Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg fått veldig lyst til å lære meg Java.

Jeg ønsker å lage programmer (kanskje senere spill) til mobiltelefoner som støtter Java.

Kan bittelitt fra før, og har programmert litt i php, c, c++, delphi og javascript.

 

Er det noen som har en lenk til ett sted hvor jeg kan lære meg java til mobiltelefoner?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke hatt han som foreleser, men har jo fått utdelt det samme som dere. Han er en ressurs ja, men kvaliteten svinger veldig. Fikk særlig nok av han under øvigene i TEK, til dels elendige oppgaver. Derimot så er noen av artiklene/samlingene veldig bra, da særlig "En utviklingsmodell for web-applikasjoner", altså det servlet-styret. En litt på kanten (ment humoristisk) kommentar av en foreleser hos oss var at det var det eneste skrivet han hadde lagd som var verdt å åpne :D. Overdrivelse, ja....men hvor mye penger har han ikke tjent på å selge bøker til oss? Deler har vi måttet kjøpt to ganger også fordi ene semesteret kjøper vi halve boken, neste må vi kjøpe siste halvdel som inkluderer første halvdel som vi selvfølgelig må betale ekstra for. Men fordel: får sammendrag av det viktigste stoffet på norsk!

 

[/fongen-snakk]

 

Har ikke sett noen Fongen har skrevet om dette temaet så jeg skal holde kjeft nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

gå til nokia.com og finn SDK for mange forskjellige nokia slepelurer. :shrug:

 

lasta ned en for 3410 men orka ikke sette meg inn i det.

Uansett så trenger du også java2 ME JDK fra java.sun.com

 

Skal du lære java kan jeg anbefale en bok av Walter Savitch "An introduction to computer science and programming". Forklarer veldig bra java og OO syntes jeg. Det var den som lærte meg OO. OO er veldig enkelt, men mange bøker forklarer det nesten kryptisk. Denne har mange fine tegninger som du kan fargelegge og sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...