Gå til innhold

Tjukkeste konsollen gjennom tidene (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det ikke en spillkonsoll for noen tiår siden som var på størrelse med en stor forsterker da? Mener å ha sett en gigantisk en på "angry video game nerd", Sega Genesis ble vel også høyere enn PS3 om man tar med alle utvidelsene.

 

Sikkert Atari 5200, men den er fjærlett til tross for sin størrelse. Noen versjoner av Phillips CD-i var også temmelig store.

 

Siden det var snakk om TV benker her, så kan jeg jo nevne at receiveren min veier drøye 13KG, med både Xbox (3.5KG) og PS3 (5KG) så blir det jo litt. Platene skal visstnok tåle 70 KG (eller så var det 70 lbs), men jeg blir jo litt nervøs når jeg ser glasset flekser :ermm:

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg bare beklage hvis noen blir såret når PS3-en henges ut ;)

Jeg sitter selv på en såkalt Phat-utgave, og er strålende fornøyd med den.

 

Selvsagt har ikke vekten noe å si på spillopplevelsen, men undertegnede synes likevel det er artig nøyaktig hvor svær og tung denne konsollen er. Dette er ment som en litt humoristisk trivia-artikkel, og er ikke på noen måte en seriøs kritikk av PS3-en som konsoll.

 

Hvis noen eventuelt synes at dette ikke er nyhetsverdig så er det ikke noe å gjøre med det, egentlig. Forhåpentligvis gjelder ikke dette alle.

 

EDIT: "Tjukk" er her ment som et synonym for "feit". Mulig dette ikke stemmer helt, men det bør gå frem av artikkelen at det er snakk om vekt og ikke tykkelse. (Sistnevnte ville jo også være særdeles lite interessant, etter min mening ;))

 

Ah, med andre ord enda en av Spillverkets "fantastiske" humor artikler?

 

Ikke vondt ment mot deg som forfatter av artikkelen men, jeg som spillinteresert ser ikke akkurat noe nytteverdi i dette. Jeg er ute etter informasjon om spillene, lanseringsdager, bilder, demoer og omtaler. En konsolls vekt er ikke akkurat noe jeg gidder tenke over 1 gang engang. Selv når jeg sto der med regnet pøsende ned og desperat forsøkte å knote nøklene sammen for å åpne døra tenkte jeg "Jøss denne PS3en under armene mine er tung".

Lenke til kommentar

Sikkert Atari 5200, men den er fjærlett til tross for sin størrelse. Noen versjoner av Phillips CD-i var også temmelig store.

 

Siden det var snakk om TV benker her, så kan jeg jo nevne at receiveren min veier drøye 13KG, med både Xbox (3.5KG) og PS3 (5KG) så blir det jo litt. Platene skal visstnok tåle 70 KG (eller så var det 70 lbs), men jeg blir jo litt nervøs når jeg ser glasset flekser :ermm:

 

Nei, Atari 5200 ser langt fra like stor ut, Pioneer Laseractive ser derimot ut til å være den han snakket om.

Lenke til kommentar

Nei, Atari 5200 ser langt fra like stor ut, Pioneer Laseractive ser derimot ut til å være den han snakket om.

 

Javell. Men AVGN har vel aldri pratet om Laseractive..? Det var det jeg svarte på. Sist jeg hørte AVGN og Laseractive i samme setning var i en tråd på Screwattack-forumet med en liste over konsoller han ikke hadde. Dog, det begynner vel sikkert å bli et år siden, så kanskje han har skaffet en siden den gang.

 

Så, såfremt jeg ikke tar helt feil, så er 5200 og de CD-i konsollene de fysisk største konsollene som har vært på AVGN. Snakker da ikke om ting som ligger i bakgrunnen eller andre videoer James har laget.

Lenke til kommentar

Var aldri plaget med vekta til PS3 da jeg gikk for å levere den på service. Men da jeg måtte bære en hvit Xbox360 hjem fra butikken ble jeg faktisk overrasket over hvor tung den var. Og litt ubehagelig størrelse på eska.

 

PS3 er stor og tung, men så lenge den står trygt og godt på glasshylla si bryr jeg meg ikke særlig om det. Den gamle utgaven ser ihvertfall bedre ut og mer eksklusiv ut enn den nye plastikklumpen. De burde forresten lage en i børstet rustfritt stål

 

Og til moderator/ansvarlig for siden: Hvorfor skal "send inn din kommentar"-knappen havne under reklamen? Når man bruker både Opera og Firefox med blokkering av reklame forsvinner de knappene! Er så tungvint å måtte gå inn i forumet for å poste meldinger...

Lenke til kommentar

Nei, Atari 5200 ser langt fra like stor ut, Pioneer Laseractive ser derimot ut til å være den han snakket om.

 

Javell. Men AVGN har vel aldri pratet om Laseractive..? Det var det jeg svarte på. Sist jeg hørte AVGN og Laseractive i samme setning var i en tråd på Screwattack-forumet med en liste over konsoller han ikke hadde. Dog, det begynner vel sikkert å bli et år siden, så kanskje han har skaffet en siden den gang.

 

Så, såfremt jeg ikke tar helt feil, så er 5200 og de CD-i konsollene de fysisk største konsollene som har vært på AVGN. Snakker da ikke om ting som ligger i bakgrunnen eller andre videoer James har laget.

 

Da må han isåfall ha ett annet monster liggende, for jeg mener bestemt at han hadde en konsoll hvor toppen var flat, og ikke skrå slik den er på 5200.

Lenke til kommentar

Ja, er mulig at det var en av disse, som sagt så husker jeg ikke annet enn at den hadde samme formen som en forsteker, en mulighet er jo at han bare viste ett bilde av Laseractive, og ikke selve konsollen, jeg husker ikke helt. Eneste jeg husker er å ha sett en slik enorm konsoll i AVGN.

Lenke til kommentar

Nåda, ser at artikelforfatter prøver seg på en morsom sak, men vet ikke helt om det treffer der den skal.

Om han hadde tatt seg tiden til å poste et par humoristiske bilder i samme slengen som feks et brukket tv-bord med en ps3 i midten , kanskje en video der ps3 en blir kastet gjennom et vindu etc så hadde den vært noe mer morsom.

 

Så spørs det da om artikelforfatter er tøff nok til å denge litt rundt på sin PS3 for å lage en god nyhet ut av det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...