Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til fartsglad ungdom med 70k som budsjett.


Gjest Slettet+13412342564

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, 240 000 er veldig, veldig langt. Greit nok, bilen går sikkert 400 000 med godt vedlikehold, men da lønner det seg strengt tatt ikke å beholde bilen lenger.

 

Vil heller se etter en bil som har gått litt mindre. Helst godt under 200 000. Den jeg kjøpte for to uker siden har gått 146 000, og det var i grenseland for hva jeg godtok.

 

En bil som er kul, går bra og er relativt enkel å skru på, er VW Corrado. Den er riktignok gammel, men KUL! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Ja, 240 000 er langt, men til sammmenligning har morfars bil gått over 340k (Mercedes, da)

 

Hadde egentlig planer for å legge meg rundt 150k, men det var liksom ikke så lett med et så lite budsjett :p

Lenke til kommentar

Et lite pip ang Chrysler Sebring.

 

Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge.

 

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner..

 

Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den.

Du får det til å høres ut som det er en positiv ting :tease:

 

Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil.

Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også).

La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene.

Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur ;)

 

Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Et lite pip ang Chrysler Sebring.

 

Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge.

 

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner..

 

Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det.

 

Takker :) (Har sett på den bilen, bare synd den har autolatgir)

 

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den.

Du får det til å høres ut som det er en positiv ting :tease:

 

Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil.

Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også).

La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene.

Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur ;)

 

Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda

 

Hører stadig positive ting om bimmere :) Hvor mye kosta disse oppgraderingene?

 

70/40-senk, ja. Mulig å få sett et bilde av det? :)

Lenke til kommentar

... bare synd den har automatgir

Automat er utrolig digg. Om du f.eks skal sende en sms, spise, drikke eller motta diverse "tjenester" av kjæresten i bilen, er automat et must :) Ikke det at jeg gjør denslags såklart ^^,

Digg helt til den går i stykker. Personlig synes jeg automat er litt poengløst når man er ung og ute etter sportslig kjøreglede.

Dessuten skal man jo ikke sende SMS mens man kjører uansett. </moralpreken>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

... bare synd den har automatgir

Automat er utrolig digg. Om du f.eks skal sende en sms, spise, drikke eller motta diverse "tjenester" av kjæresten i bilen, er automat et must :) Ikke det at jeg gjør denslags såklart ^^,

 

Sende melding når man kjører er det bare kvinnfolk som gjør! :p (Noe som skremmer meg noe sinnsykt), men skjønner hvor du vil hen :)

 

Det er mer det at jeg liker å kjøre bilen, istedenfor å bli kjørt av bilen. Føler jeg er mer i kontroll over bilen når jeg kjører med manuell, lettere å gjøre kule ting på parkeringsplassen også :p (Ikke at jeg har tenkt til det da :innocent: , man blir jo så fort tatt.)

Lenke til kommentar

Hvor langt bilen har gått er ikke så mye å tenke på så lenge den er tatt vare på, er stort sett aldri motoren som går først uansett, er heller resten av bilen som ruster bort. Jeg har selv en '90 BMW 520 e34 som hadde gått 270000 når jeg kjøpte den nå har den gått over 290000 uten at jeg har hatt noen feil med den annet en utslitte bremser. E34 er forresten en bil som ligger veldig bra på veien, er komfortabel å kjøre langturer med også, blir ikke sliten etter 3timer kjøring i strekk hvertfall.

Lenke til kommentar

Et lite pip ang Chrysler Sebring.

 

Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge.

 

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner..

 

Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det.

 

Takker :) (Har sett på den bilen, bare synd den har autolatgir)

 

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den.

Du får det til å høres ut som det er en positiv ting :tease:

 

Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil.

Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også).

La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene.

Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur ;)

 

Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda

 

Hører stadig positive ting om bimmere :) Hvor mye kosta disse oppgraderingene?

 

70/40-senk, ja. Mulig å få sett et bilde av det? :)

Skaviseeee,

*ca 10 lapper i dempere, fjærer og senkeskåler. (Dette er nypris fra koed.no... jeg kjøpte demperne og skålene av en bekjent så fikk de billigere)

*Tårnavstiver: 500-2000 alt ettersom hva man velger.

*26mm understells-stabstag hadde jeg jo originalt, men er ikke så gal pris bruk. Et par lapper.

*Felger finner man mye av på bruktmarkedet. Holder på å pusse opp et sett BBS RC 041/042 7,5-/8,5x17" nå (disse har smidd senter, som betyr lav vekt og høy kvalitet) Men for 4-5 lapper får du noe helt greit.

*Dekk: Ikke noen vits i å spare penger på budsjett dekk om du vil kjøre aktivt, men det finnes rimelige dekk som funker bra. Jeg har god erfaring med Nexen N3000. Pris avhenger jo av dim.

 

Grunnen til at du stadig hører positive ting om bimmere er at det stort sett bare er posotive ting å si :new_woot:

 

Har ingen bilder av bilen etter montering av senkeskålene desverre (10mm) men her er et med 60/40-senk og 7,5x17" m-contour felger.

Bare å se for deg en cm mer senk forann ;)

 

Btw: Om du ikke bor så langt unna kristiansand kan du jo svinge innom parkeringsplassen ved sørlandssenteret søndag 24/04 kl 15.00

Vi har bmw-treff der da. Pleier å være noen titalls biler (rekorden er +60) fra det daueste til det råeste ;) Så skal jeg love deg at du fort blir frelst av enkelte av kjøremaskinene noe her dukke opp i :love:

post-180684-1269964084,374_thumb.jpg

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

 

 


 


 


Et lite pip ang Chrysler Sebring.

Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge.

Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner..

Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det.


Takker smile.gif (Har sett på den bilen, bare synd den har autolatgir)

 



Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den.

Du får det til å høres ut som det er en positiv ting harhar.gif

Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil.
Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også).
La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene.
Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur wink.gif

Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda


Hører stadig positive ting om bimmere smile.gif Hvor mye kosta disse oppgraderingene?

70/40-senk, ja. Mulig å få sett et bilde av det? smile.gif

Skaviseeee,
*ca 10 lapper i dempere, fjærer og senkeskåler. (Dette er nypris fra koed.no... jeg kjøpte demperne og skålene av en bekjent så fikk de billigere)
*Tårnavstiver: 500-2000 alt ettersom hva man velger.
*26mm understells-stabstag hadde jeg jo originalt, men er ikke så gal pris bruk. Et par lapper.
*Felger finner man mye av på bruktmarkedet. Holder på å pusse opp et sett BBS RC 041/042 7,5-/8,5x17" nå (disse har smidd senter, som betyr lav vekt og høy kvalitet) Men for 4-5 lapper får du noe helt greit.
*Dekk: Ikke noen vits i å spare penger på budsjett dekk om du vil kjøre aktivt, men det finnes rimelige dekk som funker bra. Jeg har god erfaring med Nexen N3000. Pris avhenger jo av dim.

Grunnen til at du stadig hører positive ting om bimmere er at det stort sett bare er posotive ting å si new_woot.gif

Har ingen bilder av bilen etter montering av senkeskålene desverre (10mm) men her er et med 60/40-senk og 7,5x17" m-contour felger.
Bare å se for deg en cm mer senk forann wink.gif

Btw: Om du ikke bor så langt unna kristiansand kan du jo svinge innom parkeringsplassen ved sørlandssenteret søndag 24/04 kl 15.00
Vi har bmw-treff der da. Pleier å være noen titalls biler (rekorden er +60) fra det daueste til det råeste wink.gif Så skal jeg love deg at du fort blir frelst av enkelte av kjøremaskinene noe her dukke opp i wub.gif


Oi, oi se der. Det var ikke dårlig new_woot.gif Takker.

Kjipt at dere har treff så langt unna, bor i ****tongue.gif Endret av Slettet+13412342564
Anonymisering
Lenke til kommentar

Siden vi er inne på BMW kan jeg jo friste med ett vakker syn av min gamle 320i E36. Kjøpte den for 45k med 125k på telleren, solgte den for 30k med 185k på telleren. Kjørte med 60/40 senk.. det gikk helt greit unatatt på vinteren.

 

Må innrømme at jeg savner bilen litt :)

 

post-69923-1270021881,7053_thumb.jpg

 

Kan også friste med en kul bil i en annen klasse, dog litt over ditt budsjett:

 

post-69923-1270021900,8372_thumb.jpg

 

Min nåværende 520i E34 betalte jeg 10k for, og har ikke påkostet den en krone siden Oktober i fjor untatt spyleveske, en hovedlyspære å en parklyspære. Kjepmebil :D

 

post-69923-1270021892,4304_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...