Gå til innhold

Tjukkeste konsollen gjennom tidene (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å konsekvent blande tykk og tung i teksten? Overskriften er jo direkte misvisende.

 

Dessuten må jeg nesten si at xboxen er den konsollen gjennom tidene som har hatt det klart mest eksklusive preget når du tar i den, samme med de første kontrollene - stort, tungt, ingen knirking, en perfekt og behagelig overflate for løfting, cd-rommen utløste seg i akkuratt riktig fart. osv osv. Selv ps3'en sliter med å føles like eksklusiv. Den ser mer eksklusiv der den står, men om du løfter den, så føles fortsatt xboxen dyrere.

 

Ellers må jeg si at ingen av dem er så farlig store egentlig, de fleste i dag har jo helt fint klart å få plass til en svær tv, burde jo være masse plass under den.

 

EDIT: Dessuten jukser xbox 360, den har jo et lite bærbart atomkraftverk som man må ha liggende bak tven, det veier vel minst 1kg, og er på størrelse med en melkekartong.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

EDIT: Dessuten jukser xbox 360, den har jo et lite bærbart atomkraftverk som man må ha liggende bak tven, det veier vel minst 1kg, og er på størrelse med en melkekartong.

 

Jeg likte den beskrivelsen. Må si jeg lo litt når jeg leste det :!:

Men helt enig. Xbox 360 har jo en kembo klump som man til vanlig ikke ser, men er et helvette og drasse på...

Lenke til kommentar

Eh, kvalitets artikkel fra Spillverket? Hvem i heiteste bryr seg om en konsolls vekt, såfremst det ikke er en håndholdt skal den vel stå ganske så stødig planta på gulvet.

 

Kan hende jeg gjør noe feil men, min PS3 har stått godt planta under TV bordet siden jeg fikk den.

 

Minner meg mye om noen av VGs "informative" artikler.

Lenke til kommentar
Den letteste konsollen gjennom tidene er nok heller ikke PS3 Slim, men heller den nusselige Game Boy Mico, med fjærlette 80 gram. Hvis vi skal tro ryktene kan det jo hende den anorektiske versjonen av Xbox 360 vil ta førsteplassen når den eventuelt kommer.

 

Hvor stor er egentlig sansynligheten for at en eventuell Xbox 360 Slim vil veie under 80 gram? Om det er den førsteplassen dere henviser til.

Lenke til kommentar

Eh, kvalitets artikkel fra Spillverket? Hvem i heiteste bryr seg om en konsolls vekt, såfremst det ikke er en håndholdt skal den vel stå ganske så stødig planta på gulvet.

 

Kan hende jeg gjør noe feil men, min PS3 har stått godt planta under TV bordet siden jeg fikk den.

 

Minner meg mye om noen av VGs "informative" artikler.

 

Je, ditto. "Så lite bærbar som de kommer" er jo en helt meningsløs kommentar til noe som ikke er ment å være bærbart i det hele tatt. Min PS3 har stått på samme plass siden jeg kjøpte den. Det samme gjelder TV'en, salongbordet og kjøleskapet som også er "så lite bærbare som de kommer"...

Lenke til kommentar

Eh, kvalitets artikkel fra Spillverket? Hvem i heiteste bryr seg om en konsolls vekt, såfremst det ikke er en håndholdt skal den vel stå ganske så stødig planta på gulvet.

 

Kan hende jeg gjør noe feil men, min PS3 har stått godt planta under TV bordet siden jeg fikk den.

 

Minner meg mye om noen av VGs "informative" artikler.

Dette er vel noe som har gått rundt på alle spillsider de siste dagene - riktignok har fokuset vært at PS3 er tyngst, ikke tykkest. Og SV, som de fleste andre sidene har bare copypasta og skrevet litt om.

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg bare beklage hvis noen blir såret når PS3-en henges ut ;)

Jeg sitter selv på en såkalt Phat-utgave, og er strålende fornøyd med den.

 

Selvsagt har ikke vekten noe å si på spillopplevelsen, men undertegnede synes likevel det er artig nøyaktig hvor svær og tung denne konsollen er. Dette er ment som en litt humoristisk trivia-artikkel, og er ikke på noen måte en seriøs kritikk av PS3-en som konsoll.

 

Hvis noen eventuelt synes at dette ikke er nyhetsverdig så er det ikke noe å gjøre med det, egentlig. Forhåpentligvis gjelder ikke dette alle.

 

EDIT: "Tjukk" er her ment som et synonym for "feit". Mulig dette ikke stemmer helt, men det bør gå frem av artikkelen at det er snakk om vekt og ikke tykkelse. (Sistnevnte ville jo også være særdeles lite interessant, etter min mening ;))

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Tykkelsen er vel langt mer relevant enn vekten når det kommer til stasjonerte enheter. Hvis du har en tv-benk med 20cm høyde mellom platene, så er du veldig intresert i at komponentene dine alle er under 20cm, hvor mye de veier er heller lite interesant.

 

Med mindre du skal henge den opp så klart, men de fleste fester bør klare 5kg uten problemer.

Lenke til kommentar

Tykkelsen er vel langt mer relevant enn vekten når det kommer til stasjonerte enheter. Hvis du har en tv-benk med 20cm høyde mellom platene, så er du veldig intresert i at komponentene dine alle er under 20cm, hvor mye de veier er heller lite interesant.

 

Med mindre du skal henge den opp så klart, men de fleste fester bør klare 5kg uten problemer.

 

Hmm, jo jeg ser jo at dette har en rent praktisk verdi. Men sett på denne måten har jo også vekt en del å si, min TV-benk har i alle fall en definitiv maks på hvor mange kilo den tåler før den bryter sammen.

Lenke til kommentar

Ikke for å kverulere, men tåler ikke TV benken din mere enn 5kg? O.o

 

Haha :D

Det jeg mente var at det er en total maksvekt per hylle for de fleste TV-benker. En konsoll alene vil aldri overskride denne, men når man i tillegg har flere konsoller, forsterkere og kanskje til og med en TV på samme hylle i TV-benken, så er det mulig at man nærmer seg denne maksen. Da kan de ulike enhetenes vekt begynne å få betydning.

 

Dette ble jo veldig OT, og jeg har ikke problemer med dette selv. Var bare en utdypning av poenget til fyren over om at tjukkelse kan ha noe å si. Vel, det kan vekt også ha ;)

 

Når det gjelder hvorfor stasjonære konsoller konkurrerer med håndholdte så er dette nokså irrelevant. Det er nemlig ikke noen konkurranse, men en måling.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...