Gå til innhold

Hvilken hund kan passe for meg?


Anbefalte innlegg

Hei alle alt vitere!. jeg har en god stund tenkt å skaffe meg en hund, dette er ikke eit impuls kjøp jeg har tengt langt om lenge og lenger om langt. men hvilken hund passer for meg?? jeg er en mann i beste alder dvs 22, jeg er glad i jakt, og bor på landet,hovedsaklig så er jeg på "jakt" etter enn hund som deler samme interesser "fugle jakt", men jeg vill også ha ein kompis, jeg har aldrig hatt hund før, jeg har lest en del om oppdragelse av hund fremgangs måter i hvalpe stadie, mm. Men er det er selfølgelig bare enn brøkdel. er det noen hunderaser som er lett å oppdra,ikke har det "agresive killer instingte"? jeg har tengt på Jack Russell og beagel, men jeg tror sist nemte kansje blir litt i det meste laget ved tanke på at den ikke kan ta seg fri en lørdags kveld for å se på fotball forran tv`n, og jeg har også lest at de kan være meget sta. jeg vil helst ha enn liten hund pga min yngre bror er autist er liredd store hunder og hunder som lager mye lyd, og min jobb gjør at jeg må være borte i 3 uker om i strekk og da er den gode gammle mor som blir midlertidig matmor for den eventuelle hunden.

 

vist du har god peiling på hund, og har lyst å dele dine erfaringer og tips/triks så hadde jeg vært takknemelig for det.

 

På forrhond takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du vil ha en liten fuglehund så vil jeg foreslå en jaktcocker.

De har et mildt vesen, enkle å oppdra, og har veldig jaktlyst. Og er i tillegg supre familiehunder.

De er ikke helt ensartet i utseende og størrelse da de blir avlet for jakt og ikke utstilling, men det er velbyggde pene hunder.

De liker ikke å sloss så de går godt sammen med andre hunder.

Hvis du googler working coker/jaktcoker så får du opp en hjemmeside (catchin kennel) som

du kan titte på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi har faktisk en sånn kongepuddel blandet med flatcouter eller noe sånt. Hun er fantastisk. Hun er så snill, og omtenksom, og lydig og alt. Rett og slett en kosehund, også på fjellet.

 

Trur faktisk det er hunder som kan bli sånne førerhunder.

 

 

Edit: Men syns fortsatt du burde gå for en liten puddel. Sikker fint og ha med seg på fjellet, kanskje dyrene dør av latter. :yes:

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...