Gå til innhold

Bra nok switch og ethernet adapter ?


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en filserver.

Tenkte at jeg skulle ta ledning fra modemet til denne switchen og 2ledninger derfra til min PC og server. Server og PC skal ha denne.

Med det så skal alle ha 1Gbps, så da blir det bra lan hastighet? med dette skal det vel gå å streame filmer fra filserveren og over til PC-en min?

 

Altså:

CNet PCI Gigabit Ethernet Adapter

CNet Switch 8P gigabit (vifteløs)

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, det funker bra. Merk: du kan til og med streame film på lavere LAN-hastighet (100 Mbps) og via trådløst (54 Mbps). Vanlig oppløsning (ikke HD) går helt fint der.

Om streaming fungerer eller ikke avhenger mer av hva slags filserver du bruker, og hvordan denne er satt opp.

Lenke til kommentar

Selv bluray i full kvalitet kan fint streames over 100mbit.

 

Vurder å gå for et bedre nettverkskort - realtek-chipsettene er ikke spesielt gode, men når de fungerer gir de grei hastighet. Ved 24/7-bruk er det greit å investere noen hundrelapper ekstra for et kort med skikkelig chipset. F.eks dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304905

 

Det fins bedre svitsjer, som tåler hard bruk bedre. Jeg liker prosafe-serien til netgear - solide metallsvitsjer som er meget stabile. De tåler også ulumskheter på strømnettet som tar knekken på "vanlig" nettverksutstyr.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...