Gå til innhold

Utbetaling av dagpenger under førstegangstjenesten


Anbefalte innlegg

Mer mas fra meg, men dere får bare holde ut.

Spørsmålet denne gangen gjelder dagpenger under førstegangstjenesten og når disse blir utbetalt.

 

Jeg reiser inn den 17.03 uten den helt store kapitalen for tiden. Jeg får påskeperm den 26.03 fram til 09.04.

Vil jeg da få penger den 01.04? Er den første utbetalingen som en framtidig lønn, eller betales dette først etter andre måneden inne?

Er stygt redd for at vi ikke vil se noe som helst penger fra forsvaret før 01. mai! Går jo rundt som fattige mulvarper som er avhengig av oppsparte midler eller gavmilde foreldre da :(

 

Går jo uten jobb og greier nå og bare venter på å få satt i gang denne førstegangstjenesten som skjer på onsdag. Er fattig nok fra før om jeg ikke skal gå fram til mai uten en ting inn på konto.

Takker for svar!

 

Edit: Når jeg tenker meg om så har jeg jo faktisk ikke penger til å komme meg hjem på perm, til barbersaker og slike ting. What to do? Min egen feil ja, men faen.. æh blir gal!

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du med dagpenger mener pengene du får fra forsvaret under førstegangstjeneste (tjenestetillegg) så står det på mil.no at det kan ta 3-4 uker før første utbetaling skjer :)

Dog det står ikke noe om hvilken dag pengene utbetales hver måned.

 

Er i samme båt som deg, arbeidsledig og venter på å fyre i gang førstegangstjenesten, men satser på at det går greit økonomisk. Vi får jo det meste vi trenger :p Hvis ikke må man nesten bare ringe mor og far ^^

Endret av mugg3n
Lenke til kommentar

Hvis du med dagpenger mener pengene du får fra forsvaret under førstegangstjeneste (tjenestetillegg) så står det på mil.no at det kan ta 3-4 uker før første utbetaling skjer :)

Er det jeg mener ja.

 

3-4 uker. Jaja, da er det bare å belage seg på snuspining og en kjip påske i år. Foreldrene mine er så kjipe når det kommer til økonomiske prinsipper. Penger har de, men gud de er opptatt av at jeg skal jobbe for de også..hehe.

 

Hva gjør jeg om jeg ikke har noe kapital til å reise på permen vi har fått? Om jeg faktisk ikke har penger til nytt barberskum. Kan jo låne med noen, men tenker sånn i teorien. For det er jo påtvingt førstegangstjeneste gjennom loven og de økonomiske kosekvensene det får. Jobben har jeg sagt opp grunnet førstegangstjeneste og lønnen dekket utgifter. Igjen står man på økonimsk bar bakke og trygler om de pengene man får i førstegangstjenesten :hmm: Merkelige greier.

 

Jeg ser jo ikke på pengene man får som en lønn, men penger til framtidige utgifter en måtte ha i forsvaret. Koster å ha telefon, koster å ha toalettmappe, koster ditt, koster datt. Får vel bite i det sure eple fram til mai da. Er jo ikke stort annet å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...