Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm under oppstart i Win7


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min samboer har problemer med sin bærbare. Jeg har prøvd det meste, men finner ikke ut av det.

 

Pc'en starter som normalt helt til "starter windows" kommer opp, rett etter dette går skjermen i svart(nå lyser harddisklyset konstant). Jeg kommer meg inn i sikkermodus, der er alt fint. Har prøvd å kjøre automatisk feilsøking/gjennomretting fra oppstartsmenyen, men den fant ikke noe ved første søk, ved andre søk så går det uendelig lang tid (etter 10 minutter avbrøt jeg, men må kanskje nevne at harddisklyset var veldig aktivt).

 

Prøvde å kjøre et gjennopprettingspunkt fra 8 mars, men også nå ble skjermen svart.

Altså ingenting virker, skjermen blir sort under oppstart, og harddisklyset lyser konstant.

Rart at jeg kommer meg i sikkermodus hvis det er disken som er skadet?

 

EDIT: Pc'en starter opp til slutt, men tar 5-6-7 minutter. Dette er noe som har skjedd helt plutselig.

 

noen tips?

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, skal prøve noen av tipsene, men de fleste kommentarene der går på vedvarende sort skjerm. Men samboerens pc starter opp win7 til slutt, men det tar 5-10 minutter.

 

EDIT:

 

Etter nøyere undersøkelse, så tror jeg at det er harddisken som er skadet, og derfor ikke et softwareproblem.

 

Kjørte diagnostic verktøy på harddisken fra fujitsu, og får beskjed om at sektorer er skadet.

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...