Gå til innhold

Nytt skjermkort, hvilket?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt skjermkort snart, prisklasse rundt 1500-2000.

Det første som slo meg var Radeon 9700, men det virker ikke som om noen har det inne..

Status på komplett er "må skaffes"..

Så jeg tenker nå på 9600 pro eller non-pro.

Har lett etter tester, men har bare kommet over 9600 Mobile, noe jeg regner med er for bærbare maskiner.

Noen som vet hvordan dette kortet er i forhold til f.eks 9700 eller 9500 pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Foreslår du kjøper et 9500pro som du modder til 9700pro og klokker opp.

Et slikt kort koster ca. 1500 hos PSData.

 

Hei!

 

Foreslår at du heller lar være å svare når du tydeligvis ikke vet hva du snakker om. Modde et 9500pro til 9700pro har da aldri vært mulig. Du tenker kanskje på den gamle revisjonen av 9500np som kunne moddes til 9700np? Disse er tatt ut av markedet for lenge siden...

 

@Vidder : Jeg ville nok gått for et 9500pro ja...

Lenke til kommentar
Hei!

 

Foreslår du kjøper et 9500pro som du modder til 9700pro og klokker opp.

Et slikt kort koster ca. 1500 hos PSData.

 

Hei!

 

Foreslår at du heller lar være å svare når du tydeligvis ikke vet hva du snakker om. Modde et 9500pro til 9700pro har da aldri vært mulig. Du tenker kanskje på den gamle revisjonen av 9500np som kunne moddes til 9700np? Disse er tatt ut av markedet for lenge siden...

 

Nei jeg ville nok gått for et 9500pro eller et 9600pro

 

Jeg la inn warp11 bios på mitt Connect3D9500pro og det blir nå gjenkjent som 9700 pro, og lar seg klokke til 320/300 (600). Er kanskje ikke like høyt som et orginalt 9700 pro, men heller ikke så langt bak.

 

Edit: se link

 

http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=7;t=000188

Lenke til kommentar
<klippe klippe>

 

...det blir nå gjenkjent som 9700 pro, og lar seg klokke til 320/300 (600). Er kanskje ikke like høyt som et orginalt 9700 pro, men heller ikke så langt...

 

</klippe klippe>

 

Isåfall; Sorry, og kraftig smekk på min spydige lanke.

 

Kult, hvordan bencher du med dette oppsettet?

Lenke til kommentar
<klippe klippe>

 

...det blir nå gjenkjent som 9700 pro, og lar seg klokke til 320/300 (600). Er kanskje ikke like høyt som et orginalt 9700 pro, men heller ikke så langt...

 

</klippe klippe>

 

Isåfall; Sorry, og kraftig smekk på min spydige lanke.

 

Kult, hvordan bencher du med dette oppsettet?

 

Har kun prøvd 3DMark03 for å se hva ytelseforbedringa ble. Score: ca. 3690 ut av pakken og 4090 etter klokking.

Lenke til kommentar

Hello Vidder. Jeg henger meg på nesten alle andre her og anbefaler et Radeon 9500 basert kort. F.eks et Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR til ca 1500 kr hos komplett.no

 

link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

Ellers har jo nVIDIA noen kort da, som Asus V9560 GeForce FX 5600 128MB DDR

 

link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

Dette kortet har også en ny kjøleenhet så det bråker mye mindre enn de andre FX kortene. Så ser det litt tøft ut og da (!)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Maskina i siggen er solgt, så jeg skal ha en helt ny maskin. :)

Det dumme er bare at de ikke har noen 9500 pro kort på listen til komplet i detheletatt, merkelige greier. :-?

Ser de har Connect3D ATI Radeon 9500 PRO på Mpx.no til 1730,- kroner..

Mulig jeg prøver meg på det.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar.  

Maskina i siggen er solgt, så jeg skal ha en helt ny maskin. :)

Det dumme er bare at de ikke har noen 9500 pro kort på listen til komplet i detheletatt, merkelige greier.  :-?

Ser de har Connect3D ATI Radeon 9500 PRO på Mpx.no til 1730,- kroner..

Mulig jeg prøver meg på det.

 

Som jeg sa litt lenger opp får du 9500pro (C3D9500pro) til 1500 kr. hos PSData. (hvis de har de inne da)

Lenke til kommentar
Takk for alle svar.  

Maskina i siggen er solgt, så jeg skal ha en helt ny maskin. :)

Det dumme er bare at de ikke har noen 9500 pro kort på listen til komplet i detheletatt, merkelige greier.  :-?

Ser de har Connect3D ATI Radeon 9500 PRO på Mpx.no til 1730,- kroner..

Mulig jeg prøver meg på det.

 

Som jeg sa litt lenger opp får du 9500pro (C3D9500pro) til 1500 kr. hos PSData. (hvis de har de inne da)

 

PSdata.no

ubekreftet

15.06.2003

 

Har handlet hos MPX.no og har gode erfaringer derfra, så jeg tror jeg handler der, med mindre komplett får inn 9700 da..

Lenke til kommentar

Har ett overclocket ti4600 som røyk for ett par dager siden:( Er nå på desperat utkikk etter ett nytt kort som har minimum ti4600 ytelse, men rimelig. Vurderer Radeon 9500 Pro eller 9700np. Det er ingen som har 9700 på lager:( Fikk mail fra Komplett.no at det kan ta flere uker før de kan skaffe meg ett eksemplar.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...