Gå til innhold

i3 hakker/sliter med å spille av hd


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Har bygd en stuemaskin med i3-530, Gigabyte GA-H55M-UD2H, 2gig med ram og creative x-fi extremegamer som lydkort. Jeg regnet med at denne hadde nok kraft til å håndtere det meste av hdmateriale men jeg legger merke til at bildet fryser i et halvt til ett sekund med jevne mellomrom. Jeg bruker K-lite codec-pack med MPC-HC som avspiller og er usikker på hva jeg skal ha som instillinger på denne. Mesteparten av fikling med instillinger har ikke vist seg å gjøre noe godt. Er det noen som har noen gode råd angående dette eller liknende setup så hadde jeg satt stor pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke... Har vært inne på options på MPC og trykket rundt på playback-output menyen. Foreløpig har alt jeg har prøvd på gitt masse Jitter. Kjører et 1080p x264 klipp av planet earth og ved mye bevegelse stopper bildet i et sekund på det meste for så å speede opp for liksom å ta igjen det tapte. Prosessoren jobber på rundt 30% og kjerne #2 har betraktelig høyere aktivitet enn de andre 3.

Lenke til kommentar

[...] ved mye bevegelse stopper bildet i et sekund på det meste for så å speede opp for liksom å ta igjen det tapte.

 

Har det nøytaktig samme problemet, men kun i xbmc. I MPC eller VLC gjør den ikke dette, men har der problemer med at bildet flimrer med jevne mellomrom. Har googlet i mange timer uten å finne en løsning. Problemene er der både med CoreAVC Professional Edition og CCCP.

 

Gigabyte GA-H55M-UD2H

i3-530

Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB

Endret av Zalaam
Lenke til kommentar

Radeon HD5670 gir best bildekvalitet uten problemer

 

Les mer her

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=669

 

edit:

 

Har du testet dette?

 

My current work-around is to disable the EIST (SpeedStep) and CPU C states in the BIOS, and so far I haven't seen the glitch reoccur since I made that change.

 

AMD hadde en tilsvarende bug med Cool & Quiet på 780g chipsettet.

Denne feilen ble rettet ganske fort.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...