Gå til innhold

Higher Ground


Anbefalte innlegg

Noen som har sett tv-serien Higher Ground her? Den gikk på TV-Norge for noen år tilbake og hadde Hayden Christensen (han fra Star Wars) som hovedperson. Dere som har sett den, hva synes dere om den?

 

Higher Ground handler om en flokk ungdommer som bor på et senter oppi høyfjellet. Her lærer de å samarbeide, snakke ut om problemer, og såklart får vi et innblikk i hvordan ungdommer forholder seg til vennskap, kjærlighet osv...Ungdommene som bor på dette senteret kommer alle fra vanskelige situasjoner, det kan være snakk om seksuelt misbruk, rusmisbruk, forsømmelse, fordømmelse, selvskading, altfor høye forventninger fra foreldrene, spiseforstyrrelser ++ Ungdommene er på senteret for å få hjelp og til å komme seg videre i livet. Jeg synes det var en meget bra serie! Det var vakkert hvordan regissørene har klart å skape noe som er jordnært uten en glansfasade og store filmeffekter, ungdommene ser ikke ut som modeller og serien tar opp temaer som etter min mening er verdt å ta opp, noe som gjør at hele serien blir ganske troverdig i mine øyne.

 

Jeg anbefaler den på det sterkeste! :) Trist at serien ble lagt ned, så nå er den nok kun å finne på nettet..:( kanskje også på dvd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...