Gå til innhold

Fotokonkurranse v.8 runde 1 Reklame


  

22 stemmer

  1. 1. Stem på din favoritt

    • Åpner snart
      7
    • Ekte?
      7
    • Ulovlig reklame
      8


Anbefalte innlegg

I fotokonkurranse v 8. runde 1 er temaet:

 

Reklame

Temaet tolkes fritt som vanlig.

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 12. mars - søndag 28. mars kl. 22:00.

Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 1. april kl. 21:00.

 

Nye deltagere bør spesielt lese reglene, og forstå dem.

 

Regler du MÅ lese og forstå før du kan delta:

1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet (selv ha trykket på utløseren.), og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

2. Du står fritt til å tolke temaet.

3. Stemmefisking er ikke tillatt.

4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler (anbefalt max 1024 piksler vertikalt) og filstørrelsen maksimalt 800kB.

5. Bildene sendes inn som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF.

6. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

7. Brukernavnene til de som kommer på de 3 første plassene vil bli offentliggjort.

8. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere fotokonkurransen, samt legge det inn i galleriet på Akam.no.

 

Regler du må lese og forstå dersom du vinner (det kan være lurt å se gjennom disse før du sender inn et bidrag, sånn at du vet hva du forplikter deg til):

 

 

9. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kunngjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kunngjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kunngjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema.

10. Når arrangøren har opprettet tråd med kunngjøring av tema for ny runde, skal moderator varsles om at den nye tråden skal stickyes, og den gamle unstickyes. Simon Aldra i Akam-redaksjonen skal varsles via PM og mail til [email protected] om vinneren av forrige runde, og med link til den nye tråden, slik at de kan oppdatere Akam.no-forsiden.

11. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 tredje søndag etter at temaet er kunngjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen.

12. Avstemning pågår til kl. 21 påfølgende torsdag.

 

 

Administrative regler, som du egentlig ikke trenger å bry deg om:

 

 

13. 1. plass premieres med 4 poeng, 2. plass med 2 og 3. plass med 1 poeng i sammendraget.

14. Deler flere en poengplass utdeles ingen poeng til tilsvarende plasser under. Er det to førsteplasser er det ingen andreplass etc.

15. Etter 13 runder utropes en samlet vinner, og en ny "hovedrunde" begynner.

16. Ved poenglikhet i sammendraget er det den med flest seire, deretter andreplasser osv. som vinner sammenlagt.

 

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt.

 

Åpner snart

 

post-166230-1270052873,1728_thumb.jpg

 

Ekte?

post-166230-1270052961,0978_thumb.jpg

 

Ulovlig reklame

 

post-166230-1270053004,0844_thumb.jpg

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Har vi noen ETA på når vi kan se bidragene? 2) Er det bare meg som ikke har lært det nye forumsystemet godt nok til å lage vedlegg til private meldinger?

 

Edit: Beklager. Leste tråden om igjen. Bildene kommer i morgen, tirsdag 30. mars.

Endret av hansvh
Lenke til kommentar

Da ser jeg det har kommet bilder - savner bare en poll.

 

Har litt problemer med å få opp poll, åssen gjør jeg det?

Du må inn å redigere førsteposten, der er det en knapp for "Legg til avstemning" mellom tittel og teksten.

 

Der legger du inn et spørsmål (f.eks. Stem på din favoritt), og legg inn bildene som valgmulighetene. Du trenger ikke fylle ut feltet for tittel, de to boksene under skal ikke krysses av. Med andre ord la de være åpne. Du skal heller ikke krysse av for "Tillat stemming på flere alternativer?"

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Lar vi avstemningen gå frem til torsdag for å komme tilbake til "normal-syklusen" eller hva skjer?

 

I tilegg lurer jeg på hva dere mener om å stemme på egne bidrag. Jeg har av og til irritert meg litt over bidrag jeg ikke synes er så veldig bra som ender opp med 1 stemme, men denne gangen likte jeg mitt eget bidrag best. Jeg har derfor latt være å stemme istedet for å stemme på meg selv denne gangen.

Endret av hansvh
Lenke til kommentar

Lar vi avstemningen gå frem til torsdag for å komme tilbake til "normal-syklusen" eller hva skjer?

Jeg synes det var et godt forslag.

 

I tilegg lurer jeg på hva dere mener om å stemme på egne bidrag. Jeg har av og til irritert meg litt over bidrag jeg ikke synes er så veldig bra som ender opp med 1 stemme, men denne gangen likte jeg mitt eget bidrag best. Jeg har derfor latt være å stemme istedet for å stemme på meg selv denne gangen.

Jeg gjør det enkelt. Jeg stemmer på det bidraget jeg synes best om. Enten det er mitt eller noe annets bidrag. Hvis jeg ikke klarer å bestemme meg mellom mitt eget og et annet, så er det det andre som får stemme.

Lenke til kommentar

I tilegg lurer jeg på hva dere mener om å stemme på egne bidrag. Jeg har av og til irritert meg litt over bidrag jeg ikke synes er så veldig bra som ender opp med 1 stemme, men denne gangen likte jeg mitt eget bidrag best. Jeg har derfor latt være å stemme istedet for å stemme på meg selv denne gangen.

Stemmer som regel på mitt eget, med mindre et annet bidrag var spesielt bra.

 

Er enig i at det hadde vært bedre om man ikke stemte på eget bidrag. En funksjonalitet om at bidrag kunne linkes opp til brukernavn, så man ikke fikk muligheten til å stemme på eget bidrag, hadde hjulpet veldig. Eventuelt at vi starter en gentleman's agreement om at man ikke får lov til å stemme på eget bidrag, og tar dette med i reglene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...