Gå til innhold

Noen helt grunnleggende spørsmål angående det å starte en hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt til å starte en hjemmeside. Har funnet ut at jeg skal bruke et webhotell (tror jeg) fra uniweb.no ( https://www.uniweb.no/webhotell/ ) Noen erfaringer med uniweb/ Noen andre forslag til server enn webhotell? Uansett, er også grønn på HTML og sånn... Noen som har et tips til en god bok som kan hjelpe meg med å lære HTML? Er det slik at jeg skal skrive hele skriptet til siden min i notatblokk, eller er det et annet programm som er smartere å bruke?

 

Setter pris på alle svar ;) Og latterliggjøring av dumme spørsmål :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er helt klart å gjøre det med HTML og CSS. Om du lager css-klasser bassert på hva slags tekst det er snakk om, går det veldig raskt og greit. Eks

 

.brodtekst {
   font-size: 1.5em;
   line-height: 1.5em;
}

.ingress {
  font-weight: bold;
  font-size: 2.0em;
}

 

og så bare adde disse klassene i htmlen.

Lenke til kommentar

 

Funka fett den sida der, men har bare et problem. Nå jeg legger inn koden som jeg får blir det slik

 

Selve krigen

- Utløsende faktor: Frans Ferdinand myrdes av Gavrillo Princip i Sarajevo (28. juni 1914)

- Mellom sentralmaktene: Tyskland og Østerriket-Ungarn, og de allierte (ententemaktene: St.br, Frankrike, Russland osv, senere også USA pga torpederingen av hadelsskip)

- Hvorfor verdenskrig?

o Sammenheng med at koloniene støttet herrene med krigere

 

Jeg ønsker at det blir slik: (se vedlagt blide...)

 

Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få det til? :p

post-201379-1269807116,9315_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...