Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kommer ikke lyd fra anlegget!?


Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli lei her!

Forsterkeren lyser så strøm +, strøm -, og remote fra spiller må være i orden.

 

Spilleren spiller sanger men det kommer ikke noe lyd fra høytallerne? Så da må signal kabelen eller høytallerkabel være feilen. jeg har prøvd å feste signal kabelen forskjellig på spiller og forsterker, høytaller ledning så sitter den som er helfarget i + i forsterker og i + på delefilter, høytaller ledning som er tofarget sitter i - både på forsterker og delefilter. Den helfargete høytaller ledning har jeg festet i den største kabelskoen på høytalleren og minus ledningen - er festet på den som er litt mindre.

 

Noen som har en ide hva som kan være årsaken til at det ikke kommer noe lyd?

 

Ja, jeg har aldri gjort dette før. Så takker nok en gang for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Carisma du hadde rett. Jeg skrudde på de forskjellige (blant annet gaint) og da kom det noe form for lyd. Men det kan ikke kalles musikk akkurat!:p det dunker bare, virker som bare bassen funker. Og gaint måtte skurs helt på fullt for å få den dunkingen.

Lenke til kommentar

Da står nok LPF (low pass filter) på (på spiller eller forsterker).

 

Da får jeg lese bruksannvisning på spilleren i kveld, for å finne ut hvordan man skrur av det.Også får jeg teste det i morgen:) Har alle spillere sånn av/på for LPF?

 

(forresten så i bruksannvisningen for spilleren nå, det står ikke noe om LPF der. Men det står om HPF, står som følger: OFF-50HZ-63HZ-80HZ-100HZ-125HZ. Hva burde jeg sette den på for at jeg skal få lyd i annelgget mitt? Men det står: adjusting loudness low-mid-high-OFF (sette den på hvertfall?) Også står det: Adjusting subwoofer settings, Cut off frequency. 50HZ-63HZ-80HZ-100HZ-125HZ Level. Hva burde den stå på?)

 

Ble en del dette her. Men håper på svar slik at jeg får lyd en dag! ;)

Endret av slso1603
Lenke til kommentar
Begynner å bli de fleste nå ja, av kjente merker ihvertfall, og da gjerne de med bare ett par linjeutganger.

 

Enklere å feilsøke om I kan få spørre hvilken spiller du har nå?

Har du en 2-kanals eller 4-kanals forsterker?

Ingen subwoofer nå?

 

Spiller: pioneer DEH-P4100SD

Forsterker: 4 kanals. bull audio 4.200

(Nei har ikke subwoofer enda)

Kjøpte disse varene av deg på Transmedia! ;)

Endret av slso1603
Lenke til kommentar
Spiller: pioneer DEH-P4100SD

Forsterker: 4 kanals. bull audio 4.200

(Nei har ikke subwoofer enda)

Kjøpte disse varene av deg på Transmedia!

Jaddah... :roll: her har jeg oversikt! :whistle: Full mann, full kontroll! :D

 

Ikke glem at jeg har support i etterkant også her dah, om enn svar kan komme tregt noen ganger... i verste fall får du putre en tur nedom om du ikke får liv i dette. ;)

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Skal kunne skifte på spiller, se etter en plass du kan skifte mellom R og SW.

 

Forsterkeren har noen små brytere til høyre og venstre for RCA/phono inngangene, sjekk at de står i midten (full).

 

De bryterne står i midten på full. Men jeg finner ikke noe på spiller angående LPF, har også sjekka bruksanvisning. står ingenting om det. Det er tre skru brytere på forsterker, hvordan skal de ca stå? LPF (helt av?) , HPF og Gain.

Har godt et par dager nå som jeg ikke har giddet å prøvd, så koblet bare på gamlemåten. Fra spiller til høytaller sånn at jeg ihvertfall har hatt litt lyd mens jeg har kjørt, men vil at forsterker skal funke! Så får prøve litt mer nå i helgen:)

 

Til en annen ting som jeg lurer litt på, signal kabelen har to utganger på hver ende. På forsterkeren kan man koble begge i, men på spiller så er det bare en inngang. Eller det er to men den ene er anntenneinngang, den andre er sub/forsterker inngang. Signalkabelen min har rødt og hvit ende, hvilken skal inn på spiller? (har prøvd begge deler uten at lyd kommer, men hvilken er det man SKAL sette inn?

Endret av slso1603
Lenke til kommentar

Det skal være 2 stk på spilleren din, en hvit og en rød.

Om du bruker alle kanalene på forsterkeren må du bruke RCA y-ledd (som gjør de 2 om til 4 plugger).

 

Helt alvorlig så tror jeg du kanskje bør vurdere å få hjelp av noen lokalt som har litt peiling ;)

 

Haha enig! ;) Skal få hjelp i dag! Så da blir det nok lyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...