Gå til innhold

"OfF ha", hva, hvor og hæ?


ignoreme

Anbefalte innlegg

Hei

 

Som noen av dere kanskje fikk med dere har jeg søkt meg til litt forskjellige skoler i forsvaret, idag fikk jeg ett morsomt brev jeg skjønte fint lite av:

 

Du er registrert som søker bla bla bla ved OfF HA (Lillehammer)...

 

Hjelp, hva er dette for noe? Ikke fant jeg noen info på mil.no heller.

Har tidligere også fått brev at jeg er registrert som søker ved LB (Lærling befal) data og elektronikk (Fk kkis). Men her ligger jo all info åpent på nett.

 

Så, noen som veit hva OfF Ha er for noe? De formulerte seg også annerledes i dette brevet en med data og elektronikk. Her står det at jeg søker Lærling m/kontrakt i tillegg til Lærlingbefal, men på LB data og elektronikk står det klart og tydelig at jeg søker Lærling befal med Data og elektronikk kontrakt.

 

Tja, kanskje de bare formulerer seg annerledes for hva jeg veit.

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de vil prate med meg er en ting, men at de har satt meg på en skoleplass jeg ikke har søkt om er noe helt annet :) Kan henge sammen med at jeg også søkte IKT fagbrev, hmmm...

 

Regner med at det blir intervjuer og slikt før man får komme på FOS til sommeren, men det kommer på egne innkallinger så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Tror du har missforstått litt her Herr Brun, jeg er ikke innkalt til noe som helst.

Brevet sier bare at jeg er registrert som søker ved følgende skole: OfF HA.

Mulig jeg formulerte meg litt rart :)

 

Jøss, trodde man måtte i intervjuer for lærling kontrakt før man ble sendt til FOS når man søkte LB. Da har jeg lært noe nytt idag også, takk :)

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei, Forsvaret er gjennomsyret av forkortelser, og derfor blir noen forkortelser like. Jeg kom med en lett kommentar med en smiley bak, for å illustrere at det ikke hadde noe med det du spurte om å gjøre. Du har nok ikke fått lærlingplass hos Ombudsmannen.

 

Ombudsmannsnemnda er for ordens skyld den som kan ta seg av alt av - ja, skal vi si - saker knyttet mot personell i Forsvaret.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...