der.

Lenke til kommentar

@areah

takk for respons.

Jeg ser at oppsettet i artikkelen ikke har AMD-prosessor og også at stillegående PC ble prioritert. Men bortsett fra dette ser forslaget veldig bra ut. Jeg likte spesielt SSD-disken, noe jeg etter å ha lest artikkelen har bestemt meg for å investere i.

Lenke til kommentar

@areah

Ja jeg ser at han har bytta.

Jeg leste en kommentar til åpningsposten lengre ned på siden.

 

Ellers er støynivå fra PC'en totalt irrelevant for meg, og jeg vil dermed kun prioritere økonomi på dette området.

 

Jeg sliter med å finne alle delene i anbefalingen på samme netshop. Dustinhome har ikke SSD'en han anbefaler

Lenke til kommentar

joda http://www.dustinhome.no/pd_5010373932.aspx den er på lager på dustin, var bare å søke på x25.

 

hvis det er prisguide.no du bruker skal du vite at den sliter litt for tiden etter oppgraderinga.

 

hvis du er student får du gratis frakt og diverse studentrabatter på dustin.

 

hvis støy er totalt irrelevant for deg er det bare å velge det kabinettet du føler for uten å tenke over lyd, du trenger ikke å tenke på tredjeparts kjøler til cpu heller.

 

her er forresten 80GB versjonen av ssd disken http://www.dustinhome.no/pd_5010329071.aspx (på kampanje :thumbup: )

 

EDIT: fikset :p

Endret av areah
Lenke til kommentar

Ellers er støynivå fra PC'en totalt irrelevant for meg, og jeg vil dermed kun prioritere økonomi på dette området.

 

Selv om det er prioritert støy i oppsettet til GullLars, så er det ikke markant dyrere enn et der støy ikke prioriteres. Prisforskjellen er kanskje en 100 - 200 kr. Forskjellen vi du eventuelt oppdage om du skal klokke, da et støysvakt kabinett ofte har dårligere kjøling og det sådeles blir varmere.

 

Det som er viktigere er at det er valgt gode komponenter på alle områder. Komponenter som skal ha lang levetid, særlig de som man ofte drar med seg fra PC til PC, dvs kabinett, PSU og disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...